П реди години Карлос Гон виждаше успеха в преследването на една цел: Алиансът да стане №1 по продажби в световен мащаб. Тези времена отдавна отминаха, вече никой не иска да разчита на обема за реализиране на печалба. Днес печалбите идват от дизайн (за който не влагаш нищо) и богатото оборудване.
Затова и през последните години става все по-ясна тенденцията за препозициониране на марките. Когато този процес започна Peugeot в средата на миналото десетилетие, аз гледах с насмешка към него. Днес французите продават моделите си за над сто хиляди лева.
По този път тръгна и Skoda, която бе една от последните марки на пазара, предлагайки много качествени автомобили на достъпни модели. Качеството продължава да е налице, но цените при чешкия производител летят стремглаво нагоре. Така последният мохикан, който продължава неизмерно да следва философията си, е Dacia. Вероятно ще има играчи, които ще се опарят от стремежа си да продават все по-скъпи продукти в Европа, защото китайците настъпват и няма да остават отворилата се ниша незапълнена.
Но това не важи за Dacia, дори напротив, навлизането на по-евтини китайски модели може да е в нейна полза, защото недоверието към източното качество все още е високо. Докато Dacia е доказала многократно, че не прави компромис с качеството на своите продукти, които идват на несравнимо по-ниска цена спрямо конкурентите.
Компанията продължава да избягва предлагането на скъпи екстри и електронни помощници, за да държи цените си в разумни граници. Е, електрификацията е сигурна като едно неизбежно събитие в човешкия живот. И причината за това е изискването за нивата на вредните емисии СО2 на моделната гама на всеки производител, заради което вече имаме и първата хибридна Dacia.
Тя, логично, е и най-скъпият модел в гамата на марката, макар че в нея фигурира и изцяло електрическият Spring. И тъй като ми е ясно, че коментарите вече започват и не са в полза на Dacia, ще уточня въпроса с цените още сега, за да няма объркване.
Да, Jogger Hybrid 140 е най-скъпата Dacia. С 10 лв. под психологическата граница от 50 000 лева, повече и от Spring, повече и от наточен Duster. Но да напомням ли, че този автомобил е 7-местен? Ще го направя, за да е ясно, че по българското законодателство това значи, че фирмената кола ползва 20% данъчен кредит.
Ще изтъкна още два факта, разсъжденията по темата оставям на вас. Opel Corsa 1,2 PureTech със 130 к.с. (8АТ) струва 47 500 лв. с ДДС в изпълнение GS Line (най-скъпата модификация). Поглеждам ценовата листа на Ford и откривам S-Max 2,5 FHEV със 190 к.с., 7-местна конфигурация. Цената му стартира от 75 700 и стига 92 000 лв.
В официалния преспакет за модела се казва, че Jogger смесва „практичността на комби с простора на MPV и дизайна на SUV”. Интересното в случая е, че реалността съвпада с този цитат, защото обикновено компаниите обичат да украсяват с красиви и завъртени фрази своите автомобили, но не и тук. Стилистиката отпред е позната от Sandero, дължината е по-голяма от тази на Nissan Qashqai и има седем места. Най-характерният дизайнерски елемент е страничната линия. Задвижването е предно, но с 200 мм потен просвет и защитните елементи отпред и отстрани, Jogger качва и най-високия бордюр в столичния „Борово”, не се плаши и от несръчни маневри на по-добрата половина от човечеството на паркинг в МОЛ.
В интериора се предлага само най-необходимото, няма излишни екстри, които да „товарят” цената. Все пак върху арматурното табло има текстилна лента, простираща се по цялата дължина на арматурното табло. Същите текстилни детайли присъстват върху централния подлакътник и подлакътниците на предните врати, шевовете на тапицерията са контрастни.
Целия материал за хибридната Dacia Jogger може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!