Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
3

А ко има емблематично парче, което да описва това, което е AC/DC, то това без съмнение е Thunderstruck. Браян Джонсън и Ангъс Янг са във вихъра си, на сцената и извън нея, защото пеят за едни случайни момичета, които са нарушили всички правила и са „отнесли главите им”.

Но гръмотевицата винаги се предхожда от светкавица, което е и буквалният смисъл на италианската дума folgore. Но, макар тя вече да не се съпровожда от гръмотевичния звук на V8 (дори стандартното Grecale е с V6 и дори 4-цилиндров двигател), първият електрически SUV на Maserati мята светкавици през тризъбеца отпред, както Посейдон прави това, за да разбие огромна скала и да убие Еант, когато богът на моретата застава на страната на ахейците по време на Троянската война.

Трябва да ви кажа, че и Maserati нарушава правилата на играта, които досега бяха само с мирис на бензин (с едно-две малки изключения). Grecale Folgore е първият електрически SUV на марката, която от 2025 г. трябва да има електрическа версия на всеки свой модел, за да стане изцяло електрическа марка преди края на десетилетието.

Източник: CarMarket.bg

Нещо повече, той изпревари с няколко месеца появата на новия Macan, което също може да се причисли към успехите, макар че сега ще трябва да се справя със сериозната конкуренция на модела на Porsche, забавил се заради новата си платформа, докато Grecale Folgore стъпва на версия на архитектурата Giorgio на Alfa Romeo. Тя не е предназначена специално за електромобили, но от Maserati твърдят, че е толкова гъвкава, че е било много лесно да направят Folgore. Същият трябва да подкрепи „златната кокошка” за още повече продажби, какъвто е Grecale.

На пръв поглед нужното за това е налично. Поглеждаш огромния тризъбец отпред и т побиват тръпки. В тази част се крият и основните разлики с конвенционалния Grecale, което е и разбираемо заради нуждата/или не от охлаждане на скрития под пластмасов капак преден електромотор с мощност 205 kW (такъв е монтиран и на задната ос).

Източник: CarMarket.bg

Не съм сигурен дали изобщо трябва да говоря за дизайн, тъй като италианците са пословични със секси извивките, които успяват да придават на всяко свое творение. Такъв е и този случай, затова приемам по default, че този модел е красив.

За това помагат аеродинамичните джанти, големият тризъбец отпред, както и задните светлини тип "бумеранг", вдъхновени от Giugiaro 3200 GT. Те се вписват отлично в трапецовидната линия, която става още по-впечатляваща от купе ефекта на кабината и завършека ѝ на спортен автомобил.

Но освен красив, моделът е доста тежък, което е основният недостатък на модела. Дължи се на огромната батерия с капацитет 105 kWh (нетен 96), от която обаче са извадени само потенциални 500 км пробег, което е с 90 по-малко от на Macan Turbo. Максималната скорост на зареждане е 150 kW, но DC зарядна станция с такава мощност батерията ще се зареди от 20 до 80% за под 30 минути.

По-важното за един „тризъбец” са динамичните параметри, които са впечатляващи: 550 к.с. и 820 Нм, които ускоряват модела до 100 км/ч за 4,1 секунди. Това е под 3,8 секунди, за които взима спринта версията с V6 Trofeo. И причината за това е батерията, заради която Folgore тежи 2,5 тона.

Източник: CarMarket.bg

Луксът в интериора е на нивото, което се очаква от марка като Maserati. Ще кажа, че материалите и аранжировката на всички контролни уреди ми харесват изключително много, само бутоните за смяна режимите на трансмисията върху 12,3-инчовия централен сензорен екран са малко объркващи (при стандартния модел си има скоростен лост).

Няма как да не отбележа традиционния часовник по средата на арматурното табло, под който преминават високо разположените вентилационни отвори. Воланът е другият акцент, който вдига пулса. На него е разположен бутонът Старт/Стоп, както и огледален в дясната част, от който се сменят четирите режима на задвижване и се регулира твърдостта на амортисьорите на въздушното окачване.

Източник: CarMarket.bg

Grecale Folgore предлага режими GT, Sport, Off-Road и Max Range. Последният се съмнявам да бъде ползван често, тъй като този автомобил е всичко друго, но не и оф-роуд машина. Тя е създадена за асфалта, за яка динамика или комфортно пътуване именно заради споменатото въздушно окачване. Ще маркирам последния режим, който се активира, когато зарядът на батерията спадне под 16%. Той лимитира максималната скорост до 130 км/ч, реакцията на педала на газта, ще ограничи и функционирането на системата HVAC, за да стигнете до място за зареждане.

Междуосието на модела е 2,9 метра, което означава, че мястото в интериора е предостатъчно, още повече, че предните спортни седалки с масивна странична упора не са никак тънки, но това не отнема от мястото в областта на краката на втория ред. Маркирам и обема на багажника от 535 литра, който е повече от достатъчен за всичко необходимо.

Източник: CarMarket.bg

Моделът разполага с хронометър за измерване при „дърпане”, но с четирима човека на борда, това упражнение не е впечатлява. Иначе воланът е много твърд, информативен, лекото поднасяне на задната ос по прашния път на Боровец веднага бе коригирано от системите въпреки високото тегло, което прави модела инертен в завои. Моделът дава възможност да включите изкуствен звук, но аз това не го разбирам в електромобил, затова заложих на естествените звуци, ако клиентът иска V6, винаги може да към банкомата, какъвто е Grecale, най-продаваният модел на Maserati.

Folgore със сигурност ще има своята публика, защото вкарва нова технология и ново изживяване на борда, но това идва и на доста сериозна цена.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Maserati Grecale Folgore

Размери

Дължина, мм: 4865

Широчина, мм: 1948

Височина, мм: 1651

Междуосие, мм: 2860

Собствено тегло, кг: 2480

Задвижване

Тип: два PSM електромотора

Капацитет на батерията (нето), kWh: 96

Макс. системна мощност, к.с.: 550

Макс. въртящ момент, Нм: 820

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 220

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,1

Среден разход, kWh/100 км: 22,6 – 20,6

Пробег, км (WLTP): 500

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: n/a

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Плувкинята Виктория Петрова отпадна от “Игри на волята”

Плувкинята Виктория Петрова отпадна от “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 часа

Тя е ексклузивен гост в подкаста “След Игрите”

Зеленски обяви министерство на обединението на украинците

Зеленски обяви министерство на обединението на украинците

Свят Преди 7 часа

До края на годината ще бъдат направени промени в корпуса на украинските посланици

40 километра е колоната от тирове на "Капитан Андреево"

40 километра е колоната от тирове на "Капитан Андреево"

България Преди 11 часа

Трети ден вече продължава да се трупа опашка от камиони на граничния пункт

България се присъедини към противоракетни и ПВО инициативи на ЕС

България се присъедини към противоракетни и ПВО инициативи на ЕС

България Преди 11 часа

Атанас Запрянов присъства на заседанието на Съвета „Външни работи”

Георги от Big Brother получава тайна мисия тази вечер

Георги от Big Brother получава тайна мисия тази вечер

Любопитно Преди 11 часа

Зрителите го избраха с гласуване в приложението на NOVA PLAY

ВСС започва нова процедура за председател на ВАС

ВСС започва нова процедура за председател на ВАС

България Преди 12 часа

Мандатът на сегашния председател на ВАС Георги Чолаков изтича след три дни

Зеленски: Тогава ще се реши кой ще спечели войната

Зеленски: Тогава ще се реши кой ще спечели войната

Свят Преди 12 часа

Киев може да се наложи да изчака края на управлението на Владимир Путин

Почина японският поет Шунтаро Таникава

Почина японският поет Шунтаро Таникава

Свят Преди 12 часа

Причината за смъртта е неговата напреднала възраст

Влак дерайлира на гара Димитровград-Север

Влак дерайлира на гара Димитровград-Север

България Преди 12 часа

Своевременно е назначена комисия за установяване на причините за инцидента

<p>Москва заплаши с ядрената си доктрина: Ескалация</p>

Москва заплаши с ядрената си доктрина: Западът търси ескалация

Свят Преди 12 часа

Лавров: Без американците е невъзможно да се използват тези високотехнологични ракети

Елиминации и нов саботаж в “Игри на волята” тази вечер

Елиминации и нов саботаж в “Игри на волята” тази вечер

Любопитно Преди 13 часа

Кой ще си тръгне от голямата игра?

<p>Арестуваха 92-годишен за престъпление от 1967 г.</p>

Арестуваха 92-годишен за престъпление от 1967 г.

Любопитно Преди 13 часа

Жертвата Луиза Дън била изнасилена и удушена

„Гадже, което не се нуждае от поддръжка“: Ким Кардашиян си взе робот за $30 000

„Гадже, което не се нуждае от поддръжка“: Ким Кардашиян си взе робот за $30 000

Любопитно Преди 13 часа

Феновете онлайн не можаха да се сдържат да не се подиграят на самотната знаменитост

Карадимов: Присъединяването на България към ОИСР е ключов национален приоритет

Карадимов: Присъединяването на България към ОИСР е ключов национален приоритет

България Преди 13 часа

Генералният секретар Матиас Корман потвърди, че се очаква членството на страната да е факт през 2025 г.

Румен Радев за Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня

Румен Радев за Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня

България Преди 13 часа

Българският държавен глава призова още да не се спекулира с присъединяването ни към Шенген

Пол Мескал

Пол Мескал за крал Чарлз III: Не ми е приоритет

Любопитно Преди 14 часа

Неудобен момент на премиерата на продължението на „Гладиатор“ в Лос Анджелис