О т доста години баща ми дразни майки ми с лафа си: „От 100% столичен пич станах 110% провинциален зет.” Ще перефразирам този лаф през моята призма, за да му дам следното значение: „От 100% фен на хотхечовете станах 110% любител на кросоувърите.” Причината за това е една: казва се Марта и съм женен за нея от доста време.
Та моят спътник в живота има следната теза: иска да й е високо, широко и комфортно. Така че, когато пътувам с нея и сина ни, предпочитам да ми е спокойно, широко и високо. А и когато отскочиш до морето за 4 дни с 3 куфара и няколко съпровождащи плика и чанти, е, нямам абсолютно никакво друго решения от това, да избере за път кросоувър.
Този избор е доста труден, тъй като вече всяка компания има поне по три такива модела. Този път реших да си припомня темата Kadjar, който премина през фейслифт преди половин година. Останах повече от доволен, след като жена ми седна до мен и заяви: „Брано на Renault”. Оттук насетне имах всички предпоставки за един чудесен дълъъъг уикенд.
А той започна със страхотно синия Kadjar. Звучи странно, но това е френският начин да се поднесе нещо добре звучащо, а изписването му да навява асоциации за приключенски дух. Нищо приключенско няма (ако изключим едни 50-ина километра, които служат за разбиване на инертните материали в бъбреците) в това да пътуваш по „Тракия” до морето, но това не означава, че Kadjar не може да предложи и това. Автомобилът е със сериозен за класи 200 мм просвет и задвижване на четирите колела, взето от Qashqai. Между другото, Qashqai е дал голяма част от механиката на френския си братовчед, което е поредният плюс в негова полза.
Тестваме най-продавания модел на Renault
Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)
Още при дебюта си през 2015 г. Kadjar не предложи някакво кардинално ново решение, защото такова не се и налагаше. Формулата, която следват всички, е повече от ясна. В този случай това ще рече утвърдени технологии от специалиста в класа Nissan, но обвити в един много атрактивен френски дизайн. Проучвания сред клиенти сочат, че именно дизайнът е основната причина за закупуването на Kadjar. Затова и фейслифтът заложи на извайването на едни по-елегантни, плавни и изискани линии.
В предницата виждаме светлинния подпис във формата на буквата “C” от гамата на Renault. Той е подсилен от добавените LED светодиоди в дневните светлини. Фаровете за мъгла също получават светодиоди с технологията LED Pure Vision. Фаровете за мъгла вече са правоъгълни. В задната част светодиоди са добавени и в габаритите, както и фаровете за заден ход и светлините за мъгла, които са по-тънки и вградени в бронята за по-елегантен външен вид. Към това е добавена по-широка радиаторна решетка, повече хром и променени брони. На клиентите се дава избор между два нови модела 17- и 19-цолови джанти, както и три нови цвята, в един от които (Blue Metal) е и тестовият автомобил. Всичко това наистина кара моделът да привлича погледите на клиентите, доказателство за което са и над половин милион продажби. Алуминият и изкачващата се нагоре странични линия придават много елегантен профил на колата.
Интериорът не блести като изпълнение спрямо Peugeot 3008, но имате абсолютно всичко, от което семейството ви ще се нуждае. Преобладават меките на допир материали, тапицерията е кожена, седалките много комфортни, а отзад има предостатъчно място. Бихте могли да си поръчате (1390 лв.) и стъклен покрив с площ 1,4 кв. м. Повечето хром помага за по-приятното усещане, а новото ниво на оборудване Black Edition дава възможност да изберете Alcantara за тапицерия на салона.
Приборното табло е изцяло дигитално, а централната конзола е заета от 7-инчовия екран на системата R-Link 2. Трябва да отбележа, че е много трудно да изберете радио станция от списъка, а в движение това е абсолютно невъзможно.
Не мога да пропусна обема на багажника от 527 литра, който е един от най-големите в сегмента. Задният ред седалки се сгъва без проблеми с бутона Easy Break бутон, разположен от двете страни на багажника.
Много новости има и под предния капак. Бензиновият двигател e с работен обем 1,3 литра, разработен съвместно с Daimler (вгражда се още в A-Class и Qashqai), като се предлага във версия със 140 и 160 к.с.
Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева
Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda
На дизеловия фронт виждаме изпитания боец 1,5 dCi със 115 к.с. (+5 к.с. и +10 Нм), а моят тестови автомобил е оборудван с новия 1,6 Blue dCi 150, чиято мощност е увеличена с 20 к.с. спрямо предшественика му. Той работи съвместно с „ръчка” и 4х4 задвижване.
В Европа клиентите в този клас залагат на прагматичното 2WD, но родният манталитет е доста по-различен, затова SUV без 4WD е като ракия без салата. Kadjar се грижи за „мезето” и предлага задвижване на четирите колела. Аз нямаше къде да го тествам, а и не мисля, че този тип автомобили са предназначени за офроуд, макар Kadjar да предлага 200 мм пътен просвет и ъгъл на заход и отход от съответно 17° и 25°. Пътят ми до морето и обратно изискваше движение в режим 2WD, но може да бъде избран още режим Auto (до 50% от въртящия момент може да се прехвърли към задната ос) или Lock, при който централният диференциал се заключва и към задната ос постоянно се прехвърлят 50% от нютон метрите.
Peugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)
Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport
Иначе версиите само с предно на Kadjar са оборудвани със системата Extended Grip. „Обут” с всесезонни гуми (Mud&Snow), кросоувърът разчита на нея, за да подобри сцеплението и движението през кални или пясъчни терени. Три режима могат да бъдат избрани с помощта на въртящ се контролер на централната конзола.
За динамика не бих могъл да говоря, но и целта на самият автомобил не е такава. За сметка на това агрегатът е много еластичен и икономичен. Возията е много комфортна, но зад волана, който е изключително мек, не можеш да изпиташ някаква тръпка. Изминах 940 км, по-голямата част от които по „Тракия” до Созопол и обратно в София. На магистралата (освен на онези 49 км с ограничение 90 км/ч) почти не съм падал под 140 км/ч, при натоварен догоре багажник и трима човека на борда, Kadjar показа 6,8 л/100 км в края на пътуването ми. При движение с около 80-90 км/ч между Бургас и Созопол разходът е около и дори под 5 л/100 км.
Renault Kadjar e оборудвал модела с всевъзможни системи за безопасност и подпомагане на водача, с които може да се запознаете в брошурата на модела. Там ще видите, че стартовата цена на модела (TCe 140, ниво Life) e 38 590. Топ изпълнението (Tekna Plus) на Nissan Qashqai (1,7 dCi 4x4 CVT, 150 к.с.) скача на 68 990 лв. с ДДС, докато моят тестови автомобил, в изпълнение Intense и няколко екстри към него струва 66 280 лв. с ДДС.
Renault Kadjar предлага абсолютно всички аргументи, които да затвърдят успеха му на пазара. Да затвърдят, защото до края на 2018 г. Kadjar бе реализирал 450 000 продажби за три години. Новите и икономични двигатели, откроимият дизайн, богатото оборудване, наличието на 4х4 версия и супер конкурентната цена трябва да преведат първото поколение на модела близо до кота 1 000 000.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Renault Kadjar Blue dCi 150 4x4
Размери
Дължина, мм: 4489
Широчина, мм: 1836
Височина, мм: 1613
Междуосие, мм: 2646
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1598
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 4000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 320 при 1750
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 190
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,5
Среден разход, л/100 км: 4,9
Вредни емисии СО2, г/км: 126
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 66 280 (Intense)
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!