Suzuki Vitara: бензинова динамика с дизелова икономия (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

Suzuki често се движеше по ръба на бръснача, разчитайки от време на време на голям супер хит. Това действаше като дефибрилатор на марката, но тази рискова стратегия вече е в миналото. В момента Suzuki разполага с най-силната си гама от години, като в шоурумовете си марката разчита на три нови супер хита – Swift, Jimny и обновения Vitara.

За отличната форма на марката говорят данните на агенция IHS Automotive, според които през през 2017 г. Suzuki е пласирала 2 938 633 автомобила в световен мащаб в сегменти А и В. Това ще рече, че японският производител държи 11,4% дял от световните продажби на компактни модели, изпреварвайки доказали се играчи от ранга на Renault (2 549 683) и Honda (2 232 997).

РАЗГЛЕДАЙТЕ ЕСЕННАТА ГАЛЕРИЯ НА SUZUKI VITARA

Очаквам с нетърпение момента да се кача зад волана на „малкото кубче”, както мнозина наричат всъдехода Jimny, но първо ще се запозная с пълната му противоположност. Това е Vitara (навръх 30-годишния юбилей на модела), която няма офроуд възможностите на катерача Jimny, но за сметка на това предлага пътно поведение, аналогично с това на лек автомобил. Сега моделът е обновен и по-рафиниран, а ние сме от първите, които имат досег до него.

Източник: Vesti.bg

На външен вид Vitara е 100-процентово Suzuki, без добавяне на консерванти, вода и захар. Отпред впечатление правят променените маски и предна броня, като радиаторната решетка наподобява тази от досегашната Vitara S. Формата на задните стопове не е пипана, но светлинният им LED подпис е нов и придава по-модерен вид на задната част на автомобила.

Истинското ми откритие по време на тест драйва бе пътното поведение. А 1,4-литровият BoosterJet бензинов турбо двигател е страхотен. Може да се комбинира с 6-степенна автоматична кутия, но в моя случай работи съвместно с механична такава.

Източник: Vesti.bg

Има и 1,0-литров BoosterJet с 3 цилиндъра и 112 к.с., но 4-цилиндровият двигател със 140 к.с. е просто перфектен. И въобще не се подлъгвайте от линейното му ускорение до 100 км/ч, за което се изискват 9,5 секунди. Vitara не се усеща инертна и вяла: реагира остро на подаването на газ, като е изключително гъвкава и пъргава. Неговите 220 Нм въртящ момент идват при едва 1500 об./мин и са на твое разположение чак до 4000 об./мин (вторият параметър, по който си прилича с дизелов мотор).

Тук трябва да се спра на наистина впечатляващия факт, а именно разходът на бензин: Suzuki Vitara изразходва средно 7,1 л/100 км! Най-големият параметър видях на изкачване към Паничище (7,6 л/100 км), а при движение със 140 км/ч по магистралата борд компютърът показваше 7,3 л/100 км.

Източник: Vesti.bg

Тайната на всичко това се крие в друг изумителен факт: теглото на Vitara 2WD е само 1120-1170 кг! Приблизително толкова тежи хечбек от сегмент В (Citroen C3 BlueHDI 75 е тежък 1090 кг), докато прекият конкурент Honda HR-V 1,6 i-DTEC дърпа цели 1324-1404 кг. Най-тежката Vitara – с All Grip и автоматик – тежи 1265 кг, което пак е с около 150-ина килограма надолу спрямо по-малкия Nissan Juke.

Нямам представа как Suzuki успява да направи автомобилите си толкова леки, като би ми се щяло от този опит да се поучат конкурентите му. Логично е, че снижаването на теглото идва с по-малко екстри, но Vitara не е лишена от нищо, което да гарантира отлична сигурност на модела.

Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

Обикновено се въздържам от изброяването на различните системи, но в този случай трябва да го направя, за да ви покажа, че сниженото тегло не е за сметка на безопасността. В списъка със стандартно и допълнително оборудване фигурират Dual Sensor Brake Support, Hill Hold, Hill Descent Control, 7 въздушни възглавници. Автомобилът е първият модел на компанията, оборудван със Suzuki Safety Support, която чрез сензорите на DSBS предлага в допълнение: Blind Spot Monitor, Rear Cross Traffic Control, Traffic Sign Recognition.

Източник: Vesti.bg

Но ниското тегло има още един голям плюс, то спомага за пъргавината и стабилността на пътя. Vitara има просвет от 185 мм, но максимумът й е да се качи на по-висок бордюр или да поизцапа гумите на някой черен път. За сметка на това е чудесна върху асфалта. Това е кросоувър, чието пътно поведение се доближава максимално до това на хечбек от сегмент С. Вярно е, има склонност за накланяне на каросерията в завой, но не толкова, че да окаже прекалено голямо влияние върху чудесните ми впечатления.

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Обикновено за подобен тип автомобили не препоръчвам 4х4 задвижване, но мократа и хлъзгава настилка към Паничище ме накара да поискам. Задвижването на четирите колела при Vitara е доста опростена, в което се крие и чарът на целия модел. Мощността към задните колела се подава при нужда, като това става посредством електромагнитен многодисков съединител. Аргументът в полза на системата AllGrip е режимът Snow (има и Lock, блокиращ споменатия съединител), който е полезен за нашите географски ширини.

Източник: Vesti.bg

Интериорът не блести с помпозни дизайнерски решения. Тук е наблегнато на ергономията и обема. Големият проблем до момента бе твърдата пластмаса, използвана за таблото и вратите. Но това е коригирано с използването на мека пластмасова повърхност върху горната част на арматурното таблото. Цветният мулти-информационен LCD дисплей е с размер 4,2 инча, а моделът стандартно е оборудван вече с преден среден подлакътник. Vitara може да се похвали с просторен интериор, като отзад той е по-обемен спрямо конкурентите Peugeot 2008 или Honda HR-V.

За удобство на водача се предлага камера за задно виждане, навигация със SD карта, светодиодни фарове и адаптивен Круиз контрол с ограничение на скоростта.

Източник: Vesti.bg

Vitara е автомобил, който държи нещата прости, точно по средата, без да изпъква ярко в дадена област, но предлагащ абсолютно всичко, за да е сред лидерите на пазара. Няма дизел, но такъв при този автомобил е абсолютно излишен, защото 1,4-литровия турбо бензинов мотор е просто блестящ. Разходът му е аналогичен с такъв на дизелов агрегат, да не кажа, че и изпреварва някои аналогични по обем дизели. При това е изключително динамичен и предлага много забавление на човека зад волана. Перфектна комбинация.

Технически характеристики:

Suzuki Vitara 1,4 BoosterJet 2WD

Размери

Дължина, мм: 4175

Широчина, мм: 1775

Височина, мм: 1610

Междуосие, мм: 2500

Маса, кг: от 1120 - 1170

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1373

Макс. мощност, к.с. при об/мин.: 140 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин.: 220 при 1500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход на гориво, л/100 км: 5,8

Вредни емисии СО2, г/км: 131

Базово цена, лв. с ДДС: 30 990 (с приложен ECO BONUS)

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 490 (с приложен ECO BONUS)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 20 минути

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

ЕС подготвя нови санкции срещу Русия

Свят Преди 2 часа

Кая Калас: Войните се губят от тези, на които първи им свършват парите или войниците

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 2 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 3 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

България Преди 4 часа

В момента на място тече акция на ГДБОП

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Свят Преди 5 часа

Причината е свързано с обществения ядрен оператор "Енергоатом" разследване за корупция

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

България Преди 6 часа

Обвиняемият е задържан за срок до 72 часа

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

Свят Преди 6 часа

Компанията се стреми да осигури непрекъсната работа на активите по време на тяхната продажба

<p>Задържаха Шрек за отвличане на млада жена в Свиленград</p>

Трима отвлякоха млада жена в Свиленград, мъж с прякор Шрек е задържан

България Преди 6 часа

Заедно с него в ареста като съпричастни към случая са още един мъж и една жена

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Любопитно Преди 6 часа

Адвокатите на Балдони твърдят в документи, че 38-годишната звезда от „Клюкарката“ е добавила сцената към сценария

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

България Преди 6 часа

Никола Барбутов е предаден на съд и за подкуп

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Свят Преди 7 часа

Лицензът важи до февруари

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Любопитно Преди 7 часа

Истинската история на медиумката, чиито предсказания стигнаха до президентите на САЩ

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

България Преди 7 часа

КЗП обръща внимание, че Законът за въвеждане на еврото предвижда сериозни санкции