Н ай-запалените фенове на BMW се ядосват, че обозначението M235i не се асоциира с 6-цилиндров турбо двигател, задвижващ задните колела. Но този модел влиза в напълно нов свят, затова трябва да отговори на нуждите на напълно нови клиенти. А те не са обременени с наследството на задното предаване и „шестаците”. Те търсят сигурността на xDrive, а ЕС иска от BMW (и всички конкуренти) да намалят вредните емисии. Е, М235i xDrive дава на новите клиенти и ЕС техните изисквания, но едновременно с това гали егото и сетивата всеки път, когато натиснете старт бутона или сгазите педала на газта. Аз се забавлявах много, макар и да намирам някои противоречия в този модел, но всичко по реда си.
Спокойно мога да заявя, че съм тествал почти цялата моделна гама на баварците. И винаги съм търсил отговор на въпроса: кой е моят автомобил. Макар да виждам и знам, че в ДНК-то на М235i xDrive са заложени някои противоречия, той ми пасна като ръкавица, макар Серия 3 комби да е моделът, към който изпитвам изключителни пристрастия.
Отчасти седан, отчасти кросоувър, отчасти М-автомобил, новата Серия 2 Гран Купе се опитва да даде много с малко. Но подобна формула крие подводни камъни. Тях запознатите с историята и настоящето на марката откриват моментално. Карачите веднага ще изтъкнат факта, че моделът е със задвижване на четирите колела, макар в по-голямата част от времето напречно разположеният двигател да задвижва само предните.
Под ламарината, която търпи критики от едни, но възклицания от други, е същата платформа, която BMW използва за кросоувърите X1, X2, MINI Countryman (UKL2). Слагаме линията на покрива, за да получим място отзад, което не е особено комфортно за високи хора. Аз съм 1,75 см, което прави мястото за краката отзад достатъчно за някой с моите размери, но ако отпред седне човек над 1,80 м – отзад краката ще може да си вмъкне само дете. Малкият ъгъл за отваряне на задните врати също не улеснява живота, но синът ми (1,60 м) се чувстваше повече от комфортно, а както знаете – всеки прави избора си на фона на своите нужди.
Колкото повече, толкова повече: тестваме BMW X6 M50i
Хибридната Skoda Superb iV вади скрити козове
В случая с Gran Coupe е обозначен един спортен седан, който не е точно 4-врато купе (моделът е по-дълъг от Серия 2 Купе само с 94 мм), тъй като високата задница размива този ефект. Така M235i Gran Coupe изглежда впечатляващ от определени ъгли, но и леко тромав от други. Въпреки много агресивната предница, аз лично много харесвам задницата, макар в нея да откривам доста прилики с Х4.
Какво се получава, когато смесиш спортен седан с кросоувър? Седан, който се управлява като спортен кросоувър. Бърз е през завоите, разполага с предостатъчно мощност, но е по-мек и не толкова директен колкото хечбекът М135i. Това вероятно не се нрави на феновете, но не те са били във фокуса на BMW, когато е правен този модел. Във фокуса са били хората, които искат да седнат в ново BMW за пръв път, а тези хора ще оценят бързината и управлението на М235i по достойнство, без да страдат от някаква обремененост на съзнанието си. M235i xDrive е факсимиле на динамика и спортни гени. Той е спортен автомобил за доставяне на удоволствие на половин работен ден, през останалото време може да покрива ежедневните ви нужди от превоз в града.
Инженерите на BMW са вложили големи усилия, за да гарантират, че автомобилът не се управлява като обикновен модел с предно предаване, като дори са дали възможност за дрифт с xDrive, когато условията са подходящи.
Тестваме застрашен вид: Audi SQ8 е с най-мощния дизел в Европа
1000 км със 118 лв. за газ и бензин с Renault Captur (тест драйв)
През по-голямата част от времето, монтираният напречно 4-цилиндров мотор (най-мощният такъв двигател в гамата на BMW) задвижва предните колела посредством 8-степенна автоматична трансмисия и Torsen диференциал с ограничено приплъзване. Но когато се налага, задните колела могат да получат до 50% от въртящия момент, който в този случай е наистина впечатляващ: 450 Нм от 2,0-литров мотор! Мощността от 306 к.с. също е повече от впечатляваща за този работен обем. Нямам идея как се държи на писта, но на пътя M235i xDrive Gran Coupe носи удоволствие и усмивки. Цялата тази мощност и сцепление, разпределени правилно от диференциала и задействаната чрез спирачките система за разпределение на въртящия момент между двете задни колела може да изкара автомобила от завой, дори когато физичните закони искат да направят друго.
Както вече казах, 450 Нм са наистина впечатляващи от бензинов 2,0-литров двигател. Те дърпат М235i до 100 км/ч за 4,8 секунди. Достигането на максималния въртящ момент при 1750 об/мин значи, че при ниските обороти се усеща турбо дупка. След тази граница двигателят дърпа яко до горната граница над 6200 об/мин, като ускорението е линейно и предвидимо, което не се отразява добре на съпругата ми, която вдига кръвно (за мое нещастие). Звукът от двигателя е доста добър за 4-цилиндров мотор, но аз се радвам повече на изръмжаването му при всяко негово стартиране. Няма да крия, гали егото.
Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)
Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)
Аз педала на газта не съм галил, но не съм и издевателствал над него. В крайна сметка, след 420 км (София-Гоце Делчев-София) връщам автомобила при среден разход от 8,2 л/100 км, като максимумът бе малко над 9,0 л/100 км. През повечето време карах в Comfort, но в режим Sport всичко се затяга и през тънките като палачинки 19-ки започваш да усещаш всяка неравност на пътя. Но спортният режим на задвижване и спортният режим на трансмисията са за моментите, когато искате да карате сякаш мигачите никога не са били измисляни.
В тези моменти ще се радвате изключително много на жестоките спортни „корита”, тапицирани във велур, който допълнително държи тялото да не мърда. Типично за спортен автомобил, кокпитът е ориентиран само към водача, пътникът от пред е много близо до вас, воланът пасва идеално в захвата, а цялата конфигурация на таблото и централната конзола подсилват спортното усещане.
M235i xDrive предлага сериозна динамика, много добро управление, луксозен интериор и достатъчно място за съпругата и детето. Проблемът е, че феновете на марката му лепят определения като „предняк” и други, нещо, което за тях е недопустимо. Но ако баварците разчитаха само на най-запалените си фенове, досега отдавна щяха да са изгубили битката с основния си конкурент на родна земя. Затова аз отдавна съм се научил да не робувам на стереотипите, завладели обществото ни. BMW също го прави, при това повече от успешно.
Технически характеристики:
BMW M235i xDrive Gran Coupe
Размери
Дължина, мм: 4526
Широчина, мм: 1800
Височина, мм: 1420
Междуосие, мм: 2650
Маса, кг: 1645
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, битурбо
Работен обем, куб. см: 1998
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 306 при 5000-6250
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 450 при 1750-4500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 250
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8
Среден разход, л/100 км: n/a
Вредни емисии СО2, г/км: n/a
Цена на модификацията, лв. с ДДС: 95 750
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!