Н овината може би нямаше да е толкова вълнуваща, ако в началото на месеца в Bloomberg не бе съобщено, че мега заводът е едва на 14% готов. Цената на проекта е на стойност около $5 млрд., а самият завод е разположен извън град Спаркс, Невада.
Ако не знаете от къде идва името “Gigafactory”, то е препратка към планираното годишно производство на ел. батерии. В този случай „giga” е мерна единица, равняваща се на милиарди.
Това означава, че GWh е еквивалентно на генерирането/консумацията на 1 000 000 000 вата за един час.
Илон Мъск твърди, че в Gigafactory може да се произвеждат 105 GWh клетки и 150 GWh ел. батерии (като разликата от 45 GWh идва от производството на клетки на други места). За да станат ясни тези числа, трябва да се отбележи, че това се равнява на над 3 пъти по-голям капацитет литиево-йонни батерии, които в момента се произвеждат в света.
Tesla обедини усилия с Panasonic в този супер амбициозен проект. Една от основните му цели е да снижат производствените разходи на батериите с поне 33%.
Заводът се разпростира върху 1 768 000 км. м и ще е най-важната предпоставка за успеха на Model 3, чиято стартова цена е $35 000. За модела вече има над 400 000 предварителни заявки, за които всеки е заплатил авансово $1000.
Илон Мъск обича да шашка хората. Ето и поредните му гръмки планове.
Производството на модела ще стартира през втората поливана на 2017 г. Планът на производителя е да реализира по над 500 000 автомобила от 2018 г. насетне (а не както бе предварително планирано от 2020 г.). Това на фона на малко над 50 000 продажби през миналата година…
Илон Мъск не се притеснява да ръси грандомански цифри. Тази седмица се е провела среща на акционерите, на която Мъкс е заявил, че заводът във Фримонт, където в момента се произвеждат моделите на Tesla, може да произвежда до 200 000 бройки Model 3 към края на 2017 г., като производството е планирано да започне на 1 юли.
Но това е само част от вербалната бомбардировка.
Според Мъск заводът в Калифорния може да се разшири до капацитет от 1 000 000 коли годишно.
Друга важна информация е, че Tesla и Panasonic ще разработят нова батерия с 20 700 клетки, която ще замени досегашната с 18 650 клетки.
Още по темата:
Tesla може би подготвя втори бюджетен модел
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!