Е лектрическата S-класа, както вече е прието да се нарича електрическият седан Mercedes-Benz EQS, няма да впечатлява само с възможността си да изминава с едно зареждане до 700 км. Но, електрическата S-класа ще впечатлява и с интериора си, в който основният акцент е 56-инчовият (1,41 м) MBUX Hyperscreen.
Клиентите ще могат да избират и по-стандартен интериор с 12,3-инчово плаващо приборно табло пред водача и 12,8-инчов дисплей (вертикален) на централната конзола. Но едва ли ще са много тези, които няма да решат да доплатят за Hyperscreen, разпростиращ се почти от едната до другата А- колони. Под това арматурно табло са поместени три дисплея (приборно табло за водача с диагонал: 12,3 инча), OLED централен дисплей (17,7 инча) и OLED дисплей за предния пътник (12,3 инча), които изглеждат като едно цяло.
Под сензорните повърхности на MBUX Hyperscreen има общо 12 задействащи механизми. Когато не се използва, Hyperscreen може да показва различни фонове, които работят съвместно с амбиентното осветление в купето.
Въздухът в Mercedes EQS ще е чист като в операционна
Без значение на избора за арматурно табло, купувачите на електрическия EQS получават следващото поколение на софтуера на MBUX, който ще реагира на поздрава “Hey Mercedes”. Системата се подпомага от изкуствен интелект, предлагащ набор от функции: от обяснение на функциите на автомобила и помощ, например помощ за свързване на смартфона чрез Bluetooth, до включване на определено амбиентно осветление и екранни анимации. Хардуер спецификациите на MBUX включват 8 CPU ядра, 24 GB RAM и 46,4 GB в секунда RAM памет.
EQS ще е оборудван с камери за лицево разпознаване в приборното табло, които се използват за широк набор асистиращи функции и функции за комфорт. Тук се включва биометрично разпознаване, предупреждение за умора ATTENTION ASSIST, регулиране на страничните огледала до предварително зададена позиция. Стандартно се предлага и пръстов отпечатък за разпознаване на водача.
Интериорът на EQS ще се пречиства от HEPA филтър, който пречиста фините прахови частици, полени и други замърсители на въздуха, а аудио съраунд системата на Burmester е с 15 високоговорителя и мощност 710 вата.
Що касае техническите параметри, всичко ще стане ясно на 15 април, когато ще се състои официалната премиера на модела. Знае се, че EQS ще бъде първият сериен автомобил с коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,20. То трябва да помогне на модела да постигне пробег от над 700 км по цикъла WLTP, когато е оборудван с най-голямата батерия с капацитет 108 kWh.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Кога ще ги стигнем… румънците по електрификация на автопарка
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!