Я пония е философия, философия за живота, красотата, благородството, ценностите. Всичко това се открива в абсолютно всеки един аспект от живота, дори в най-дребния детайл, какъвто е името на един автомобил.
Solterra (от Sun и Earth) отдава чест на двата фундаментални за човека аспекта: слънцето, което със своята светлина и топлина гарантира живота на планетата ни, и земята, която населяваме и която трябва да уважаваме и пазим, за нас и бъдещите поколения.
Subaru прави първата крачка в тази модерна посока, залагайки на ценностите, изтъкали историята й. А тя, подобно на вековната история на Япония, би могла да се пречупи през бушидо, философията, за която може да се каже, че е духът на японеца.
Петте елемента (джин, ги, рей, чи, шин) изграждат основните критерии на обществото, те са, образно казано, коренът и стъблото на Пътя на самурая. Джин означава морал, тоест любов; Ги е дълг и отговорност; Рей - етикет; Чи - мъдрост, просветеност, а Шин - доверие.
Subaru следва стриктно тази философия при създаването на първия си електромобил, чийто имидж бе накърнен съществено още при лансирането на модела, но след като прекарах два дни със Solterra (и един тежък офроуд) мога да кажа, че всички писания за накърнено реноме са буря в чаша вода.
Морал (Джин) е нещо, което е трудно постижимо в днешното общество, но в японската култура това е ценност, която движи нацията напред. Моралните ценности при Subaru свързвам с няколко обещания, които компанията следва чинно.
На първо място марката не крие факта, че тяхната Solterra и bZ4X на Toyota са като еднояечни близнаци. Те са изградени на една и съща платформа, дошла от Toyota, но с два равнопоставени екипа, дали най-доброто за съвместния продукт.
Не се крие и фактът, че Solterra е изключително важен модел в гамата на Subaru, която в Европа страда от високите нива на вредните емисии. Затова напълно новият модел има задачата да преведе марката към един нов прочит на традиционните японски ценности, започвайки първо от дизайна.
Шестоъгълното оформление на предната маска е типично за моделите от съзвездието Плеяди. От двете страни на предния капак започва мощно оформен ръб, който преминава под линията на стъклата и завършва в издутите задни калници. Изразителната визия се подсилва от умишлено по-голямата черна пластмасова повърхност на предните и задните колесни арки. Черен гланц в предната маска, задната част на предния капак, точно пред челното стъкло, капаците на страничните огледала, колонките, покрива и задницата акцентират върху и без това агресивната визия на модела.
Няма как да не отбележа С-образните стопове, които придават отличителен светлинен подпис на модела на тъмно, силно скосеното задно стъкло и двете „крила”, с които завършва линията на покрива. Освен естетика, те играят съществена аеродинамична роля, за която ще ви разкажа по-късно.
За свой свещен дълг (Ги) Subaru счита боксеровия двигател (е, този дълг тук е пренебрегнат) и симетричната система за задвижване на четирите колела. Именно тя е най-голямата разлика и предимство спрямо Toyota bZ4X.
Докато Toyota разчита на един електромотор, Subaru са монтирали два перманентни магнитни синхронни мотора на двете оси с по 80 kW и 168,5 Нм всеки. Между тях е поместена литиево-йонна батерия с 96 клетки и нетен капацитет 71,4 kWh. Базовата версия на оборудване с 18-цолови колела предлага пробег до 465 км, докато топ изпълнението с 20-ки – до 414 км с едно зареждане.
Целия материал може да прочетете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!