Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България
Източник: CarMarket.bg
2

Ф разата „китайското нашествие” спокойно може да си съперничи по популярност с „електрическата революция”. Досега нито Европа е залята от „китайската вълна”, нито революцията се е случила, но аз продължавам да следя с особен интерес и двете теми, защото новините и процесите около тях превъзхождат в пъти тези, които диктуваха хода на събитията преди 4-5 години.

Но не само това, смятам, че и двете ще се реализират. Ще оставя за момента темата AC/DC, за да кажа, че аз не страдам от многото стереотипи, завладели обществото ни. Единствената ми вътрешна спирачка е, че в Европа все още няма достатъчно голяма база данни, за да се види какво се случва с тези коли след няколко години експлоатация.

От друга гледна точка, след първия ми близък контакт с Geely Coolray, мога да кажа, че той обори по всички точки ниското ми очакване към този автомобил. И причината е предишният ми контакт от преди 10-ина години с китайски автомобили, тези, на които някой беше сложил невярното и подвеждащо Made in BG. Заради тях сега очаквах същия ужас: нещо, което не може да върви, не може да завива и най-плашещото – да не може да спира.

Зад волана на Geely Coolray

Но за тези 10-ина години скокът, който китайските автомобили са направили, е драстично по-голям от този, който преди десетилетия първо направиха японските, а след това корейските автомобили. Последните две се развиха с темповете на израстване на едно дете, докато при китайските автомобили темповете на развитие е като при животните, изпреварва човешкото в пъти като време.

Източник: CarMarket.bg

Причината е, че китайците имат абсолютно всичко, с което разполагат и западните компании, защото те се съгласиха на драго сърце да им го дадат. Да не говорим, че на електрическия фронт изпреварват т. нар. наследствени производители. А да споменавам ли неограничения финансов ресурс, с който разполагат китайците?!

Две нови китайски марки дебютират в България

Да, китайската революция не се е случила все още в Европа, дори продажбите са смешно малко, но самият факт, че Карлос Тавареш и Лука де Мео, шефове съответно на Stallantis и Renault Group, получават ортикарии, когато чуят за китайски марки в Европа, говори красноречиво, че това е на път да се случи. Скоро ще започнат да произвеждат тук и да продават съизмерими като качество продукти, но на по-ниска цена. Ето в това вече вярвам. Толкова, колкото вярвам и в това, че българският клиент ще си остане силно скептичен към китайските марки, колкото продължава да ползва сравнението за „борче, мачка и *****”, когато на маса изказва компетентно мнение за френските марки.

Източник: CarMarket.bg

И за бях скептично настроен, признавам си. Но след близката ми среща с Geely Coolray, който от 2018 г. до днес има над 800 000 продажби по света, спокойно мога да заявя, че автомобилът ме впечатли изключително много.

Това е моделът, с който китайският гигант се очаква да стъпи официално на българския пазар през следващите месеци. В момента се водят разговори с потенциални дистрибутори. Кои ще са те, тепърва ще разберем, словенските ни домакини не пожелаха да разкрият, но в екипа си имат българин, който ще е трансмисията за осъществяване на този процес в страната ни.

Наш домакин бе словенската група SEEAG, която търси партньори за страната ни. В Република Северна Македония вече работи шоурум на Geely, в Румъния стартират със 7 – 9 дилърства, като амбициите им са догодина този брой да се удвоят.

SEEAG оперира в 12 държави от Югоизточна Европа, като през 2023 г. оборотът е 600 млн. евро. Продадените автомобили в региона са около 22 000. Групата е представител на Volvo, Kia, SsangYong (KG Mobility), Geely и Link & Co, като последната марка също е интересна, защото очакваме тя също да се появи на родния пазар.

Източник: CarMarket.bg

Geely Coolray е бил подложен наскоро на фейслифт, но промените са такива и толкова много, че може да се нарече напълно нов модел. Тук говорим за автомобил от сегмент B+ в класа на SUV-овете, изразяващо се в дължина от 4,38 м. Като конкуренти може да маркираме Peugeot 2008 (4,3 м) с 1,2-литров мотор със 130 к.с. и 230 Нм; Skoda Karoq (4,4 м) с 1,5-литров двигател със 150 к.с. и 250 Нм; Seat Ateca (4,38 м) с 1,5-литров агрегат със 150 к.с. и 250 Нм. Преимуществото на Coolray е в мощността, която достига до 172 к.с. и цели 290 Нм, параметри, с които преките конкуренти не могат да се похвалят.

Трябва да изтъкнем и друг факт, досега моделът се е предлагал с 3-цилиндров двигател, но вече моторът е 4-цилиндров, поне в това отношение не би следвало да има подмятания, че ще се случи след 100 000 км, но кой знае.

Източник: CarMarket.bg

Иначе, що касае външното излъчване, Coolray изглежда доста приятно. Тук е търсено внушение за спортни качества (с такива моделът не разполага), като дизайнерите наистина са направили един много добре изглеждащ пакет. Признавам, задният спойлер и четирите (активни) ауспуха на мен ми идват в повече, но като цяло от Coolray струи едно cool излъчване.

Гигантската решетка в черен гланц е нещо, с което трябва да се свикне, предният сплитер и задният дифузьор ефективна работа не вършат, но пък ще има хора, на които да им харесат. На мен ми допадат стреловидната форма на LED фаровете, която е допълнена от подобен като форма сив детайл под тях, заедно с фалшиви отвори за охлаждане на колелата, като целият този клъстер е доста привлекателен.

Подробности за интериора, задвижването и пътното поведение може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Плувкинята Виктория Петрова отпадна от “Игри на волята”

Плувкинята Виктория Петрова отпадна от “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Тя е ексклузивен гост в подкаста “След Игрите”

Зеленски обяви министерство на обединението на украинците

Зеленски обяви министерство на обединението на украинците

Свят Преди 5 часа

До края на годината ще бъдат направени промени в корпуса на украинските посланици

40 километра е колоната от тирове на "Капитан Андреево"

40 километра е колоната от тирове на "Капитан Андреево"

България Преди 8 часа

Трети ден вече продължава да се трупа опашка от камиони на граничния пункт

България се присъедини към противоракетни и ПВО инициативи на ЕС

България се присъедини към противоракетни и ПВО инициативи на ЕС

България Преди 8 часа

Атанас Запрянов присъства на заседанието на Съвета „Външни работи”

Георги от Big Brother получава тайна мисия тази вечер

Георги от Big Brother получава тайна мисия тази вечер

Любопитно Преди 8 часа

Зрителите го избраха с гласуване в приложението на NOVA PLAY

ВСС започва нова процедура за председател на ВАС

ВСС започва нова процедура за председател на ВАС

България Преди 9 часа

Мандатът на сегашния председател на ВАС Георги Чолаков изтича след три дни

Зеленски: Тогава ще се реши кой ще спечели войната

Зеленски: Тогава ще се реши кой ще спечели войната

Свят Преди 9 часа

Киев може да се наложи да изчака края на управлението на Владимир Путин

Почина японският поет Шунтаро Таникава

Почина японският поет Шунтаро Таникава

Свят Преди 10 часа

Причината за смъртта е неговата напреднала възраст

Влак дерайлира на гара Димитровград-Север

Влак дерайлира на гара Димитровград-Север

България Преди 10 часа

Своевременно е назначена комисия за установяване на причините за инцидента

<p>Москва заплаши с ядрената си доктрина: Ескалация</p>

Москва заплаши с ядрената си доктрина: Западът търси ескалация

Свят Преди 10 часа

Лавров: Без американците е невъзможно да се използват тези високотехнологични ракети

Елиминации и нов саботаж в “Игри на волята” тази вечер

Елиминации и нов саботаж в “Игри на волята” тази вечер

Любопитно Преди 10 часа

Кой ще си тръгне от голямата игра?

<p>Арестуваха 92-годишен за престъпление от 1967 г.</p>

Арестуваха 92-годишен за престъпление от 1967 г.

Любопитно Преди 10 часа

Жертвата Луиза Дън била изнасилена и удушена

„Гадже, което не се нуждае от поддръжка“: Ким Кардашиян си взе робот за $30 000

„Гадже, което не се нуждае от поддръжка“: Ким Кардашиян си взе робот за $30 000

Любопитно Преди 10 часа

Феновете онлайн не можаха да се сдържат да не се подиграят на самотната знаменитост

Карадимов: Присъединяването на България към ОИСР е ключов национален приоритет

Карадимов: Присъединяването на България към ОИСР е ключов национален приоритет

България Преди 10 часа

Генералният секретар Матиас Корман потвърди, че се очаква членството на страната да е факт през 2025 г.

Румен Радев за Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня

Румен Радев за Украйна: Всяка ескалация е опасна игра с огъня

България Преди 11 часа

Българският държавен глава призова още да не се спекулира с присъединяването ни към Шенген

Пол Мескал

Пол Мескал за крал Чарлз III: Не ми е приоритет

Любопитно Преди 11 часа

Неудобен момент на премиерата на продължението на „Гладиатор“ в Лос Анджелис