Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България
Източник: CarMarket.bg
2

Ф разата „китайското нашествие” спокойно може да си съперничи по популярност с „електрическата революция”. Досега нито Европа е залята от „китайската вълна”, нито революцията се е случила, но аз продължавам да следя с особен интерес и двете теми, защото новините и процесите около тях превъзхождат в пъти тези, които диктуваха хода на събитията преди 4-5 години.

Но не само това, смятам, че и двете ще се реализират. Ще оставя за момента темата AC/DC, за да кажа, че аз не страдам от многото стереотипи, завладели обществото ни. Единствената ми вътрешна спирачка е, че в Европа все още няма достатъчно голяма база данни, за да се види какво се случва с тези коли след няколко години експлоатация.

От друга гледна точка, след първия ми близък контакт с Geely Coolray, мога да кажа, че той обори по всички точки ниското ми очакване към този автомобил. И причината е предишният ми контакт от преди 10-ина години с китайски автомобили, тези, на които някой беше сложил невярното и подвеждащо Made in BG. Заради тях сега очаквах същия ужас: нещо, което не може да върви, не може да завива и най-плашещото – да не може да спира.

Зад волана на Geely Coolray

Но за тези 10-ина години скокът, който китайските автомобили са направили, е драстично по-голям от този, който преди десетилетия първо направиха японските, а след това корейските автомобили. Последните две се развиха с темповете на израстване на едно дете, докато при китайските автомобили темповете на развитие е като при животните, изпреварва човешкото в пъти като време.

Източник: CarMarket.bg

Причината е, че китайците имат абсолютно всичко, с което разполагат и западните компании, защото те се съгласиха на драго сърце да им го дадат. Да не говорим, че на електрическия фронт изпреварват т. нар. наследствени производители. А да споменавам ли неограничения финансов ресурс, с който разполагат китайците?!

Две нови китайски марки дебютират в България

Да, китайската революция не се е случила все още в Европа, дори продажбите са смешно малко, но самият факт, че Карлос Тавареш и Лука де Мео, шефове съответно на Stallantis и Renault Group, получават ортикарии, когато чуят за китайски марки в Европа, говори красноречиво, че това е на път да се случи. Скоро ще започнат да произвеждат тук и да продават съизмерими като качество продукти, но на по-ниска цена. Ето в това вече вярвам. Толкова, колкото вярвам и в това, че българският клиент ще си остане силно скептичен към китайските марки, колкото продължава да ползва сравнението за „борче, мачка и *****”, когато на маса изказва компетентно мнение за френските марки.

Източник: CarMarket.bg

И за бях скептично настроен, признавам си. Но след близката ми среща с Geely Coolray, който от 2018 г. до днес има над 800 000 продажби по света, спокойно мога да заявя, че автомобилът ме впечатли изключително много.

Това е моделът, с който китайският гигант се очаква да стъпи официално на българския пазар през следващите месеци. В момента се водят разговори с потенциални дистрибутори. Кои ще са те, тепърва ще разберем, словенските ни домакини не пожелаха да разкрият, но в екипа си имат българин, който ще е трансмисията за осъществяване на този процес в страната ни.

Наш домакин бе словенската група SEEAG, която търси партньори за страната ни. В Република Северна Македония вече работи шоурум на Geely, в Румъния стартират със 7 – 9 дилърства, като амбициите им са догодина този брой да се удвоят.

SEEAG оперира в 12 държави от Югоизточна Европа, като през 2023 г. оборотът е 600 млн. евро. Продадените автомобили в региона са около 22 000. Групата е представител на Volvo, Kia, SsangYong (KG Mobility), Geely и Link & Co, като последната марка също е интересна, защото очакваме тя също да се появи на родния пазар.

Източник: CarMarket.bg

Geely Coolray е бил подложен наскоро на фейслифт, но промените са такива и толкова много, че може да се нарече напълно нов модел. Тук говорим за автомобил от сегмент B+ в класа на SUV-овете, изразяващо се в дължина от 4,38 м. Като конкуренти може да маркираме Peugeot 2008 (4,3 м) с 1,2-литров мотор със 130 к.с. и 230 Нм; Skoda Karoq (4,4 м) с 1,5-литров двигател със 150 к.с. и 250 Нм; Seat Ateca (4,38 м) с 1,5-литров агрегат със 150 к.с. и 250 Нм. Преимуществото на Coolray е в мощността, която достига до 172 к.с. и цели 290 Нм, параметри, с които преките конкуренти не могат да се похвалят.

Трябва да изтъкнем и друг факт, досега моделът се е предлагал с 3-цилиндров двигател, но вече моторът е 4-цилиндров, поне в това отношение не би следвало да има подмятания, че ще се случи след 100 000 км, но кой знае.

Източник: CarMarket.bg

Иначе, що касае външното излъчване, Coolray изглежда доста приятно. Тук е търсено внушение за спортни качества (с такива моделът не разполага), като дизайнерите наистина са направили един много добре изглеждащ пакет. Признавам, задният спойлер и четирите (активни) ауспуха на мен ми идват в повече, но като цяло от Coolray струи едно cool излъчване.

Гигантската решетка в черен гланц е нещо, с което трябва да се свикне, предният сплитер и задният дифузьор ефективна работа не вършат, но пък ще има хора, на които да им харесат. На мен ми допадат стреловидната форма на LED фаровете, която е допълнена от подобен като форма сив детайл под тях, заедно с фалшиви отвори за охлаждане на колелата, като целият този клъстер е доста привлекателен.

Подробности за интериора, задвижването и пътното поведение може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
.

Зеленски съобщи, че се е срещнал с директора на ЦРУ

Свят Преди 8 часа

Подробности четете в следващите редове

а

Земетресение удари Гърция

Свят Преди 8 часа

Това показва справка на EMSC

Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

България Преди 10 часа

Движението не е затворено

,

Заподозреният за нападението в Магдебург е действал сам, съобщи полицията

Свят Преди 10 часа

Въз основа на събраните данни от разследването наличието на съучастник или съучастници може да бъде изключено

Челен сблъсък в Асеновград взе жертва, ранени са петима

Челен сблъсък в Асеновград взе жертва, ранени са петима

България Преди 10 часа

Две деца са сред пострадалите

TikTok

Албания спира TikTok

Свят Преди 12 часа

По време на среща в Тирана с албански учители, родители и психолози Рама каза, че TikTok е главорезът на квартала

о

Блейк Лайвли съди Джъстин Балдони за сексуален тормоз

Свят Преди 12 часа

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Киселова изрази съпричастност към семействата на загиналите и пострадалите в Магдебург

Киселова изрази съпричастност към семействата на загиналите и пострадалите в Магдебург

България Преди 12 часа

Тя изказва убеждението си, че гражданите на двете страни застават единни срещу безсмисленото погубване на животи

Мохамед Халаф

Халаф за атентатора в Магдебург: Не може да го вкараме в рамката на джихадизма

Свят Преди 12 часа

Според него случката е нещо ново в историята

Александър Вучич

Вучич: Никога няма да отстъпя под натиск

Свят Преди 13 часа

Възмущението от смъртните случаи в северния град Нови Сад се разпространи из цялата страна

,

Временно е затворен Прохода на Републиката

България Преди 13 часа

Товарни автомобили са се завъртели

,

Руските сили са поели контрол над селище в Източна Украйна, твърди Министерството на отбраната в Москва

Свят Преди 13 часа

Ройтерс не е успял да потвърди по независим път предоставените от руската страна данни

<p>Папа Франциск: Въздържайте се&nbsp;от клюки и сплетни</p>

Папа Франциск укори служителите на Ватикана

Свят Преди 14 часа

Франциск отдавна приветства откровените и открити дебати и дори критиките към собствената си дейност

<p>Автобус падна в пропаст, има загинали&nbsp;</p>

Автобус падна в пропаст в Иран, има загинали

Свят Преди 14 часа

Помощни и спасителни екипи са изпратени в района

<p>Отиде си пионерът на британската гимнастика (СНИМКИ)</p>

Отиде си мъжът на Вера Маринова - легендата на британската гимнастика Джон Аткинъсън

Свят Преди 14 часа

Той издъхна след дълго боледуване в болница „Принцеса Роял“ в Телфорд