В сичко живо бяга от евтините автомобили като зъл демон от свещеник, поне на кино (справка „Екзорсистът на папата”). Преди години Карлос Гон искаше да продава милиони евтини коли, а печалбата щеше да дойде от само себе си, от обемите. Тази търговска практика на автомобилния пазар отдавна е зачеркната, всички марки се препозиционират и продават все по-скъпи автомобили, натъпкани с всевъзможни технологии и екстри, които вдигат цената на продукта, но не струват скъпо за производителя.
Катализатор на тази тенденция бе пандемията, в следствие на която колите станаха кът, а марките започнаха да продават само най-скъпите си модели и оборудвания. Клиентите свикнаха и сега сякаш няма връщане назад.
Но има един фактор, от който всички треперят: китайската инвазия с евтини автомобили (било то и на ток) предстои. Само Dacia не се притеснява от това, защото компанията използва изпитана рецепта от години, която днес дава най-добрите резултати. И ще я пази от евентуални китайски главоболия.
А тази рецепта й носи 16,7% ръст на продажбите през първите девет месеца на годината. За същия период на годината продажбите на Sandero са нараснали с 18,3% до 166 675, с което моделът е вторият най-продаван в Европа след лидера Tesla Model Y.
Как тези два модела са разделени от 14 000 продажби в статистиката, след като са толкова различни един от друг? Как е възможно да стоиш толкова близо до трендсетъра с неговите технологии, електрическо задвижване и инфлуенсър сила? Просто е: рецептата на успеха на Dacia си остава актуална и днес. Докато младоците искат да имат селфи камера в автомобила, за да се постват и хвалят в социалните мрежи, здравомислещият, стъпил на земята клиент иска автомобил, който да е с точно толкова оборудване и системи, от колкото се нуждае и е готов да плати за тях.
Прагматичните клиенти не се интересуват от технологични джаджи, кожа или голяма мощност, те търсят възможно най-доброто съотношение качество-цена, сделка, която е особено важна в днешните времена на все по-скъп живот.
Но това в никой случай не означава, че те търсят автомобил, който постоянно да им напомня, че се намират на дъното на автомобилния океан. Затова Dacia им предлага топ нивото на оборудване Extreme за цялата моделна гама. Тук трябва да вметна, че 70% от клиентите на Dacia избират именно топ оборудване за своите автомобили. То не включва масажна функция, Алкантара, гласов асистент или панорамен покрив, но дава есенцията. При Extreme то се изразява в следните характеристики.
Нов екстериорен цвят (кедровозелено) за Sandero Stepway, Duster, Jogger, син за Spring. Имаме меднокафяви елементи в екстериора и интериора, „топографски” декоративни елементи, както и 16-цолови (за Sandero Stepway и Jogger, 17-инчови при Duster) черни алуминиеви джанти.
В интериора новост е тапицерията MicroCloud. Наподобява кадифе на допир, но въпреки мекото усещане на допир, тя е устойчива и лесна за почистване. Използвана е върху арматурното табло на Sandero (и Jogger), както и върху панелите на вратите и седалките на двата модела и Duster. Тук също имаме топографски декорации и меднокафяви детайли.
Другата новост е стандартно монтираната система Extended Grip за оптимизиране на сцеплението в Sandero Stepway и Jogger. Системата в никакъв случай не значи, че вече може да се впуснете в тежки офроуд приключения (ако не сте зад волана на Duster, но той си е с 4х4), а просто адаптира работата на ESP и ASR на моделите с предно предаване, така че колелата да могат да издрапат на хлъзгав терен.
Нагоре към върха на статистиката на автомобилните продажби Sandero драпе и с други характеристики, които му помагат. Моделът е един от най-евтините на пазара, но както казах в самото начало, той не изглежда евтино. И за това спомагат не само обновеният дизайнерски облик, топ оборудването Extreme, но и версията Stepway, която дава кросоувър излъчването, към което се стремят частните клиенти, които купуват автомобила. Щипка сол добавят модулните релси на покрива. Освен това моделът ползва същата платформа, върху която е изграден най-продаваният френски модел – Renault Clio. Има и модерни двигатели, а стане ли дума за тях, то в България най-удачният вариант е версията със заводска газова система.
Целия тест драйв на Sandero Extreme може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!