Д нес ще се насочим към един автомобил, който показва, че предното предаване може и да е голяма забава.

Историята - вече седем поколения хечбекът на Форд Фиеста обикаля по света, но от време на време решава, че може да бъде и добър спортист.

Още в първото се появява означението XR2, което да подчертае повечето възможности на автомобила. В третото има за пръв път пък кодовото название RS, което определя най-мощните версии на моделите на американската компания. Тогава бива задвижван от 1.6-литров турбодвигател или последвалия го атмосферен 1.8-литров Зетек с повече от достатъчните за тогава съответно 133 и 130 конски сили.

Следва едно противоречиво поколение без спортна версия и чак през 2004-а се появява спортен мъник, този път с кодово название ST и 2.0-литров двигател със 150 коня. С шестото си поколение обаче, Форд реши да вложи сили в спортиста и създаде един тежък конкурент в сегмента с неговите 180 коня с оувърбууст функция и брилянтно управление.

Външният вид също не е за пропускане, а многобройните рали автомобили в различни шампионати допълнително допринесоха за името Fiesta. За Стария континент бе пусната и версията ST200 с точно толкова конски сили.

През есента на 2017-а във Франкфурт бе представено новото седмо поколение на модела и ST не се забави много.

Сега, то ни попадна в ръцете, за да разберем дали е запазило позитивите от предишното. Основната промяна тук е двигателят - той вече е 1.5-литров трицилиндров със стандартна мощност от 200 конски сили и 290 нютонметра, за който имаше големи опасения, че няма да звучи добре. Е, за радост на феновете, звукът е също толкова интригуващ при потегляне и изреждане на предавките било то във възходящ или низходящ ред. И ако 3 цилиндъра ви се струват недостатъчни, чуйте това – при инерция двигателят автоматично изключва единия цилиндър.

Колата е с 14 процента по-устойчива на усукване и като това е и процентът, с който е увеличена бързината на кормилното управление. Теглото на автомобила е малко под 1200 килограма, което го пренася в категория „перо”.

Връщаме се обаче към външността, за да спазим последователността.

Новото ST се отличава още повече от стандартната Фиеста и за това се грижат по-агресивните брони със сиви детайли в тях, които допълнително ги подчертават, дифузьорът в задната броня, спойлерът на багажника и красивите 18-инчови джанти. Фаровете са със по-тъмна вътрешна част и също допринасят за визията. Отвътре също ни посреща спортен дух с красивия волан и скоростен лост, но главния акцент са дълбоките спортни седалки Рекаро, които са опция, но силно препоръчителни. Изработката и на интериора е чудесна и автомобилът е доста тих за малък хечбек на извънградски път.

Новостите - ST вече има три режима на работа - Normal, Sport и Racе, окачването е адаптивно, а като опция се предлага и заключващ диференциал от специалистите Quaife, който е нещо задължително за по-добро сцепление и контрол съответно. Има и един нов похват, идващ от моторите - смяна на предавките без използването на съединител - при смяна той се управлява автоматично, но тази екстра още не можем да я възприемем при наличието на ръчна скоростна кутия, която е и единственият възможен избор. Има и лънч-контрол, с който при нужда колата да потегля с най-големия достъпен въртящ момент. Помислено е и за икономичността - един от цилиндрите може да се гаси, когато няма голямо натоварване.

Усещането - динамиката за такъв автомобил е отлична, управлението е остро и точно, но не на максимум, за да не бъде дразнещо в ежедневието, окачването е стегнато, но също премерено и е настроено да ви позволява наистина да си играете с машината. При малко по-рязка команда с волана и леко настискане на спирачката задницата лесно може да бъде изнесена извън нормалния и радиус, като това спокойно може да бъде контролирано. Скоростният лост преминава точно и отчетливо през предавките и не ви кара да се зачудвате и за миг къде отива. Позицията на шофьора е отлична и при добра позиция на седалката се пренасяте директно в рали автомобил. Колата постоянно ви подтиква да достигнете максималните и възможности и съответно личните ви.

Такава машина от много време ни липсваше.

Новото ST е малко по-рафинирано от предишното диво поколение, но добрата комбинативност го изкарва много напред. Похват, който за дълго време открояваше германците от БМВ, но леко се "изгуби в превода" в последно време. Достъпна, забавна, всекидневна кола, която да докара усмивки на хиляди по света. Тази концепция и докара и титлата "Кола на Годината" на Топ Гиър, два пъти. Подобен мъник от десетилетия не се е доближавал до подобно отличие, като редица го сравняват с култовото Пежо 205 ГТИ.

Единственият мину са спирачките, които са стандартни - без многобутални апарати и без дискове, които да отвеждат топлината и при голямо и дълго натоварване може да стигнете до прегряването им.

Конкурентите - те не са лесни, но както споменахме тук има комбинативност на високо ниво. Те са Renault Clio RS, Peugeot 208 GTi и VW Polo GTI. Данни за цената имаме само на VW Polo и базовата е 42 хиляди лева, докато Fiesta ST започва от 51 хиляди лева. Малко са новите коли с подобна цена, които могат да ви забавляват по подобен начин, а стандартното оборудване на ST е добро.

Крис Харис казва за нея: "ST тиктака с енергия, тя отчаяно иска да ви забавлява", "това може би е един от най-добрите хотхечове правени някога". От Jalopnik пък дори я позиционират над Focus RS, като ниво на удоволствие.

Още за автомобили четете тук.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Очакваме Ви на безплатното Събитие на „Ох, на мама!“ на 17 и 18 май 2025!

Очакваме Ви на безплатното Събитие на „Ох, на мама!“ на 17 и 18 май 2025!

Любопитно Преди 13 минути

То ще се проведе в два дни и ще събере най-важната информация за бъдещи и настоящи родители на едно място

Шествие в София в подкрепа на религията в училище (ВИДЕО)

Шествие в София в подкрепа на религията в училище (ВИДЕО)

България Преди 48 минути

Привърженици на предмета „религия“ настояват за равен достъп до духовна грамотност

Йотова: Това е абсурд в 21 век и абсурд за една европейска столица

Йотова: Това е абсурд в 21 век и абсурд за една европейска столица

България Преди 1 час

За разлика може би от други институции и други колеги, под никакъв предлог и по никакъв начин няма да предпоставям решението на КС, заяви вицепрезидентът

Бебе антилопа от критично застрашен вид се роди в зоопарка в София

Бебе антилопа от критично застрашен вид се роди в зоопарка в София

Любопитно Преди 1 час

Видът "адакс" се среща в пустинята Сахара и основно се храни с треви и листата на храсти и билки

За фалшиви сигнали на тел. 112: Глобиха 24 души с по 10 000 лева

За фалшиви сигнали на тел. 112: Глобиха 24 души с по 10 000 лева

България Преди 2 часа

През 2024 г. броят на неверните сигнали с искане на помощ е нараснал с 20% в сравнение с 2023 г.

<p>Британецът, който създаде 190 деца</p>

Британец надмина Мъск в демографската война, създавайки 190 деца

Свят Преди 2 часа

Роб Албон следва уникална стратегия за създаване на деца

Денков: Има рекет и изнудване срещу ръководството на Столичната община

Денков: Има рекет и изнудване срещу ръководството на Столичната община

България Преди 3 часа

Още във втория ден на протеста видяхме, че има политически елемент, каза той

Израел започва нова голяма офанзива в Газа

Израел започва нова голяма офанзива в Газа

Свят Преди 3 часа

Това съобщи израелската армия в официално съобщение

Почти две години в плен: Български гражданин е заложник на „Хамас“

Почти две години в плен: Български гражданин е заложник на „Хамас“

Свят Преди 3 часа

По данни от различни източници, жертвите от началото на войната вече са над 53 000

<p>Президентът&nbsp;Радев и водената от него делегация пристигнаха в Япония</p>

Президентът Румен Радев и водената от него делегация пристигнаха в Япония

Свят Преди 3 часа

Официалното му посещение в страната започва от Осака

Срути се скална маса по пътя Смолян - Пловдив

Срути се скална маса по пътя Смолян - Пловдив

България Преди 4 часа

Падналата скална маса е на км 72+400, близо до разклона за село Богутево

Девет цивилни загинаха при руско нападение с дрон в Украйна

Девет цивилни загинаха при руско нападение с дрон в Украйна

Свят Преди 4 часа

Преговорите между руснаци и украинци в Истанбул не доведоха до примирие

Залия и Дидо от “Един за друг”: Мислехме, че ще си тръгнем доста по-рано (ВИДЕО)

Залия и Дидо от “Един за друг”: Мислехме, че ще си тръгнем доста по-рано (ВИДЕО)

Любопитно Преди 4 часа

Te завършиха участието си на почетната трета позиция

"Мудис" понижи кредитния рейтинг на САЩ, Белият дом реагира с агресивен тон

"Мудис" понижи кредитния рейтинг на САЩ, Белият дом реагира с агресивен тон

Свят Преди 5 часа

Тя беше последната агенция, която им даваше най-високия рейтинг ААА

Тайните под леда: Забравените планини на Антарктида

Тайните под леда: Забравените планини на Антарктида

Любопитно Преди 5 часа

Как е възможно това четете в следващите редове

Желязков разговаря със Зеленски, какво обсъдиха

Желязков разговаря със Зеленски, какво обсъдиха

Свят Преди 5 часа

Двамата лидери sa разгледали въпроси относно енергийното сътрудничество и развитието на двустранните отношения