В Polaris Slingshot се чувстваш като герой на Marvel (тест драйв)
Източник: Христо Петров

М игът, в който видях Polaris Slingshot SL да се приближава към мен, реших, че това е най-новото творение, идващо директно от снимачната площадка на последния блокбастър на Marvel. Това превозно средство сякаш е предназначено за някой с тайна самоличност и супер сили. Тясната муцуна и силно изнесените настрани оголени гуми, скрити под огромни калници, страхотният спойлер и червено-черната цветова схема…, изглежда като прототип от бъдещето. След това останалата част от машината влиза в полезрението ми и ситуацията става още по-шантава.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ВСИЧКИ СНИМКИ НА POLARIS SLINGSHOT SL

Задницата, в пълен контраст на широката 2 метра предна част, е изключително тясна и завършва с едно колело, макар то и огромно. От предните седалки напред изглежда като автомобил, назад е като мутирал мотоциклет. И именно тази отличителна черта прави цялата разлика – ненормалната конфигурация на Slingshot едновременно определя неговата самоличност и оправдава самото му съществуване.

Източник: Христо Петров

Резултат от бурната връзка между мотоциклет и спортна кола

При отсъствието на покрив, врати и почти всичко останало, което няма основополагаща роля при управлението на автомобил, Slingshot SL предлага тегло, което би накарало Lotus Elise да се изчерви (790 vs. 866 кг). И докато е доста далеч от най-прагматичния начин за придвижване от точка А до точка Б, трудно може да му се отрече факта, че тази триколка предлага невероятно забавление зад волана.

Източник: Христо Петров

Забавление. Именно за това е направен Slingshot, нищо общо с превозните средства за нормално придвижване в града. Затова подходих към него с огромно уважение, което ми се върна под формата на залепнали от пот дрехи по тялото, много емоции и широка усмивка. Получих ги безплатно, но този кеф си има цена. Внимание: 29 990 евро с ДДС. Да го кажем грубо 60 000 лв. Ненормална е, знам. Но това не е обикновен автомобил. И клиентите му не са обикновени хора. Това са хора с много пари, които имат 2-3 коли в гаража си, а Slingshot SL ще си го купят за забавление. А и да привлекат всички погледи върху себе си, защото той е именно това:

Източник: Христо Петров

Магнит за окото

И не, не ми вадете лафа за уголемителя в областта на чeтала. Има много хора с прекалено много пари, които искат да ги харчат. А търсенето определя предлагането. Не са много събратята му, но по света може да се открият Vanderhall Laguna, Campagna T-Rex, Scorpion, Tanom Invader, FRS-3, TORQ Roadster и др. В България обаче Polaris Slingshot SL е единствен по рода си, а вече няколко човека са решили, че въпросните 30 000 евро не ги бъркат.

До себе си имам човек, който да ме открехне за тънкостите на шофиране. Научавам за начина на заобикаляна на дупките, тъй като разположеното по средата задно колело е заплашено от такива и инстинкта ни, че обикрачването на дупката с предните гуми е достатъчно, тук не важи. Иначе само 100-ина метра са ми

Източник: Христо Петров

достатъчни за няколко извода

Първо и най-маловажно – забравете за комфорта. Има аудио система, но който ще обръща внимание на звук, когато караш това… нещо. А и трябва да го правиш с каска, защото за управлението на Slingshot ти трябва категория В. Второ, трябва да се стараете да не останете без книжка за въпросната категория В. Трето, не се залъгвайте, че това е вид транспорт – тук винаги става въпрос за забавление. И накрая: колкото и да се съпротивлявах, пристрастяването е сигурно. За всичко това е отговорен големият 3-колесен картинг, който вероятно е

Източник: Христо Петров

най-необикновеното превозно средство,

което ще видите в България. Няма врати и покрив, но пътниците са защитени с ролбарове над главите си, ако някой реши да изпита законите на физиката. Миниатюрен 4,3-инчов екран на таблото е единствената електронна джаджа, която ще видите в двойния кокпит. Казах, че има аудио система, но я загасих в мига, в който я чух.

Като средство за доставяне на адреналин, в Polaris Slingshot няма да откриете нищо друго освен две седалки, волан, скоростен лост и аналогови оборотомер и скоростомер. И това е сред големите плюсове на 3-колесния мотоциклет.

Триточков колан те обезопасява в специалните седалки с висока странична опора. Благодарение на собствено тегло от само 789 кг., ниския център на тежестта и мощност от 175 к.с., Slingshot гарантира забавление. Фактът, че няма врати и прозорци, а само малко поликарбоново извинение вместо челно стъкло, е дори още по-забавен.

Източник: Христо Петров

Раздвоена самоличност

Кола, която си мисли, че е мотор, или мотор, който смята, че е кола. Според мен в сила е първият вариант. В подкрепа на това идва фактът, че държиш волан, а не кормило, подаваш газ и спираш с педали, а не с ръчки, в завой не опираш коляно в асфалта. Не правиш и много други неща, характерни за управлението на мотоциклет, но пък правиш такива, които гарантират несравнимото усещане, че седиш в истински спортен автомобил. Воланът е опростен, с малък диаметър, скоростният лост е разположен на възможно най-доброто място, е ходът му е изключително къс.

Зад волана погледът се вторачва в силно изнесените настрани огледала за обратно виждане и, разбира се, оголените пружини на амортисьорите.

Да, има ABS, ESP и Тракшън контрол, но те са абсолютно задължителни, за да може безопасно да управляваш този автомобил. Спирачките обаче са типичните за спортна кола – много твърди и трябва да се натискат силно.

Източник: Христо Петров

Уличен картинг

Как се държи на пътя? Не успях да си създам пълна представа, тъй като го карах само в града и не си позволих да го поотпусна малко. За стабилното поведение и изключителната спойка с пътя се грижи специално настроено спортно окачване с двойни А-рамена отпред и амортисьор с подвижно рамо отзад. Джантите отпред са 18-ки, а огромната задна е с размер 20-цола, като специално разработените гуми са с размер 225/45R18 отпред и 255/35R20 отзад.

Задвижването се осигурява от 2,4-литров бензинов мотор на GM, от който щеше да е добре да бъдат извадени повече от 173 к.с. при 6400 об./мин. Максималните 225 Нм идват при 4700 об./мин. Изумен съм от факта, че на 5-та предавка Slingshot може да се движи с под 60 км/ч, като не иска понижаване.

Ускорението е впечатляващо, но като че ли очаквах повече от „кола“ под 800 кг. И би следвало да е така, защото съотношението мощност – тегло е 4,5 к.с. на килограм! Това е повече от Alfa Romeo 4C, но въпреки това Slingshot се справя със спринта до 100 км/ч за около 6 секунди. Максималната е малко над 200 км/ч, но трябва да ти стиска, за да я вдигнеш.

Източник: Христо Петров

По-важното е как се разгръща мощността

На 2-ра и 3-та двигателят истински се оживява над 4000 об./мин, което е повече от забавно за сетивата ми. Петстепенната кутия е много прецизна, с характерното по-трудно вкарване на предавките. Звукът от двигателя очаквах да е много по-приятен, но превъртането на задното колело на 2-ра и 3-та неутрализира този дефект.

Широката стойка (малко под 2 метра) на предницата държи автомобила, но отзад, колкото и да ми повтарят, че е супер стабилен, си има едно колело. Да, няма как да е като Lotus Elise, но и в това се крие чарът му.

Многото конски сили винаги пленяват въображението, но невинаги са гаранция за уникалност. В случая тя се гарантира от много ниското тегло и супер директното управление. И от дизайна, разбира се, какъвто скоро няма да видите на живо.

Още тестове на автомобили:

Тест драйв на Nissan Qashqai и Nissan Juke RS

Зад волана на Honda Civic Type R

Утопия на борда на Volvo S/V90

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Въздушна тревога е в Одеса и областта

Въздушна тревога е в Одеса и областта

Свят Преди 3 часа

Сирените бяха задействани в 21:53 часа

Щатът Уисконсин: Клюква, сирене и фанатизъм

Щатът Уисконсин: Клюква, сирене и фанатизъм

Свят Преди 4 часа

Формулата на успеха в Уисконсин е проста: намери нещо, което обичаш, и работи усилено

<p>Да или не на ракетите &bdquo;Таурус&ldquo; за Украйна?</p>

Сигнал към Москва и съюзниците: Да или не на ракетите „Таурус“ за Украйна?

Свят Преди 5 часа

Сега Русия заобикаля и украинците, и европейците, преговаряйки пряко със САЩ

Арктика: Мястото, където миналото среща бъдещето

Арктика: Мястото, където миналото среща бъдещето

Свят Преди 6 часа

Животът в края на света има своите специфики – до Уткиагвик може да се стигне само със самолет

Атака с хладно оръжие пред супермаркет в Германия, има ранени

Атака с хладно оръжие пред супермаркет в Германия, има ранени

Свят Преди 6 часа

Минувачи успели да задържат извършителя

<p>Александър Везенков получи поредно признание&nbsp;🏀</p>

Александър Везенков попадна в идеалния отбор на сезона в Евролигата

България Преди 7 часа

В идеалната петица на Евролигата попаднаха още Найджъл Хейс-Дейвис, Карсън Едуардс, Кендрик Нън и Ти Джей Шортс

Трима загинаха в Италия след проливни валежи

Трима загинаха в Италия след проливни валежи

Свят Преди 7 часа

Особено тежко са засегнати Пиемонт, Южен Тирол и Ломбардия

<p>Ядрена сделка със САЩ е възможна</p>

Иранският външен министър пред Лавров: Ядрена сделка със САЩ е възможна

Свят Преди 7 часа

По думите на Арагчи Иран е изтъкнал, че САЩ са проявили сериозност по време на първия кръг на преговорите

Хиляди поклонници по Кръстния път в Йерусалим на Разпети петък

Хиляди поклонници по Кръстния път в Йерусалим на Разпети петък

Свят Преди 7 часа

В Източен Йерусалим и на Западния бряг живеят около 50 000 християни

Расте броят на жертвите и ранените след американските удари по пристанище в Йемен

Расте броят на жертвите и ранените след американските удари по пристанище в Йемен

Свят Преди 8 часа

Това е най-смъртоносната атака от американската кампания на въздушни удари, започнала на 15 март

<p>&nbsp;Лечебните заведения реагираха на промените в потребителската такса за болничен престой</p>

Лечебните заведения реагираха на решението за по-ниска потребителска такса при престой в болница

България Преди 8 часа

Досега таксата за болничен престой на ден беше 5,80 лв., но с постановление на МС, обнародвано в Държавен вестник, таксата се намалява на един лев

Разпитаха ректора на Белградския университет, подозират го в злоупотреба

Разпитаха ректора на Белградския университет, подозират го в злоупотреба

Свят Преди 8 часа

Той благодари на всички, които са го подкрепили

Ванс пред Мелони: Оптимисти сме, че можем да сложим край на руско-украинската война

Ванс пред Мелони: Оптимисти сме, че можем да сложим край на руско-украинската война

Свят Преди 8 часа

Двамата отпътуваха за италианската столица преди великденските празници

Орбан очаква бизнес сделка със САЩ

Орбан очаква бизнес сделка със САЩ

Свят Преди 9 часа

"Водим разговори с американците по икономически въпроси, които биха били изгодни за нас", каза Орбан

Рискови откровения и градински приключения в новия епизод на “Един за друг”

Рискови откровения и градински приключения в новия епизод на “Един за друг”

Любопитно Преди 9 часа

Двойките влизат в битка за надмощие във Вилата на любовта

<p>Доставял ли е Китай смъртоносни оръжия на Русия?&nbsp;</p>

Китай отрече да въоръжава Русия, реагирайки на изявление на Зеленски

Свят Преди 9 часа

Това заяви говорител на китайското дипломатическо ведомство