И лон Мъск написа в Twitter, че на 3 юни в завода на Tesla в Калифорния стартира серийното производство на Model S Plaid. Тази модификация е наречена „най-бързият сериен автомобил”, тъй като ускорението от 0 до 60 мили (97 км/ч) става за 1,99 секунди. Упражнението до 100 км/ч трае 2,1 секунди. Тук ще кажем, че японската „Сова” е по-бърза, но тя ще бъде произведена в няколко екземпляра и ще струва няколко милиона, докато Tesla влиза в серийно производство.
1020 к.с., 628 км пробег и нов интериор: това е Tesla Model S
Моделът Tesla Model S Plaid+ изминава с едно зареждане 628 км (ЕРА), като компанията приема поръчки за него на стартова цена от $120 000.
Новата Tesla Model Y ще гони пробег от 650+ км
S Plaid идва като заместник на версията Performance. Моделът е оборудван със задвижващ тракт, чиято пикова мощност е 1034 к.с. Максималната скорост е електронно ограничена до 322 км/ч.
Tesla Model S Plaid delivery event
— Elon Musk (@elonmusk) May 20, 2021
June 3 at our California factory
Fastest production car ever
0 to 60mph in under 2 secs
По-рано този месец американски блогъри заподозряха Tesla в манипулиране на динамичните параметри. Обвинението към компанията е, че използва различни методи за измерване на ускорението. Динамиката на базовите модели се измерва по традиционния начин: старт от място. Топ версиите обаче се замерват по малко по-различен начин: след първоначално завъртане на колелата. Казано по друг начин: ускорението се измерва не след потегляне от място, а след като автомобилът измине 1 фут (30,5 см). Аналогичен способ се използва в драг състезанията.
Чуват се мнения, че за въпросния 1 фут автомобилът развива 6 мили/ч. На тази база те смятат, че определението „най-бърз сериен автомобил” е по-скоро маркетингов ход, а не самата истина.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Най-продаваният пикап в света стана електрически
До 2027 г. електромобилите ще станат по-евтини за производство от конвенционалните модели
Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!