Н адграждайки над успеха на гигапресите, които Tesla използва за производството на Model Y, американците може да отидат още по-далеч, като направят шасито на Model 2 от един-единствен детайл, спестявайки допълнителни разходи в производството. За да се случи това, трябва да бъдат превъзмогнати някои трудности.
Правейки Model Y от по-малко, но по-големи части, Tesla успя да направи бестселъра си много по-евтин, подобрявайки маржовете на печалбата и постигайки ценово предимство, с което т. нар. наследствени производители не могат да се конкурират.
Рецепта на успеха: поръчваш си Model Y по Viber, след 20 дни е при теб
Това явно не е достатъчно за Илон Мъск и екипът му инженери, които искат да изведат този процес една идея по-напред: да направят шасито на бъдещия Model 2 (който е обещан като електромобил за под $25 000) от една голяма част, казват пет анонимни източника на Reuters. Това вероятно ще става чрез машини, които са още по-големи от гигапресите, които се използват за производство в момента на Model Y. Вече се появиха и предположения, че тези нови машини може да се наричат терапреси.
Разглобена Tesla Model Y е шокирала шефовете на Toyota
Докато сегашните преси оформят големи секции от Model Y със сила на натиск между 6000 и 9000 тона, новите преси може да стигнат до 16 000 това натиск, за да оформят още по-големи части. Говори се, че това ще е цялото шаси на Model 2. Защо това би било толкова важно ли? Защото шасито на конвенционален автомобил е направено от около 400 части.
За момента няма официално решение от Tesla за поемане в тази посока, защото подобен процес (шаси от един елемент) е изключително предизвикателна задача, особено за отстраняване на всички неточности и дефекти, които ще се появят в процеса.
Но източниците на Tesla твърдят, че Tesla е намерила решение на някои от проблемите. Вместо да тества целите преси, доставчиците й са намерили начин да ползват пясъчни отливки, които струват много по-малко. След като всички по веригата останат доволни от качеството, производителят ще може да закупи метална преса и ще може да започне производство.
Подробности по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!