Р уското автомобилостроене е обект на безброй градски легенди, разкази, истории, но най-вече носталгия. И днес хората на 50 и нагоре се сещат с умиление за истории на път за морето, когато е трябвало да цепят двигател на магистралата. А богатството се състои именно в това: историите и богатият опит.
Защото днес младите, както и западняците не могат да си представят нищо от онова, което може да се разкаже за първите километри зад волана на семейната „Жигула”.
Именно заради носталгията по отминалите времена (когато бяхме млади, нищо друго) ви представяме този специален проект на Lada 2101.
За „копейка”, както е известна „Жигула” в родината си, могат да се кажат много неща, но едва ли от тях ще има положителни. Най-малкото беше изключително ръждива. Но това явно не притеснява YouTube канала The Late Brake Show, който представя този sleeper. Той е подготвен от Retro Dave от RetroFord, който купува стара „Жигула” за 500 паунда и налива в нея над 20 000.
Моделът е от 1981 с десен волан, в плачевно състояние. Европейските „копейки” разчитаха на 1,2-кубиков двигател с 60 к.с. и 87 Нм, задвижващи задната ос посредством 4-степенна „патерица”. Максималната скорост на оригинала бе 140 км/ч, а ускорението до 100 км/ч траеше цяла вечност, около 20-ина секунди.
Какво е монтирано в тази копейка вижте на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!