Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
3

А ко има емблематично парче, което да описва това, което е AC/DC, то това без съмнение е Thunderstruck. Браян Джонсън и Ангъс Янг са във вихъра си, на сцената и извън нея, защото пеят за едни случайни момичета, които са нарушили всички правила и са „отнесли главите им”.

Но гръмотевицата винаги се предхожда от светкавица, което е и буквалният смисъл на италианската дума folgore. Но, макар тя вече да не се съпровожда от гръмотевичния звук на V8 (дори стандартното Grecale е с V6 и дори 4-цилиндров двигател), първият електрически SUV на Maserati мята светкавици през тризъбеца отпред, както Посейдон прави това, за да разбие огромна скала и да убие Еант, когато богът на моретата застава на страната на ахейците по време на Троянската война.

Трябва да ви кажа, че и Maserati нарушава правилата на играта, които досега бяха само с мирис на бензин (с едно-две малки изключения). Grecale Folgore е първият електрически SUV на марката, която от 2025 г. трябва да има електрическа версия на всеки свой модел, за да стане изцяло електрическа марка преди края на десетилетието.

Източник: CarMarket.bg

Нещо повече, той изпревари с няколко месеца появата на новия Macan, което също може да се причисли към успехите, макар че сега ще трябва да се справя със сериозната конкуренция на модела на Porsche, забавил се заради новата си платформа, докато Grecale Folgore стъпва на версия на архитектурата Giorgio на Alfa Romeo. Тя не е предназначена специално за електромобили, но от Maserati твърдят, че е толкова гъвкава, че е било много лесно да направят Folgore. Същият трябва да подкрепи „златната кокошка” за още повече продажби, какъвто е Grecale.

На пръв поглед нужното за това е налично. Поглеждаш огромния тризъбец отпред и т побиват тръпки. В тази част се крият и основните разлики с конвенционалния Grecale, което е и разбираемо заради нуждата/или не от охлаждане на скрития под пластмасов капак преден електромотор с мощност 205 kW (такъв е монтиран и на задната ос).

Източник: CarMarket.bg

Не съм сигурен дали изобщо трябва да говоря за дизайн, тъй като италианците са пословични със секси извивките, които успяват да придават на всяко свое творение. Такъв е и този случай, затова приемам по default, че този модел е красив.

За това помагат аеродинамичните джанти, големият тризъбец отпред, както и задните светлини тип "бумеранг", вдъхновени от Giugiaro 3200 GT. Те се вписват отлично в трапецовидната линия, която става още по-впечатляваща от купе ефекта на кабината и завършека ѝ на спортен автомобил.

Но освен красив, моделът е доста тежък, което е основният недостатък на модела. Дължи се на огромната батерия с капацитет 105 kWh (нетен 96), от която обаче са извадени само потенциални 500 км пробег, което е с 90 по-малко от на Macan Turbo. Максималната скорост на зареждане е 150 kW, но DC зарядна станция с такава мощност батерията ще се зареди от 20 до 80% за под 30 минути.

По-важното за един „тризъбец” са динамичните параметри, които са впечатляващи: 550 к.с. и 820 Нм, които ускоряват модела до 100 км/ч за 4,1 секунди. Това е под 3,8 секунди, за които взима спринта версията с V6 Trofeo. И причината за това е батерията, заради която Folgore тежи 2,5 тона.

Източник: CarMarket.bg

Луксът в интериора е на нивото, което се очаква от марка като Maserati. Ще кажа, че материалите и аранжировката на всички контролни уреди ми харесват изключително много, само бутоните за смяна режимите на трансмисията върху 12,3-инчовия централен сензорен екран са малко объркващи (при стандартния модел си има скоростен лост).

Няма как да не отбележа традиционния часовник по средата на арматурното табло, под който преминават високо разположените вентилационни отвори. Воланът е другият акцент, който вдига пулса. На него е разположен бутонът Старт/Стоп, както и огледален в дясната част, от който се сменят четирите режима на задвижване и се регулира твърдостта на амортисьорите на въздушното окачване.

Източник: CarMarket.bg

Grecale Folgore предлага режими GT, Sport, Off-Road и Max Range. Последният се съмнявам да бъде ползван често, тъй като този автомобил е всичко друго, но не и оф-роуд машина. Тя е създадена за асфалта, за яка динамика или комфортно пътуване именно заради споменатото въздушно окачване. Ще маркирам последния режим, който се активира, когато зарядът на батерията спадне под 16%. Той лимитира максималната скорост до 130 км/ч, реакцията на педала на газта, ще ограничи и функционирането на системата HVAC, за да стигнете до място за зареждане.

Междуосието на модела е 2,9 метра, което означава, че мястото в интериора е предостатъчно, още повече, че предните спортни седалки с масивна странична упора не са никак тънки, но това не отнема от мястото в областта на краката на втория ред. Маркирам и обема на багажника от 535 литра, който е повече от достатъчен за всичко необходимо.

Източник: CarMarket.bg

Моделът разполага с хронометър за измерване при „дърпане”, но с четирима човека на борда, това упражнение не е впечатлява. Иначе воланът е много твърд, информативен, лекото поднасяне на задната ос по прашния път на Боровец веднага бе коригирано от системите въпреки високото тегло, което прави модела инертен в завои. Моделът дава възможност да включите изкуствен звук, но аз това не го разбирам в електромобил, затова заложих на естествените звуци, ако клиентът иска V6, винаги може да към банкомата, какъвто е Grecale, най-продаваният модел на Maserati.

Folgore със сигурност ще има своята публика, защото вкарва нова технология и ново изживяване на борда, но това идва и на доста сериозна цена.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Maserati Grecale Folgore

Размери

Дължина, мм: 4865

Широчина, мм: 1948

Височина, мм: 1651

Междуосие, мм: 2860

Собствено тегло, кг: 2480

Задвижване

Тип: два PSM електромотора

Капацитет на батерията (нето), kWh: 96

Макс. системна мощност, к.с.: 550

Макс. въртящ момент, Нм: 820

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,1

Среден разход, kWh/100 км: 22,6 – 20,6

Пробег, км (WLTP): 500

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: n/a

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
.

Зеленски съобщи, че се е срещнал с директора на ЦРУ

Свят Преди 8 часа

Подробности четете в следващите редове

а

Земетресение удари Гърция

Свят Преди 8 часа

Това показва справка на EMSC

Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

България Преди 9 часа

Движението не е затворено

,

Заподозреният за нападението в Магдебург е действал сам, съобщи полицията

Свят Преди 10 часа

Въз основа на събраните данни от разследването наличието на съучастник или съучастници може да бъде изключено

Челен сблъсък в Асеновград взе жертва, ранени са петима

Челен сблъсък в Асеновград взе жертва, ранени са петима

България Преди 10 часа

Две деца са сред пострадалите

TikTok

Албания спира TikTok

Свят Преди 11 часа

По време на среща в Тирана с албански учители, родители и психолози Рама каза, че TikTok е главорезът на квартала

о

Блейк Лайвли съди Джъстин Балдони за сексуален тормоз

Свят Преди 11 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Киселова изрази съпричастност към семействата на загиналите и пострадалите в Магдебург

Киселова изрази съпричастност към семействата на загиналите и пострадалите в Магдебург

България Преди 12 часа

Тя изказва убеждението си, че гражданите на двете страни застават единни срещу безсмисленото погубване на животи

Мохамед Халаф

Халаф за атентатора в Магдебург: Не може да го вкараме в рамката на джихадизма

Свят Преди 12 часа

Според него случката е нещо ново в историята

Александър Вучич

Вучич: Никога няма да отстъпя под натиск

Свят Преди 12 часа

Възмущението от смъртните случаи в северния град Нови Сад се разпространи из цялата страна

,

Временно е затворен Прохода на Републиката

България Преди 13 часа

Товарни автомобили са се завъртели

,

Руските сили са поели контрол над селище в Източна Украйна, твърди Министерството на отбраната в Москва

Свят Преди 13 часа

Ройтерс не е успял да потвърди по независим път предоставените от руската страна данни

<p>Папа Франциск: Въздържайте се&nbsp;от клюки и сплетни</p>

Папа Франциск укори служителите на Ватикана

Свят Преди 13 часа

Франциск отдавна приветства откровените и открити дебати и дори критиките към собствената си дейност

<p>Автобус падна в пропаст, има загинали&nbsp;</p>

Автобус падна в пропаст в Иран, има загинали

Свят Преди 14 часа

Помощни и спасителни екипи са изпратени в района

<p>Отиде си пионерът на британската гимнастика (СНИМКИ)</p>

Отиде си мъжът на Вера Маринова - легендата на британската гимнастика Джон Аткинъсън

Свят Преди 14 часа

Той издъхна след дълго боледуване в болница „Принцеса Роял“ в Телфорд