Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat
Три дни след Коледа - три сезона в рамките на 200 км. Дунав край Видин и слънце, сняг и поледица на Петрохан, есенно време на южния склон на Стара планина.   
Източник: Vesti.bg

П рез април миналата година от поточната линия в Емдем слезе 30-милионният (47 години след дебюта на 14 май 1973 г.) екземпляр на Passat. По този начин Passat стана вторият най-продаван модел в историята на Volkswagen, нареждайки се зад Golf и изпреварвайки Beetle. Volkswagen се похвали, че Passat е не само най-важният семеен автомобил в света, но и най-продаваният модел от средния клас на планетата. Порадвах се на африканския топъл вятър цяла седмица, за да видя на какви аргументи лежи това твърдение.

Зад волана на VW Passat

Volkswagen е наясно, че за този тип семейни автомобили единственият път е препозиционирането към по-луксозния клас (Peugeot го направи супер успешно). Днес клиентите предпочитат кросоувърите (но след 500 км на борда на Passat не спират да се питам: защо?), а класическите седани страдат най-много. Затова фокусът във Волфсбург е насочен към BMW и Mercedes, а не толкова към Ford и Opel. Затова не се изненадвам, че този Passat е по-убедителна алтернатива на луксозните модели от всякога. Той разчита на качеството, финеса и технологията, за да се конкурира с най-добрите, макар да му липсва престижната емблема.

Източник: Vesti.bg

Лесно бих пренебрегнал Passat, ако залагах само на дизайна, тъй като 508 просто изпъква, но огромното пространство, комфортът, икономията и доказаната технология накланят везните в полза на немския №1 в класа. Но чисто визуално Passat се слива с околния трафик. Промените с фейслифта са минимални, като трябва да отбележа изцяло LED светлините, трите нови външни цвята и четирите нови варианта 17, 18 и 19-цолови алуминиеви джанти. Повечето хром двете двойки трапецовидни „ауспуси“ се дължат на пакета R-Line (1432 лв.).

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)

Не мога да прескоча матричните IQ.LIGHT фарове, които слизат от Touareg и в Passat. Да, не са никак евтини (4407 лв.), но аз съм човек с диоптър 2,5. Именно затова винаги съм гласувал с две ръце за подобна опция, защото наистина прави (за мен поне) пътуването по-безопасно. За това се грижат два кръга от светодиоди: вътрешният е съставен от 12, а външният от 32 светодиода. Резултатът е отлична видимост през нощта.

Източник: Vesti.bg

Passat блести в интериора, тук всичко е подчинено на ергономията и технологиите. Дигиталният кокпит с 11,7-инчов екран вече не е изненада или новост. Точно такава е третото поколение на модулната инфо-развлекателна платформа MIB3, която се вгражда за пръв път именно в Passat. Той се предлага с аудионавигационни системи Discover Media (8,0-инчов екран) и Discover Pro (9,2-инчов екран). Бозава е системата Composition (6,5-инчов екран). Най-важната отличителна черта на новите системи е модулът за онлайн свързаност OCU, който включва и вградена eSIM карта. Това означава, че ако собственикът пожелае, Passat може да бъде онлайн постоянно – необходима е само регистрация в системата на Volkswagen.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Гласовото управление отдавна не е изненада, като тук има още какво да се желае. Трябва да отбележа, че Passat е отлично обезшумен, което оправдава решението да доплатите за Dynaudio Confidence (3141 лв. с ДДС) със 700 вата.

Не възнамерявам да изброявам безбройните приложения и услуги, но не мога да прескоча няколко особено важни факта. За огромно задоволство установих, че материалите са много по-меки и приятни на допир от тези в Touareg, който карах наскоро. Вътрешното пространство в двата модела е съпоставимо, като се вземат предвид размерите на двата автомобила. Това означава, че мястото отзад наистина е огромно, което важи и за багажника. Да, изостава от този на Superb, но иначе 586 литра са изключителен параметър в класа.

Източник: Volkswagen

Няма да пропусна и две първи за марката нововъведения. По-маловажното е воланът с капацитивни панели, които реагират на докосване и предоставят интерактивен интерфейс за управление на системите като Travel Assist. Именно тя е по-важната, защото Passat е първият модел на Volkswagen, който предлага автономност от второ ниво, т.е. асистира частично шофирането в диапазона до 210 км/ч (от 0 до 210 км/ч с автоматична и от 30 до 210 км/ч с механична предавателна кутия).

Източник: Vesti.bg

При фейслифта Volkswagen въвежда нова структура на оборудването. Базовата версия на модела вече се нарича Passat, над нея в гамата с нарежда средното ниво Business, а на най-горното ниво е версията Elegance. Нивата Business и Elegance могат да бъдат поръчани и с индивидуално оборудване R-Line.

Тестваме най-продавания модел на Renault

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Новият Passat се предлага с цели осем варианта на задвижване в диапазона от 120 к.с. дo 272 к.с., включително и plug-in хибридно задвижване на Passat GTE.

Източник: Vesti.bg

Четири са дизеловите двигатели, включително новият високоефективен турбодизел 2,0 TDI Evo със 150 к.с. Но дизел вече е мръсна дума, затова аз избирам да тествам версията с 2,0-литров TSI двигател с максимална мощност 190 к.с. И колкото и мръсна да е думата дизел, сравненията просто са неизбежни, защото за пръв път в кариерата си карам бензинов автомобил, който след края на пътуването (470 км пробег) показва оставащ пробег 560 км! Погледнах два пъти, не съм се объркал. Върнах автомобила при среден разход от 6,8 л/100 км (7DSG), а в един момент от пътуването си бях успял да го сваля до 6,4! Вярно е, не съм настъпвал яко, защото трафикът и условията по празниците не го позволяваха, но за сметка на това бях напълнил багажника догоре. А той, както изясних в началото, е огромен.

Тези няколко факта не спряха да ме карат да си задават един и същи въпрос: защо хората искат кросоувър? Ако изключа дизайна, който при повдигнатите модели е по-експресивен, този Passat е по-добър във всяка отношение. Огромен е, луксозен, комфортен, харчи по-малко, дори неутрализира нуждата да купуваш дизел, защото няма да свалиш разхода много по-малко от тези 6,8 л/100 км, които аз постигнах, без да се опитвам да съм икономичен. Ако контрирате за 4х4, то и Passat има задвижване на четирите колела, при това комбинирани с автоматик и дизел със 190 к.с.

Източник: Vesti.bg

Като опция в Passat се предлага модернизираната системата за адаптивно управление на окачването DCC (при някои варианти на двигателя тя е част от стандартното оборудване). Характеристиките на работата на новите амортисьори може да се конфигурират безстепенно в много по-широк диапазон, паралелно с досега познатите режими “Comfort”, “Normal” и “Sport”. В моя тестови автомобил я нямаше, за да направя разликата. Ще обобщя, че возията на Passat е изключително комфортна, а воланът е доста по-мек от предпочитаното от мен.

Източник: Vesti.bg

Стане ли въпрос за привлекателност, Volkswagen Passat винаги е бил шампионът в „Чемпиъншип”, на крачка от промоция във „Висшата лига”, където от години класирането се оглавява от Audi A4, BMW 3 Series и Mercedes C-Class. Истината е, че VW предлага повече пространство и комфорт, както и идентично технологично ниво, но на по-ниска цена. Разликата е само в емблемите.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Passat 2,0 TSI OPF DSG

Размери

Дължина, мм: 4873

Широчина, мм: 1832

Височина, мм: 1483

Междуосие, мм: 2786

Маса, кг: 1530

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с.: 190

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 320 при 1500-4100

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 238

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 171

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 58 998

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Пиян се прибира и вика: – Женоо, къде си? – Тук съм! – А, добре. Само проверявам дали съм у нас!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Американският гросмайстор Даниел Народицки загина на 29 години

Американският гросмайстор Даниел Народицки загина на 29 години

Свят Преди 5 минути

„Това е огромна загуба за света на шахмата“

,

Маймуни с барут и конски водолази: Най-странните професии в историята

Любопитно Преди 31 минути

Много от нас са имали професии, които сега бихме предпочели да забравим

Жилищна сграда в Добрич пропада заради постоянни наводнения (ВИДЕО)

Жилищна сграда в Добрич пропада заради постоянни наводнения (ВИДЕО)

България Преди 53 минути

240-те домакинства са станали „абонати” на почистващата техника на ВиК, но дружеството невинаги се отзовава на повикванията

Разкриха причината за смъртта на Джейн Гудол

Разкриха причината за смъртта на Джейн Гудол

Свят Преди 55 минути

Прочутата природозащитничка почина на 1 октомври на 91 години

Израел съобщи, че е получил тялото на още един заложник

Израел съобщи, че е получил тялото на още един заложник

Свят Преди 1 час

Бригадите "Абу Али Мустафа" заявиха, че "връщат тялото на израелски войник, съгласно условията на споразумението".

Рускa aтака остави без ток части от Северна Украйна

Рускa aтака остави без ток части от Северна Украйна

Свят Преди 1 час

Нападението е било насочено срещу енергиен обект, съобщи "Чернигивобленерго"

Никола Саркози влиза в затвора "Санте" днес

Никола Саркози влиза в затвора "Санте" днес

Свят Преди 1 час

Поради възрастта си той има право да подаде молба за условно освобождаване веднага след влизането си в затвора

Скъсаният кабел, причинил трагедията с фуникуляр в Лисабон, е бил неизправен

Скъсаният кабел, причинил трагедията с фуникуляр в Лисабон, е бил неизправен

Свят Преди 1 час

Видът кабел, използван от 2022 г., нито е сертифициран за пътнически транспорт, нито е подходящ за този тип въжени железници

Жена твърди, че пиян служител на МВР е предизвикал катастрофа в Перник

Жена твърди, че пиян служител на МВР е предизвикал катастрофа в Перник

България Преди 1 час

По думите ѝ той е прелетял през мантинелите на ул. „Софийско шосе” и е връхлетял върху автомобила на дъщеря ѝ

Президентът Румен Радев назначи посланици в Белгия, Нидерландия и Казахстан

Президентът Румен Радев назначи посланици в Белгия, Нидерландия и Казахстан

България Преди 1 час

Според Конституцията държавният глава назначава ръководителите на дипломатическите представителства по предложение на МС

Храни за млада и здрава кожа: Как да стимулирате производството на колаген естествено

Храни за млада и здрава кожа: Как да стимулирате производството на колаген естествено

Любопитно Преди 1 час

Колагенът е изграден от аминокиселини, което прави приема на протеини изключително важен

"Сто души гледаха, никой не помогна": Близките на убитото в столичен мол момче искат доживотен затвор за задържания

"Сто души гледаха, никой не помогна": Близките на убитото в столичен мол момче искат доживотен затвор за задържания

България Преди 2 часа

Трагедията, разиграла се в столичен мол, където момче беше смъртоносно намушкано от свой връстник, разтърси цяла България

"Магически" момент: Разкрито е 3000-годишното тайнство на съкровището от Пийбълс

"Магически" момент: Разкрито е 3000-годишното тайнство на съкровището от Пийбълс

Любопитно Преди 2 часа

Все още не е установено предназначението на всички предмети, но експертите предполагат, че някои от тях може да са украсявали кон или дървена колесница

<p>23-годишен загина в катастрофа с три коли между Златица и Челопеч</p>

23-годишен загина в катастрофа с три коли между Златица и Челопеч, твърди се, че е имало гонка

България Преди 2 часа

Има съмнения за незаконно преследване с 260 км/ч, причинило инцидента