Ford Transit от години е лидер в класа на лекотоварните ванове. Към него винаги e насочено голямо внимание - по отношение на очаквания и от конкуренцията. Сега на сцената излиза напълно електрическият E-Transit, от който се очаква да поеме щафетата и да продължи да бъде начело в изключително важен сегмент.
Имах приличен опит с предишни представители на вече голямото семейство на Transit. Не като потребител или бизнесмен, но все пак като човек, който го е карал на средни разстояния, возил е хора и товари с него. Имах спомен, че е послушен, че човек като мен, който не се вади хляба с подобни неща, се адаптира лесно към него и се чувства удобно зад волана.
Сядаме в първия - L3H3 350, с единствената батерия, с която се предлага - 68 кВч, а електромоторът е с по-голямата мощност - 198 киловата (265 к.с.). Предавателната кутия е едностепенна автоматична. Ванът бе с товарен обем 11 куб. м при собствено тегло 2565 кг и допустима маса от 4250 кг. Това означава, че полезният товар е максимум 1685 кг.
Последното е сред най-важните показатели на електричекия Transit, защото Ford Pro казва, че батерията не променя неговите товарни възможности. Те достигат до 2000 кг за шаси кабината. В крайна сметка това возило е за работа.
Оставаше да видим какъв ще е разходът, компанията твърди, че пробегът може да достигне до около 350 км с едно зареждане по WLTP.
И нещо важно - Ford е съсредоточил задвижващата система на автомобила на задния му мост. Той е със задно предаване, там е и електромоторът. Всичко е монтирано на метална платформа, захваната за рамата. Благодарение на това доста практично и интелигентно решение товарната височина е пораснала, макар и с малко. По-важното е, че товарните възможности не са пострадали в нито едно отношение.
Първият тестови автомобил (и въобще всички) бяха с електрически седалки, ел. стъкла и огледала (и отопляеми). Човек си настройва лесно волана. Централно на таблото има 12-инчов сензорен тъчскрийн екран с навигация и информационно-развлекателни функции. Достъпът е безключов, а на “ключа” има бутон за дистанционно отваряне и затваряне на страничната плъзгаща се врата.
Шофьорското място е “командно” - гледаш отвисоко, чувството е добро, видимостта е отлична. Шофиращият разполага с всичко необходимо, има къде да си остави кафето, вещи, документи, а над главата личи цяла етажерка.
И неусетно от индустриалната зона се озоваваме в квартала “Зона Франка” на Барселона, в който живеят много българи. Той е съседен на хълма “Монтджуик” - едно от най-красивите и притегателни места в космополитния град.
Е-Transit си има тяга. Факт е, че първият не беше натоварен. Като натиснеш, той издърпва бързо и солидно. Ако е по-рязко, глас от навигацията те предупреждава, че не е добра идея стореното - от гледна точка на безопасност и консумация. Ако рязко натиснеш спирачка (както направих) - гласът се намесва отново.
Целият материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!