В понеделник Tesla е провела конференция, на която са били поканени само представители на Goldman Sachs, на която Мартин Виеча е разкрил пред инвеститорите плановете на марката за следващите 5 години. Човек, присъствал на тази среща, е разкрил през Insider изключително интересни подробности, от които става ясно, че Tesla води „третата революция” в автомобилното производство.
Кои са първите две? Поточната линия на Хенри Форд, на която качва Model T. Втората започва Toyota през 70-те години с производствения модел „Just in time”.
Виеча е наблегнал на факта, че разходите за производство на един автомобил са най-важният измерител, който да се следи през следващите години. Те ще са определящ фактор за производствения капацитет на компанията и колко може тя да се разрасне. Другите такива са производството на клетки и батерии, дизайнът им и добивът на суровините за тях.
Tesla се стреми да финишира 2022 г. с 2 млн. коли
През 2017 г. разходите на Tesla за производство на един автомобил са били $84 000. През последните тримесечия този параметър е $36 000 на кола, отбелязва Виеча. Но той прави уточнението, че това не се дължи на по-ниски разходи за батерии. Не, Tesla е постигнала това с помощта на по-добрия автомобилен дизайн, както и новият дизайн на заводите, които заедно са довели до понижаване на производството.
"EV архитектурата е толкова по-различа от тази на колите с двигател с вътрешно горене, че позволява трета революция в автомобилното производство,” отбелязва Виеча.
Още по темета четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!