К акто вече писахме, очакванията са още този месец Tesla да загуби щатската субсидия в размер на $7500 при покупка на електромобил. Причината се крие във факта, че през юли се очаква компанията да надхвърли 200 000 продажби, което през 2010 г. бе определено като праг, след който отпада субсидията.
Докато очакваме отчета на Tesla за второто тримесечие, компанията намери нов начин да вземе пари „напред” от клиентите си. Както добре знаете, над 400 000 човека платиха капаро от $1000, за да могат да закупят базовия Model 3, който Мъск обеща, че ще струва $35 000. Очертава се такъв модел въобще да не може да бъде предложен, след като отпадне субсидията, но Илон Мъск иска от клиентите си допълнителни $2500 „напред”, за да потвърдят поръчката си, преди компанията да почне да произвежда колите им. Тези пари ще бъдат приспаднати в последствие от цената на автомобила.
Това е пореден опит да набиране на средства, с които да се подкрепи производството. Сметката показва, че с подобен ход биха могли да се съберат $1 млрд., но това е много малко вероятно. А и сметката е много опростена, тъй като от Tesla не се казва колко резервации има. Тя постоянно трябва да връща въпросните $1000 при отказ от клиент, но има и нови потенциални клиенти, които плащат капаро.
Както пише The Detroit News, хората, платили капаро, в момента могат да избират между три версии. Това са Model 3 Long Range RWD, Model 3 Long Range Dual Motor AWD, както и наскоро анонсираната Model 3 Performance. Тези, които все още таят някаква надежда за струващата $35 000 версия, ще трябва да почакат неопределено време.
Вече две години слушаме от Tesla, че ще започне да произвежда по 5000 бройки Model 3 месечно. Този срок бе отлаган няколкократно, като се очакваше, че от юни той най-после ще достигне заветната цифра от 5000. Bloomberg, обаче, пише, че към края на юни 2018 г. средното месечно производство е едва 3400. По-рано този месец Tesla сглоби нова поточна линия под огромна палатка в двора на завода си, която трябваше да помогне за постигане на целта.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Китай излиза напред в надпреварата за най-голям „Гигазавод” за батерии
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!