С амо допреди месец можех спокойно да кажа, че малкият автомобил бе в предсмъртна агония, участ, надвиснала над него вследствие на екологични дерзания на политиците в Брюксел. Участ, която новият еко стандарт Евро 7 би го направил неконкурентноспособен, въпреки неследствената му ефикасност.
Стана така, че Ford обяви пенсионирането на Fiesta след 40 години вярна служба, Sкoda и VW заговориха, че същата участ ще сполети Fabia и Polo. Но, слава Богу, в Брюксел видяха грешките си и решиха да оставят компаниите на мира.
В цялата картинка Renault сякаш имаше вътрешна информация. Не само че въобще не намекна нищо по адрес на Clio, а е ясно, че новото поколение е в процес на разработка. Докато той завърши, Жил Видал и екипът му оставиха своя забележим подпис върху настоящото поколение, което да продължи наследството на оригинала от 1990 г., превърнал се в най-продавания френски автомобил с над 16 млн. продажби до днес.
Макар големите разходи на компаниите да продължават да отиват в посока електрификация и технологии, които да намалят разхода и СО2 емисиите; да направят автомобила още по-сигурен и комфортен; да дадат на водача и спътниците му най-широк и модерен набор от опции за забавление и свързаност с външния свят, дизайнът е този, който те грабва (или отблъсква) от пръв поглед. Особено силно важи за френските коли, в страната, в която дори храната трябва да е красива, а думата amour е основополаща в целия речник. Чак след това идват технологиите.
Затова започвам именно с дизайна, защото първосигналната реакция и визуалният контакт с автомобила винаги са имали особена тежест в оценката ми за него. А и екстериорът е този, който е претърпял най-съществена промяна при този фейслифт на Clio.
След като Жил Видал, най-големият (според мен) и важен трансфер Renault пое щафетата, вече се избистря визията му за фирменото лице, което той ще наложи. Разбрахме какво ще е то с Rafale, сега го виждаме пренесено и върху размерите и формите на Clio. Бих казал, че се е справил отлично, за пореден път.
Най-големите новости виждаме в предницата. Радиаторната решетка е по-голяма, направена от малки ромбчета, копиращи огромния ромб в центъра на решетката.
Clio е първият модел от „Новата вълна“ на Renault, който ни показва новия светлинен подпис, вдъхновен от логото: всяка от LED дневните светлини от двете страни формира едната половина от изправен ромб. Тънките full-LED предни фарове (при всички нива на оборудване) допълнително придават спортно излъчване на предницата. Те комбинират до пет високотехнологична светлинни лъча (три преди), които автоматично адаптират разпределението на светлината между дългите и късите светлини.
Сивите контрастиращи детайли, емблемите, 17-цоловите „диамантени” джанти и откритите ауспуси издават новото топ ниво на оборудвате еsprit Alpine. Отзад промените са по-малко, бронята е леко видоизменена, а стоповете вече са с прозрачни капаци. Моделът идва със 7 цвята, като синият му стои наистина много добре.
В интериора на обновеното Clio ще откриете подобна конфигурация на досегашната, разликата идва от въвеждането на новото топ оборудване esprit Alpine, което вкарва доста специални детайли, за да се различи от techno.
Брандираните с логото Alpine седалки с учудващо спортни, със сериозна странична упора. Премиум усещането идва от сините декоративни шевове и флагът на Франция в червено, бяло и синьо. Педалите са алуминиеви, воланът е перфориран (с двойни шевове в цвета на френския трикольор), централният дисплей е 9,3-инчов с вградена навигация, приборното табло е 10-инчово. Но не мога да подмина и твърдата пластмаса.
От Renault се гордеят с факта, че седалките тук са изработени от 72% рециклиран PET (полиетилен) на основата и облегалката и 13% рециклиран текстил със зърнесто покритие по страните на седалките. Обемът на багажника от 391 литра нарежда Clio сред най-добрите в сегмента, но хибридната система изяжда 90 л (301).
Целия материал може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!