Н ация, половината от която ходи до тоалетна на двора, не може да бъде уплашена от студ, липса на стоки, ниски заплати, на инфлацията дори не й обръщат внимание. Но болните имперски амбиции на едни автократичен режим вкараха Европа в клопката на газова зависимост и безумен ръст на цените, които ние, изнежените европейци (забелязахте ли, писах и нашата страна в това понятие) трудно ще преглътнем.
На този фон газово зависимият Dacia Duster си е лъч светлина и топлина, на които собствениците му се радват при всяко посещение на бензиностанцията. Защото, да, у нас газовите системи са манна небесна, но Duster може да се похвали със същите продължителност на гаранцията на производителя (5 години/100 000 км), разходи за поддръжка и график, както и капацитет на багажника като на бензинов модел. Нещо повече, Dacia е единствената марката на пазара, предлагаща LPG версия за всички модели с ДВГ в гамата си.
Но газовата версия на може би най-масовия SUV у нас не е единствената му силна черта. Напротив, тя само подсилва цялостния пакет, който не изневерява на философията на марката, извела я до позиция, от която да записва най-добри месеци (от време на време) по продажби в европейската статистика.
А философията на Dacia остава непроменена на фона на пълната промяна при голяма част от марките в масовия сегмент. Всички те решиха да се откажат от преследване на печалба от обема, като заложиха на това да направят продуктите си по-луксозни и технологични. Защото печалбите днес идват от по-богатото и технологично оборудване.
Но Dacia остана честна с клиентите си и им обеща, че ще продължи да предлага автомобили, лишени от излишни екстри и глезотии, но предлагаща всичко необходимо, за да оправдаят по най-добрия начин прословутото си съотношение качество-цена. А какво значи това?
Значи, че получаваш един достъпен и надежден автомобил, който не блести с помпозност, кожа, алуминий, помощници за водача, хибридно задвижване и т.н., и т.н., което е повече от най-необходимото им в автомобила. Заради това комшиите успяват да запазят самообладание при ценообразуването си на фона на инфлация, която буквално ни помита.
Аз винаги съм оставал учуден, когато от компанията са ми казвали, че дизайнът на Duster е водещ аргумент за клиентите при техния избор. Казвам учуден, защото Duster със сигурност не е най-атрактивно изглеждащият модел в сегмента. Но това не значи, че не е привлекателен с типичното си офроуд излъчване, подсилено от хромираните декоративни маски за предната и задната брони. В този конкретен случай моделът е версия Extreme (вече не се предлага у нас, топ изпълнението и Journey), което ще рече специален сив металик, черни джанти, релси на покрива с оранжеви надписи Duster, същият оранжев има и отзад, по страничните огледала също има оранжев кант. Оранжевото разчупва и интериора.
В този случай акцентът си остава двугоривният двигател ECO-G 100. Един е недостатъкът тук: липсата на резервна гума, заменена от комплект за запълване със смес в случай на спукване. Той се неутрализира от факта, че на нейно място е позициониран резервоарът за газ, което пък означава, че обемът на багажника е останал непроменен спрямо бензиновите версии. В цифрово отношение това значи 478 дм3, в практично: побира всичкия багаж за гръцкото крайбрежие, който съпругата ми иска да пренесе, без да се налага да слагам чанти на задния ред седалки.
Подробно за модела четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!