Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport   
Източник: Vesti.bg

Д ума Swift има няколко значения, повечето от които имат отношение към бързината. Няма да навлизам в дебрите на тълковните речници, но именно бързината е това, което натежава преди повече от четири десетилетия, когато банкерите решават тяхната първа система за електронно разплащане между банките да носи името Swift.

Междубанковите преводи чрез S.W.I.F.T. са една от най-надеждните и бързи форми на международни разплащания. Suzuki Swift е една от най-надеждните и бързи форми за набавяне на чиста доза удоволствие от шофирането.

Зад волана на Suzuki Swift Sport

През 70-те се появява първият предшественик на Swift, който още тогава се превръща в синоним на здравина. През 80-те неговият наследник става известен с факта, че може да се повреди единствено с… чук. Благодарение на всичко това малкият бързак се превръща в любимец на мнозина. В Гърция предходното поколение е изключително популярно, с което си обяснявам многото завистливи погледи, които обрах със Swift Sport. Да, не беше с поразителния Champion Yellow (един от седемте цвята), но и този Burning Red Pearl Metallic е наистина впечатляващ. Толкова, колкото и всичко в този автомобил.

Източник: Vesti.bg

А качествата на Swift Sport са наистина много. Това е изключително важен автомобил. Може и да ми се присмеете, но Swift Sport е най-евтината алтернатива на BMW M3 или Porsche 911, колкото и силно да звучи това. И трите модела (всеки сам по себе си) е средство за доставяне на емоции, а Swift Sport просто е най-евтиният сред споменатите. Посочвам горните два модела и по една друга причина. Подобно на тях, Swift Sport изостави атмосферния си двигател, към който се придържаше най-дълго от всеки свой друг конкурент.

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Но повечето мощност, идваща с турбото, въобще не е най-важното в този автомобил. Важното тук е начинът, по който тази мощност се предава към пътя и каква е обратната връзка през волана към задкормилното устройство.

Източник: Vesti.bg

Двигателят е един от акцентите в колата. Той е с обем 1,4 литра и заменя атмосферния с 1,6 литра. Мощността е почти непроменена (+4 к.с.) със своите 140 „коня”, но въртящият момент е много по-голям. Предходният модел разчиташе на 160 Нм, докато новият на 230 Нм, които се разгръщат при 2500 об./мин, на половината от тези, които бяха необходими преди.

Тестваме най-продавания модел на Renault

Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona

Съотношението въртящ момент към тегло е приблизително 4,2 кг/Нм, което прави Swift Sport един от най-конкурентните хотхеч модели на пазара. А това е станало възможно, след като теглото на модела е намалено с 80 кг до невероятните 970 кг! Явно японците са изучили много добре философията на Колин Чапмън, чийто леки като перце Lotus-и унищожаваха мастодонтите във Ф1. А разликите в теглото на Swift с най-изявените претенденти в класа са впечатляващи: тежащият 970/975 кг Swift Sport е с цели 274/269 кг по-лек от Ford Fiesta ST!

Източник: Vesti.bg

Това значи, че Swift Sport е много бърз. Не, нищо подобно. До 100 км/ч ускорява за 8,1 секунди, а максималната му скорост е 210 км/ч. Но нито една от тези две цифри няма голямо значение, защото вече казах – тук факторът забавление е най-важен.

А той е на нивото на Fiesta ST, че дори и повече. Просто Swift Sport е новият еталон за сравнение. Не ме разбирайте погрешно, не е нито по-мощен, нито по-бърз, нито по-директен от Fiesta ST. Просто постига почти същия резултат, който и ST, но с минимални усилия, без по него да работи отделно спортно поделение на автомобилен концерн, заради което разликата в цената между двата модела е колосална. Японският мъник струва 38 890 лв. с ДДС, като срещу тази цена получаваш всичко (без боята металик, за която се доплаща допълнително). Гаранцията е 7 години или 140 000 км, като за 7 години получаващ безплатна пътна помощ, както и възможност за данъчен кредит при оперативен лизинг. От друга страна Fiesta ST струва 51 800 лв.

Източник: Vesti.bg

И ако Fiesta ST е нещо коренно различно от стандартния модел, то при Swift ситуацията е много по-проста. Именно способността на японците да направят един истински хотхеч с минимални усилия буди възхищение. Повече заварки по шасито са го направили по-кораво, а предните амортисьори Monroe са известни със спортните си качества. Задното окачване е с торсионна греда, а цялото шаси е снижено с 15 мм към пътя спрямо стандартния Swift. Към това добавям вентилираните спирачни дискове отпред и 17-цоловите колела с тези страхотни джанти, за да се получи машина, която ме караше да се усмихвам във всеки завой.

Източник: #preso_petrov

А такива има в изобилие между Добринище и Гоце Делчев, а тези след КПП „Илинден” към Драма са превъзходни. Това бе мястото, на което дори стигнах да сравнения с MINI, тъй като кормилното управление на Swift е толкова директно, колкото е и това на британския еталон. И най-малкото завъртане на волана се отразява, а свободен ход почти липсва. В нито един момент не изпитах недозавиване, макар заради това жена ми да спря да ми говори в рамките на един ден. Този ми дискомфорт го предизвика колега с Passat, който реши да ми демонстрира пилотски умения. Не успях да го изпреваря, тъй като на правите разполагаше с много повече мощност, но в завоите яркият червен цвят на Sport в огледалата му вероятно е избил и по лицето му. Това е само предположение, но вероятно близо до истината, тъй като регистрационният му номер започваше с „РК”.

Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)

Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)

Тази мисъл ме караше да се усмихвам вътрешно, същите чувства предизвикваше и всяка визуална среща със Swift Sport под яркото гръцко слънце. Предницата е по-заострена и приковаваща погледа с характерната си радиаторна решетка, аеродинамичната предна броня, спойлера, страничните прагове, разширената следа с 44 мм, споменатите вече 17-цолови джанти и страхотните два „тромпета” отзад. Цветът също е поразителен.

Източник: #preso_petrov

Червеното е основен акцент и в интериора. Има го по таблото, както и по много удобните седалки. Те не блестят със сертификати от AGR, но пък са изключително удобни и с висока странична опора. Други изненади няма, интериорът е добре познат от другите модели, но и това е факт, който ме печели, защото автомобилът остава чист и откровен, без да е ненужно напудрен, за да ви бъдат смъкнати допълнителни хилядарки. Като разлика е борд компютърът, който показва различни диаграми за налягане в турбото (има я турбо дупката), използвана мощност и т.н., но като цяло всичко си е добре познато. Няма меки пластмаси, но пък и цената на самия модел е достатъчно изпилена.

Аз оценявам късия ход на скоростния лост, който превключва с едно характерно прещрекване за спортен автомобил, който е още един щрих към цялото изживяване на борда. Обемът на багажника е само 265 л, но интересното е, че той побра целия багаж на тричленното ми семейство за 5 дни море.

Няма как да подмина факта, че Suzuki за пореден път ме изуми с разхода си. Не съм го жалим в нито един момент, натисках педала на газта. Но нито в един момент не видях разход повече от 6,1 л/100 км, а минах над 900 км пробег при много високи външни температури, натоварен във всеки един момент, винаги с усмивка на лицето.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet

Размери

Дължина, мм: 3890

Широчина, мм: 1735

Височина, мм: 1495

Междуосие, мм: 2450

Тегло, кг: 970

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1373

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 140 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 2500-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,1

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 125

Цена на модела, лв. с ДДС: 38 890

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

- Скъпи, ти никога не ми правиш комплименти! - Какво пък е това? - Ами, кажи ми нещо хубаво. Например за моята фигура! - Фигурата…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
В помощ на доброволци и пожарникари: Социалното министерство представя нов проект

В помощ на доброволци и пожарникари: Социалното министерство представя нов проект

България Преди 33 минути

Уреди за гасене и облекла за противопожарна защита, лодки и специална екипировка за наводнения са част от помощните средства, които могат да бъдат осигурени чрез него

Комисията по околна среда с извънредно заседание заради водната криза

Комисията по околна среда с извънредно заседание заради водната криза

България Преди 43 минути

Правителството вече свика Кризисен щаб заради проблема в Плевен

Новите смартфони на Google подобряват слабости с AI

Новите смартфони на Google подобряват слабости с AI

Технологии Преди 1 час

Звена, които традиционно са проблем са всички телефони, могат да бъдат оптимизирани

Партията на Вучич ще прави контрапротести в цяла Сърбия

Партията на Вучич ще прави контрапротести в цяла Сърбия

Свят Преди 8 часа

Решението идва като отговор на продължаващите масови протести в страната

Израел започна окупацията на Газа с огромна армия

Израел започна окупацията на Газа с огромна армия

Свят Преди 9 часа

По-рано днес министърът на отбраната Израел Кац одобри операцията, наречена "Колесниците на Гедеон II"

Съдия в САЩ отказа да разсекрети делото Епстийн

Съдия в САЩ отказа да разсекрети делото Епстийн

Свят Преди 9 часа

Министерството на правосъдието отказа да коментира решението на Берман

Жена загина в жестока катастрофа в Исперих

Жена загина в жестока катастрофа в Исперих

България Преди 10 часа

Микробус, шофиран от 23-годишен водач, не спрял на знак "Стоп"

Младеж намушка мъж на столичен булевард

Младеж намушка мъж на столичен булевард

България Преди 10 часа

Пострадалият е на 50 години, а нападателят - на 26 г.

Причината за смъртта на детето загинало в Несебър е гръдна травма

Причината за смъртта на детето загинало в Несебър е гръдна травма

България Преди 11 часа

Експерт: Със сигурност не е имало проблем с въжетата, защото те държат и майката

Момче на 16 г. падна от атракцион в морето

Момче на 16 г. падна от атракцион в морето

България Преди 11 часа

Той е паднал от надуваем банан, теглен от джет

Човек загина след падане от необезопасена тераса в Свищов

Човек загина след падане от необезопасена тераса в Свищов

България Преди 11 часа

Процедурата по саниране на тази сграда е започнала още преди три месеца

Ескалация, Полша обвини Русия за взрив на дрон

Ескалация, Полша обвини Русия за взрив на дрон

Свят Преди 11 часа

Полският генерал Дариуш Малиновски обяви, че апаратът е бил „дрон-примамка“

САЩ наложиха санкции на магистрати от Международния наказателен съд

САЩ наложиха санкции на магистрати от Международния наказателен съд

Свят Преди 12 часа

Това обяви американският държавен секретар Марко Рубио

Задържаха двама за кражба на метал от влаковата катастрофа край Пясъчево

Задържаха двама за кражба на метал от влаковата катастрофа край Пясъчево

България Преди 12 часа

Един полицейски служител бил нападнат при задържането

Роднини на затворници крият телефони в пъпеш, напояват дрехи с наркотици

Роднини на затворници крият телефони в пъпеш, напояват дрехи с наркотици

България Преди 14 часа

Прави впечатление все по-голямата изобретателност

Клон падна върху дете в центъра на Бургас

Клон падна върху дете в центъра на Бургас

България Преди 14 часа

Детето е без сериозни наранявания