Mercedes-Benz S 560e: S-класата на хибридите (тест драйв)
Източник: netinfo
5

И ма само два фактора, заради които обичам Щутгарт. Първият е Porsche, а вторият – Mercedes-Benz. Иначе, без да одобрявам ремонта на ул. Граф Игнатиев и крилатата тема за плочките пред „Свети Седмочисленици”, Щутгарт е градът с най-много ремонти, които някога съм виждал. Всичко е разкопано и в прах, но автомобилите се движат така, сякаш няма никакви ремонтни дейности. Аз също съм участник в това движение, но за мое най-голямо удоволствие - седя в S-класа. По-точно: в най-новото попълнение в гамата на S-Class, а именно S-Class 560е, радващо се на третото поколение хибридна технология на Mercedes-Benz.

Колкото впечатлен бях от факта, че един цял град може да е разкопан и барикадиран като след въздушна атака от преди 73 години, толкова поразен останах от снежнобялата лимузина, с която си проправях път към Wagenhallen, едно от най-модерните днес места днес в Щутгарт.

РАЗГЛЕДАЙТЕ В ПОДРОБНОСТИ S-CLASS 560E И E-CLASS 300E & 300DE

Паркирам S 560е пред една от многото зарядни станции и слизам, за да разгледам бъдещето на електрическата мобилност на Mercedes-Benz. В различни експозиции са подредени хибридни Е-класи с бензинови и дизелови двигатели, хибридни С-клас седан и комби, първият в света автомобил, задвижван от водород и литиево-йонна батерия – GLC F-CELL, а по средата на това изобилие стои EQC. Предстои да тествам и него, но на първо време ще ви разкажа за споменатите току що модели, защото те ще са в основата на цялата електрификация на гамата на Mercedes. А и S560e ще е първият от тези модели, който ще дойде в България до края на ноември.

Също толкова впечатляваща бе и експозицията в залата, където бе демонстрирана цялата технология, която в момента стои в основата на EQ стратегията на Mercedes-Benz: платформата на GLC F-CELL (резервоар за водород, литиево-йонна батерия и електромотор), т. нар. мек хибрид, разположен между 9-степенната скоростна кутия, литиево-йонна батерия, зарядни станции и др.

До 2022 г. концернът ще предлага над 130 електрифицирани вариант – от 48-волтови версии, през плъг-ин хибриди до 100-процентови електрическите модели. Първият от тях е Mercedes EQC, но през 2022 г. Daimler ще има на пазара 10 изцяло електрически модела, които през 2025 г. ще съставляват между 15 и 25% от общите продажби на Mercedes. Всички тези планове чух лично ръководителя на продуктовите стратегии и планиране в Mercedes Йоханес Райфенрат.

Но най-впечатляващото, което Райфенрат сподели, бе фактът, че той, заедно с екипа си от 100 човека, работят по моделите, които трябва да се появят на пазара в периода 2025 – 2039 година!

Първото поколение хибридна технология на Mercedes прави дебют през 2009 г. в S400 Hybrid. Мощният 15 kW електромотор е свързан директно за двигателя с вътрешно горене без съединител. Това означава, че той възстановява енергия по време на спиране и подпомага ускорението, но без да може да задвижва автомобила сам. Второто поколение на технологията идва през 2014 г. в S500 Plug-In Hybrid. Електромоторът вече е 85 kW, комбиниран с 245 kW (333 к.с.), която комбинация гарантира динамика, съпоставима с тази на 8-цилиндров модел. Лимузината вече може да се движи до 33 км само на ток (NEDC).

За задвижването на моя тестови автомобил се грижи трето поколение хибридна технология, чийто параметри са впечатляващи. S560e разчита на 3,-литров V6 двигател с 367 к.с. и 500 Нм, работещ съвместно с електрически мотор с 90 kW (121 к.с.) и 9-степенна автоматична трансмисия. Комбинираната мощност е 476 к.с. и 700 Нм, които гарантират на огромния автомобил ускорение до 100 км/ч за 5 секунди. Тези параметри са с 40 к.с и 51 Нм повече спрямо предишния S500 Plug-In Hybrid, но по-важното е, че въртящият момент е идентичен, а конските сили повече спрямо конвенционалния S560.

Mercedes-Benz CLS 400d продължава да е еталонът за подражание (тест драйв)

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

Организаторите умишлено бяха направили маршрутите само в града, където е най-голямата сила на плъг-ин хибридите, тъй като можеш да се движиш само на ток. В този случай говорим за до 50 км, но по-скоро реално имате гарантирани минимум 40 км само на ток. По-любопитното е, че, докато предходните плъг-ин хибриди включваха ДВГ-то при малко по-силното натискане на педала на газта, сега това е в миналото. Той се включва само при натискане на педала на газта до ламарината, но иначе електромоторът си върши работа чак до 130 км/ч, черпейки енергия само от литиево-йонният пакет с капацитет 13,5 kWh. За зареждането му са необходими час и половина, ако се използва новото поколение зарядна станция Wallbox, а за пет часа ще се зареди на 100% от домашен ел. контакт.

На пътя водачът винаги има последната дума по отношение на начина на задвижване и управление, той като може да контролира четирите режима на хибридното задвижване (HYBRID, E-MODE, E-SAVE и CHARGE) и петте програми за задвижване.

Не възнамерявам да навлизам в подробности по темата безопасност и автономно управление. Ще се задоволя да кажа само, че S560е е върхът на сладоледа: изглежда невероятно, още по-невероятно е усещането, което имаш в интериора му, а задвижването е последната дума на техниката. Луксът и комфортът са на нивото, заради което сравнението „Mercedes и всички останали” се е затвърдило толкова дълбоко сред автомобилистите в България.

Mercedes-Benz E300e
Mercedes-Benz E300e

Не исках да слизам от този автомобил, но пък не се върнах много назад, защото Е-класата е само идея по-назад от топ лимузината като технологии и комфорт. Иначе бензиновият хибрид разчита на същия 90-киловатов електромотор и литиево-йинни батерии с капацитет 13,5 kWh, но двигателят е 2,0-литров с четири цилиндъра. Интересното е, че комбинираният въртящ момент от 700 Нм е идентичен като на S560e, но мощността е по-малка – 320 к.с., като ускорението до 100 км/ч трае 5,7 секунди. Пробегът на ток отново е до 50 км спрямо 33 км на предишното поколение Е350е, а по каталог моделът изразходва 2 л/100 км бензин. Изминах около 20 км до летището в този автомобил, като на борд компютъра ми даде разход на гориво 0,4 л/100 км.

Много по-любопитен е фактът, че Mercedes въвежда и дизелов хибрид, нещо, което м днешно време звучи като оксиморон. Но Е300de комбинира 2,0-литров турбо дизел със 194 к.с. с електромотор, за да предложи комбинирана мощност от 306 к.с. и 700 Нм.

За мен е доста стряскащо, че при движение в който и да е от посочените автомобили, не се чува никакъв шум, буквално. В града двигателят не се включва до изчерпване на батерията, защото няма как да вдигнеш над 130 км/ч (броят на камерите е безобразно висок), а всеки един от тези автомобили е така обезшумен, че безбройните товарни машини около вас сякаш не издават и звук. Това е леко стряскащо. Затова ви предлагам, ако някога посещавате Щутгарт, отскочете до съседния (на не повече от 15 км) Еслинген, който е най-красивото градче, което съм посещавал в Германия. Бирата е евтина, храната чудесна, спокойствието е завладяващо, а камбаните на четирите катедрали са зашеметяващи. Под ярките октомврийски лъчи бялата S-класа сияе на безплатното си паркомясто в центъра на градчето. Време ми е да седна (или легна) на задната седалка, но преди това ще изпия една бира и предавам ключа на колегата.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Jaguar XF 2.5d AWD: Дизелът все още няма равен (тест драйв)

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
,

Огромно „извънземно“ насекомо се събужда от 17-годишна дрямка

Любопитно Преди 41 минути

Според учените през 2025 г. създанието се очаква да опустоши няколко американски щата

Арестуваха президента на Южна Корея

Арестуваха президента на Южна Корея

Свят Преди 1 час

Юн Сук Йол може да бъде осъден на смъртно наказание или доживотен затвор, ако бъде признат за виновен за подстрекаване на въстание

Парламентът разглежда на второ четене промените в Закона за съдебната власт

Парламентът разглежда на второ четене промените в Закона за съдебната власт

България Преди 1 час

Ако те бъдат приети, процедурата за избор на главен прокурор ще бъде прекратена

Яжте диета, богата на плодове и зеленчуци

Тази диета е полезна за мозъка и може да пази от рак

Любопитно Преди 1 час

Мазните риби като сьомга, сардини, херинга и скумрия са отлични източници на омега-3 мастни киселини

<p>15 януари &ndash; България първа в света признава Македония</p>

15 януари – България първа в света признава Македония

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

В РС Македония се надяват на Доналд Тръмп за ЕС

В РС Македония се надяват на Доналд Тръмп за ЕС

Свят Преди 9 часа

Мицкоски ще води делегация в САЩ

Блинкен: Израел трябва да приеме Палестинска държава

Блинкен: Израел трябва да приеме Палестинска държава

Свят Преди 9 часа

Блинкен: Сега топката е в полето на "Хамас"

Четири партии се споразумяха за правителство

Четири партии се споразумяха за правителство

България Преди 10 часа

От ПГ "Демокрация, права и свободи" - ДПС ще подкрепят правителство на ГЕРБ-СДС, БСП-"Обединена левица" и ИТН

Чехия: Русия вече не може да ни изнудва

Чехия: Русия вече не може да ни изнудва

Свят Преди 11 часа

Чехия вече не се нуждае от внос на руски петрол

Ракът на Кейт Мидълтън е в ремисия

Ракът на Кейт Мидълтън е в ремисия

Свят Преди 11 часа

„Не можехме да искаме повече“, написа принцесата на Уелс

Стефан Кюркчиев оглави временно СГС

Стефан Кюркчиев оглави временно СГС

България Преди 12 часа

Това става до определяне на постоянен ръководител на Софийския градски съд

Почина диригентката проф. Адриана Благоева

Почина диригентката проф. Адриана Благоева

България Преди 12 часа

Проф. Адриана Благоева има много отличия, сред които "Златна лира"

МРРБ издаде виза за проектиране за Националната детска болница в София

МРРБ издаде виза за проектиране за Националната детска болница в София

България Преди 13 часа

Документът предшества началото на същинските строителни дейности

МС предлага България да купи ракети от САЩ против танкове

МС предлага България да купи ракети от САЩ против танкове

България Преди 13 часа

На 20 септември миналата година държавният департамент на САЩ одобри възможната продажба на България

ЕК: Северна Македония да промени конституцията си

ЕК: Северна Македония да промени конституцията си

Свят Преди 14 часа

Еврокомисарят се надява да бъдат отворени един или два преговорни клъстъра с Украйна и Молдова