С помням си съвсем ясно първия ми досег до Kodiaq RS, първият SUV на Skoda с обозначението RS. Не само това, за времето си той бе „Най-бързият 7-местен SUV на Нордшлайфе”, но по-любопитните представки „най” са най-скъпият и най-мощен дизелов модел на Skoda.
Днес, три и половина години по-късно ви представям първото SUV-купе на Skoda, за което думата „дизел” е светотатство. Enyaq Coupe RS iV е и най-мощният, най-бърз и най-скъп модел на Skoda: 300 к.с., 6,5 секунди до 100 км/ч, цена от 118 000 лв. В страни от точните параметри – за мен и най-красивият модел на марката.
ОК, знам, че подобно определение би могло да предизвика у читателя крайно мнение, затова ще омекотя горното си становище с определението „най-атрактивен”. Защото тази линия на покрива наистина приковава окото и ме кара да използвам подобни определения. Но не е само тя. Със сигурност това е и най-различният като дизайн модел в гамата на марката, при това е заклет фен на AC/DC.
За излъчването на Enyaq Coupe iV особено силно влияние оказва този цвят Mamba Green, ексклузивен за RS. Лакираните в черно детайли в агресивната броня подсказват за динамичните параметри на тежащия над 2,2 тона автомобил. В черен лак са изпълнени страничните огледала, лайстните под праговете и задната броня. От В-колоните линията на покрива започва да се спуска плавно към задната част, сливайки се с острите ръбове на стоповете. Стандартно RS-ката стъпва на 20-цолови джанти, но тестовите автомобили бяха с размер 21 цола. Всички те са с много атрактивни аеродинамични дизайни. Стандартно за модела се предлага и огромният панорамен покрив, както и най-дискусионната част от дизайна – светещата Chrystal Face решетка със 131 светодиода. Лично аз бих предпочел тя да е също в черен лак, но знам, че клиентът обича нещо да блести. Няма лошо. Никакви забележки нямам към стандартните full-LED матрични фара с по 21 светодиода в дългите светлини.
И тук, подобно на Enyaq SUV, интериорът може да се поръча с различни дизайн селекции, като за Coupe RS се предлагат две дизайн селекции. И при двете имаме декоративни ивици с карбонов ефект върху арматурното табло и вратите, алуминиеви педали и спортни седалки с интегрирани подглавници и надпис RS. В селекцията RS Lounge седалките са тапицирани в черна микрофибърна тъкан Suedia, съшита с контрастиращи шевове цвят лайм. Този цветови акцент се открива на още няколко места – стелките на пода и кожения спортен волан. Селекцията RS Suite е опционална за модификацията, като тук седалките са вече от перфорирана черна кожа и контрастни шевове.
Няма как да подмина Head-up дисплея с разширена функционалност, 3-зоновия климатроник както и огромното вътрешно пространство. Багажникът е с обем 570 л, което е само 15 л по-малко от Enyaq SUV. Линията на покрива не пречи на високите пътници, тествахме го с мой колега, висок 1,85 м. За това спомага и стъкленият покрив, за който има предвидена щора, монтирана във вратата на багажника. Това значи, че тя трябва да се монтира ръчно.
Новото SUV-купе се предлага с две батерии (62 и 82 kWh) и четири мощности (132, 150, 195 и 220 kW). Само маркирам този факт, като ще се спра единствено на Enyaq Ciupe RS, тъй като у нас ще се внася само тази модификация. Това значи два мотора (отзад – магнитен синхронен мотор / отпред – асинхронен мотор) със сумарна мощност 300 к.с. и 460 Нм. Другите технически параметри казват, че моделът ускорява до 100 км/ч за 6,5 секунди, максималната му скорост е 180 км/ч (с 20 км/ч повече спрямо другите модификации), а средната консумация на енергия е 16,3 kWh/100 км. Всичко това трябва да е достатъчно за пробег от 504 км по WLTP. На наклон от 8% Enyaq Coupe RS може да тегли ремарке с тегло до 1400 кг.
Целият тест драйв на модела може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!