У беден съм, че Япония и японците са друг свят, всичко там е изградено по друг начин, а хората не следват тенденциите, а философията. Може и да са една от най-технологичните нации в света, но животът им е подчинен на постулати с вековна история.
Винаги, когато говоря за Япония се сещам за сблъсъка между новото и старото, между напредъка и традициите в „Последния самурай”. Кен Уатанабе е страхотен като Морицугу Кацумото. Брани Императора с меч, както е правено векове наред преди него. По същия начин и Subaru варди своите традиции, без да допуска чужда намеса за оказване на влияние.
Все пак, както Кацумото остава верен на традициите, но и черпещ знания от американеца Нейтън Олгрен, така и Subaru дава път на някои нови технологии, но пречупени през собствената си призма. Това е лесно, когато Fuji Heavy Industries е зад гърба ти и строи самолетоносачи.
Но и не толкова, защото трябва да останеш в крак с тенденциите. Subaru го прави по традициите на старата школа: дава ни модел, в който има от Новия свят, но всичко пречупено през призмата на производителя в един откровен, истински автомобил, такъв, какъвто сме свикнали да очакваме от марката. Без преструвки, без фанфари, без лукс, но с доказана технология, изпитана конфигурация на задвижване, висока проходимост, удобство, надеждност и сигурност.
Опаковали са го с ново име и твърдят, че в Crosstrek всичко е напълно ново, но в действителност моделът е това, което сме свикнали да определяме като фейслифт, макар той и всеобхватен. Аз го харесах, много, защото е истински, няма да се даде без бой.
Започвам с първата голяма промяна, името. В Европа бе познат като XV, но вече носи името Crosstrek, както се казва и в САЩ, най-големият и важен пазар на марката.
Далеч по-важни обаче са промените по екстериора, които са имали за цел да акцентират още по-силно офроуд корените на марката и модела. Решетката и шарката й са увеличени и променени, фаровете са по-тънки и влизат в решетката чрез една напречна хромирана лайстна. Блоковете около фаровете за мъгла са напълно променени, долния въздухозаборник също. Като цяло линиите са по-остри и по-динамични.
Профилът също е пипнат най-вече с по-ясно изразени арки над калниците в черна пластмаса, както и в страничните линия под вратите. Задните LED светлини показват влиянието на флагмана Outback. Релсите на покрива са по-високи, отколкото при сегашния XV. Всичко това още повече подсилва SUV характера на автомобила, а спойлерът над вратата на багажника върши чудесна работа, защото в дъждовното време задното стъкло не се цапаше и почти не ми трябваше задната чистачка. Десет са екстериорните цвята, предлагани за Crosstrek.
Минавам към интериора, където Crosstrek се е обзавел с 11,6-инчов централен дисплей, но японците, както вече казах, не следват чужди пътища, те си имат свое разбиране за нещата. В случая сензорната повърхност е обградена от физически бутони, коренно противоположно на повечето други. Да, не изглежда толкова sci-fi, но се ориентираш бързо и боравиш лесно с най-важните функции. Има безжична свързаност за Android Auto и Apple CarPlay, но графиката и функционалността не може да са образец.
Воланът е страхотен, седалките още повече. Японците са им отделили специално внимание, изглеждат страхотно, но по-важното е, че са много удобни и с чудесна странична упора. В традициите на старата школа е и приборното табло, което е запазило аналоговия си вид, лично мен това ме впечатли.
Целия материал може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!