Volkswagen Taigo влезе в шоурумите на водещите европейски пазари на 4 декември. У нас моделът идва само седмица по-късно, което е изключително постижение за родния представител на марката. На първия SUV-купе на Volkswagen се възлагат огромни надежди за силно пазарно присъствие, за което ще спомогне и стартовата цена от 37 174 лв. с ДДС. Тук е особено важно да се каже, че базовото ниво вече е премахнато и реално базовото ниво оборудване на Taigo (Life) е второ ниво на оборудване при T-Cross например. Това ще рече, че новият модел идва с много по-богато стандартно обзавеждане от събратя си.
Най-интересното в дизайна на Taigo е задната част на покрива, решена в стила на спортно купе, като снижената линия не нарушава пространството за главите на втория ред седалки. Стандартно светлините са светодиодни, а при нива на оборудване Style и R-Line фаровете вече са матрични IQ-LIGHT. В оформлението на предницата и задницата се залага на познатите вече дизайнерски елементи на марката, един от които е светлинната лента отпред и отзад.
В технологично отношение, основата на новия Taigo се осигурява от модулната платформа за модели с напречно разположени двигатели (MQB) на Volkswagen – в този случай става дума за версията MQB A0. Благодарение на модерната MQB архитектура, новият Taigo получава достъп до технологии и стандарти за качество, които по принцип се използват само при по-високите автомобилни класове. Сред тях са най-новото поколение асистиращи и инфотейнмънт системи, както и предлаганите като част от стандартното оборудване изцяло цифрови показания на арматурното табло.
Taigo е първият SUV-купе на Volkswagen
Характерното за новия модел е, че той е по-нисък и по-дълъг от T-Cross, но със същия клиренс, по-висок и по-просторен е от Polo и демонстрира типичната за този вид автомобили висока позиция на седалките и просторен интериор. Той може да се похвали и с междуосие от 2566 мм, което отваря отлично пространство в областта на коленете на втория ред седалки, както и обем на багажника от цели 440 литра.
Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)
Задвижването е поверено на два бензинови двигателя с обем 1,0 и 1,5 литра. По-малкият от тях се предлага във версия с 95 и 110 к.с., като вторият може да се поръча с 6-степенна ръчна или 7-степенна автоматична трансмисия. По-големият двигател е с мощност 150 к.с. и върви в комплект само със 7-степенен „автомат”. Както вече споменах, базовата цена на модела започва от 37 174 лв., докато най-скъпата модификация струва 50 391 лв. с ДДС (R-Line).
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
От 2030 г. Peugeot ще продава само е-коли в Европа
В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!