М игът, в който видях Polaris Slingshot SL да се приближава към мен, реших, че това е най-новото творение, идващо директно от снимачната площадка на последния блокбастър на Marvel. Това превозно средство сякаш е предназначено за някой с тайна самоличност и супер сили. Тясната муцуна и силно изнесените настрани оголени гуми, скрити под огромни калници, страхотният спойлер и червено-черната цветова схема…, изглежда като прототип от бъдещето. След това останалата част от машината влиза в полезрението ми и ситуацията става още по-шантава.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ВСИЧКИ СНИМКИ НА POLARIS SLINGSHOT SL
Задницата, в пълен контраст на широката 2 метра предна част, е изключително тясна и завършва с едно колело, макар то и огромно. От предните седалки напред изглежда като автомобил, назад е като мутирал мотоциклет. И именно тази отличителна черта прави цялата разлика – ненормалната конфигурация на Slingshot едновременно определя неговата самоличност и оправдава самото му съществуване.
Резултат от бурната връзка между мотоциклет и спортна кола
При отсъствието на покрив, врати и почти всичко останало, което няма основополагаща роля при управлението на автомобил, Slingshot SL предлага тегло, което би накарало Lotus Elise да се изчерви (790 vs. 866 кг). И докато е доста далеч от най-прагматичния начин за придвижване от точка А до точка Б, трудно може да му се отрече факта, че тази триколка предлага невероятно забавление зад волана.
Забавление. Именно за това е направен Slingshot, нищо общо с превозните средства за нормално придвижване в града. Затова подходих към него с огромно уважение, което ми се върна под формата на залепнали от пот дрехи по тялото, много емоции и широка усмивка. Получих ги безплатно, но този кеф си има цена. Внимание: 29 990 евро с ДДС. Да го кажем грубо 60 000 лв. Ненормална е, знам. Но това не е обикновен автомобил. И клиентите му не са обикновени хора. Това са хора с много пари, които имат 2-3 коли в гаража си, а Slingshot SL ще си го купят за забавление. А и да привлекат всички погледи върху себе си, защото той е именно това:
Магнит за окото
И не, не ми вадете лафа за уголемителя в областта на чeтала. Има много хора с прекалено много пари, които искат да ги харчат. А търсенето определя предлагането. Не са много събратята му, но по света може да се открият Vanderhall Laguna, Campagna T-Rex, Scorpion, Tanom Invader, FRS-3, TORQ Roadster и др. В България обаче Polaris Slingshot SL е единствен по рода си, а вече няколко човека са решили, че въпросните 30 000 евро не ги бъркат.
До себе си имам човек, който да ме открехне за тънкостите на шофиране. Научавам за начина на заобикаляна на дупките, тъй като разположеното по средата задно колело е заплашено от такива и инстинкта ни, че обикрачването на дупката с предните гуми е достатъчно, тук не важи. Иначе само 100-ина метра са ми
достатъчни за няколко извода
Първо и най-маловажно – забравете за комфорта. Има аудио система, но който ще обръща внимание на звук, когато караш това… нещо. А и трябва да го правиш с каска, защото за управлението на Slingshot ти трябва категория В. Второ, трябва да се стараете да не останете без книжка за въпросната категория В. Трето, не се залъгвайте, че това е вид транспорт – тук винаги става въпрос за забавление. И накрая: колкото и да се съпротивлявах, пристрастяването е сигурно. За всичко това е отговорен големият 3-колесен картинг, който вероятно е
най-необикновеното превозно средство,
което ще видите в България. Няма врати и покрив, но пътниците са защитени с ролбарове над главите си, ако някой реши да изпита законите на физиката. Миниатюрен 4,3-инчов екран на таблото е единствената електронна джаджа, която ще видите в двойния кокпит. Казах, че има аудио система, но я загасих в мига, в който я чух.
Като средство за доставяне на адреналин, в Polaris Slingshot няма да откриете нищо друго освен две седалки, волан, скоростен лост и аналогови оборотомер и скоростомер. И това е сред големите плюсове на 3-колесния мотоциклет.
Триточков колан те обезопасява в специалните седалки с висока странична опора. Благодарение на собствено тегло от само 789 кг., ниския център на тежестта и мощност от 175 к.с., Slingshot гарантира забавление. Фактът, че няма врати и прозорци, а само малко поликарбоново извинение вместо челно стъкло, е дори още по-забавен.
Раздвоена самоличност
Кола, която си мисли, че е мотор, или мотор, който смята, че е кола. Според мен в сила е първият вариант. В подкрепа на това идва фактът, че държиш волан, а не кормило, подаваш газ и спираш с педали, а не с ръчки, в завой не опираш коляно в асфалта. Не правиш и много други неща, характерни за управлението на мотоциклет, но пък правиш такива, които гарантират несравнимото усещане, че седиш в истински спортен автомобил. Воланът е опростен, с малък диаметър, скоростният лост е разположен на възможно най-доброто място, е ходът му е изключително къс.
Зад волана погледът се вторачва в силно изнесените настрани огледала за обратно виждане и, разбира се, оголените пружини на амортисьорите.
Да, има ABS, ESP и Тракшън контрол, но те са абсолютно задължителни, за да може безопасно да управляваш този автомобил. Спирачките обаче са типичните за спортна кола – много твърди и трябва да се натискат силно.
Уличен картинг
Как се държи на пътя? Не успях да си създам пълна представа, тъй като го карах само в града и не си позволих да го поотпусна малко. За стабилното поведение и изключителната спойка с пътя се грижи специално настроено спортно окачване с двойни А-рамена отпред и амортисьор с подвижно рамо отзад. Джантите отпред са 18-ки, а огромната задна е с размер 20-цола, като специално разработените гуми са с размер 225/45R18 отпред и 255/35R20 отзад.
Задвижването се осигурява от 2,4-литров бензинов мотор на GM, от който щеше да е добре да бъдат извадени повече от 173 к.с. при 6400 об./мин. Максималните 225 Нм идват при 4700 об./мин. Изумен съм от факта, че на 5-та предавка Slingshot може да се движи с под 60 км/ч, като не иска понижаване.
Ускорението е впечатляващо, но като че ли очаквах повече от „кола“ под 800 кг. И би следвало да е така, защото съотношението мощност – тегло е 4,5 к.с. на килограм! Това е повече от Alfa Romeo 4C, но въпреки това Slingshot се справя със спринта до 100 км/ч за около 6 секунди. Максималната е малко над 200 км/ч, но трябва да ти стиска, за да я вдигнеш.
По-важното е как се разгръща мощността
На 2-ра и 3-та двигателят истински се оживява над 4000 об./мин, което е повече от забавно за сетивата ми. Петстепенната кутия е много прецизна, с характерното по-трудно вкарване на предавките. Звукът от двигателя очаквах да е много по-приятен, но превъртането на задното колело на 2-ра и 3-та неутрализира този дефект.
Широката стойка (малко под 2 метра) на предницата държи автомобила, но отзад, колкото и да ми повтарят, че е супер стабилен, си има едно колело. Да, няма как да е като Lotus Elise, но и в това се крие чарът му.
Многото конски сили винаги пленяват въображението, но невинаги са гаранция за уникалност. В случая тя се гарантира от много ниското тегло и супер директното управление. И от дизайна, разбира се, какъвто скоро няма да видите на живо.
Още тестове на автомобили:
Тест драйв на Nissan Qashqai и Nissan Juke RS
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!