PSA и FCA водят предварителни преговори за съвместно разработване на „супер платформа” (основата на всеки автомобил), за да намалят инвестициите в силно конкурентната среда. Това съобщават източници на Automotive News, пожелали анонимност.
Тази новина идва на фона на новина от The Wall Street Journal, че по-рано през годината FCA е отклонил оферта на PSA за сливане.
По-рано този месец Карлош Тавареш, Изпълнителен директор на PSA, коментира, не неговата компания е готова да грабне всяка възможност за ръст, което се случва по-малко от година, след като интегрираха Opel/Vauxhall в структурата си.
Колегата му от FCA Майк Манли каза, че „би разгледал” сделка, която би направила италиано-американската компания по-силна, включително алианс или сливане.
Източниците на изданието казват, че евентуално партньорство ще обхваща споделени инвестиции в областта на електрическите автомобили. Според анализ на Bloomberg, към 2040 г. се очаква продажбите на електромобили в световен мащаб да достигнат 60 млн.
Renault тръгва към сливане с Nissan и Fiat Chrysler Automobiles
"Нито един отделен автомобилен производител не може да си позволи обемът инвестициите, необходим за разработването на този вид интелигентни, хибридни и свързани автомобили, които ще излязат на пътя през следващите години,” коментира професор Карло Мафе от университета в Милано. „Разговорите между PSA и FCA, както и тези между BMW и Daimler, са ясен знак, че индустрията трябва да намери нова балансирана конкуренция на крайни продукти и услуги, облягайки се на неминуемото сътрудничество в развитие на технологиите и съпътстващата инфраструктура.”
Тавареш коментира темата за потенциалните разговори с FCA така: „Водим постоянни разговори с нашите партньори. Няма конкретна цел – няма конкретни, задълбочени, настоящи преговори.”
През февруари FCA и PSA разшириха сътрудничеството си по развитието на тежкотоварни ванове, което да включи и малките Opel/Vauxhall.
Председателят на FCA Джон Елкан споделя виждането на Серджо Маркионе, че автомобилната индустрия трябва да се консолидира, за да сложи край на двойните инвестиции в едно и също нещо. В своята реч "capital junky confession" от 2015 г. Маркионе заявява, че автомобилната индустрия губи 2 млрд. евро всяка седмица в продуктово развитие и обработка, които биха могли да се споделят.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Seat пуска 6 електрифицирани модела
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!