Строй се, преброй се: VW Tiguan отново задава тона за песен (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
7

For those about to… Golf - Tiguan salute you! Може да си пуснете и оригинала на AC/DC през Harman/Kardon аудио системата с 10 високоговорителя. А пък феновете на Законодателя може да „чуят” тази преработена версия в аранжимент на Tiguan, който предлага повече от Golf като обем, без да му отстъпва значително по пътно поведение.

Зад волана на VW Tiguan

Но не Golf е врагът тук. Nissan Qashqai сложи основите на класа и закономерно държеше челото дълго време. Прословутият имидж на супер надеждни автомобили превърна Toyota RAV4 в хит. Но лидерството се държи безапелационно от Volkswagen Tiguan, който е най-успешният SUV в Европа и един от най-продаваните SUV модели в световен мащаб. Към днешна дата моделът гони границата от седем милиона броя, като през 2019 г. (предковид летоброенето) Tiguan беше най-популярният модел не само на марката, но и в рамките на цялата Група с произведени около 911 000 бройки.

Източник: Vesti.bg

В следковид летоброенето дори пандемията не успя да спре стремежа на клиентите към компактни SUV, като през миналата година сегментът дори нарасна в Европа. На този фон дойде фейслифтът на Tiguan, за който маркетолозите от Волфсбург използваха максимата, че не бива да се правят дръзки движения в страни, когато нещо работи. Но и трябваше да се предприемат нужните мерки, защото никой не може да се позволи да лежи на стари лаври.

Източник: Vesti.bg

Така обновеният Tiguan предлага нова широка радиаторна решетка и изцяло новите фарове, които допринасят за по-модерното излъчване. Капакът на двигателя е вдигнат по-високо над решетката, а фаровете вече стандартно са светодиодни. Задните светлини също са светодиодни, а промени са направени и по броните, които са особено динамични в спортното ниво на оборудване R-Line. За освежването на външния облик допринасят и нови модели алуминиеви джанти с размер 17, 18, 19 и 20 инча.

Източник: Volkswagen

Не съм от онази част от автомобилистите, които при споменаването на думата Volkswagen леко потръпват. Именно заради това съм и така впечатлен от интериора, който по традиция при VW изпъква с функционална и ергономична подредба, което на дълъг път е от изключително значение. От значение е и фактът, че материалите в Tiguan са съществено подобрени. Приборното табло може да се конфигурира според предпочитанията, а на централната конзола е позициониран новият 10,25-инчов сензорен екран на мултимедийната система.

MINI Cooper JCW отвръща с голяма любов (тест-драйв)

Последният самурай: Subaru Outback (тест драйв)

Всички версии на Tiguan предлагат 3-зонов климатроник, който се контролира от изцяло нов, цифров блок за управление. При него традиционните задачи на въртящите се регулатори и бутони се изпълняват от сензорни панели и плъзгачи, но трябва да ви уверя: замяната на традиционните бутони и контролери няма да ви затрудни, тъй като регулирането на всички функции е логично и интуитивно.

Сред технологичните акценти на Tiguan се включва и новата гама инфотейнмънт системи (изградени на основата на изцяло новата модулна платформа MIB3), които осигуряват на потребителя богати възможности за свързаност и различни онлайн услуги. В зависимост от нивото на оборудването, инфотейнмънт системите MIB3 предлагат и изцяло нови функции, сред които гласово управление с и достъп до стрийминг услуги като Apple Music например. Друга нова функция е възможността за безжична смартфон интеграция и използване на приложения чрез App-Connect Wireless за Apple CarPlay и Android Auto.

Източник: Vesti.bg

В сферата на задвижването обновеният Tiguan предлага всичко: за пръв път моделът идва с плъг-ин задвижване, както и за пръв път имаме Tiguan R. Другите два бензинови 1,5-литрови TSI мотора са с мощност 130 и 150 к.с., а двулитровите дизели са със 150 и 200 к.с.

Моят тестови автомобил е с „лошия”, „мръсен” дизел с 200 „коня”, който според мен си е истинско откровение. Изминах точно 1002 км с един резервоар (58 л [131 лв. при 2,26 лв. за литър)], да ме прощават фанатичните последователи на свети Мъск и новата посока на развитие на индустрията. Знам, бъдещето не на дизела, а на ДВГ изглежда предрешено в Европа, но това не може да ме накара да кажа нещо лошо за този агрегат, напротив: страхотен е.

Тестваме атрактивния и различен VW Arteon Shooting Brake

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Той е оборудван със система SCR за селективна каталитична редукция с два последователно свързани катализатора, всеки от които с отделна система за впръскване на добавка от карбамид AdBlue. Този процес е известен като двойно дозиране, което спомага за значително намаляване на количествата азотни окиси в сравнение с предшественика. Не искам да изпадам в инженерни обяснения на работата на двата SCR катализатора, затова само ще кажа, че те повишават изключително ефективността на последващото третиране на отработилите газове, което превръща опасните за здравето азотни окиси във водни пари и безвреден азот.

Източник: Vesti.bg

Със своите 200 к.с., най-мощният Tiguan 2,0 TDI работи съвместно със 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя и система за двойно предаване 4MOTION. Агрегатът постига впечатляващ въртящ момент от 400 Нм между 1750 и 3500 об/мин, но въпреки високите динамични показатели се отличава със среден разход на гориво от 6,5 л/100 км. След 1002 км пробег аз върнах автомобила при среден разход от 5,8 л/100 км! Тук ще отбележа, че жена ми разбира 1-седмичната почивка на море така: имаше цели четири дамски чанти (да си сменява, с една-две не можело), което трябва да ви говори, че става въпрос за много багаж. Казано по друг начин: пълен догоре багажник (615 л) с 4 куфара и още толкова допълнителни чанти.

Източник: Vesti.bg

На магистралата не съм падал под максималното допустимите скорости, но в гръцката част няма възможност за подобно движение, а на Халкидики още по-малко. Това ще рече едно смесено движение с яко натискане по магистралите (и където можеше) и по-спокойно шофиране по тесните и супер натоварени пътища на полуострова. Така че този разход от 5,8 л/100 км (при използване на товарния капацитет напълно) ми изглежда страхотен.

Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)

Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)

Планинската част около Сарти бе мястото, където се възползвах в най-пълна степен от високия въртящ момент. Tiguan не е предназначен за спортно шофиране, не може и да се каже, че носи удоволствие от такова, на 400-те нютона дърпат здраво. Автомобилът се държи изключително добре както на магистрала, така и завоите, като пътното му поведение е отлично за този клас автомобили. Може би окачването е станало една идея по-меко, за да се повиши комфортът, за което допринася и по-добрата обезшуменост. 4MOTION също играе своята важна роля за това, а системата си е повече от задължителна за родния клиент, който продължава да настоява за комбинацията кросоувър с 4х4 задвижване. В случая автомобилът е с просвет 191 мм, което не позволява някакви сериозни своеволия извън пътя, но е достатъчно голям да излезете на излет сред природата или да атакувате тротоарите в столичния кв. „Борово”.

Източник: Vesti.bg

За мен по-важно си остава комфортът (за него се грижи и шофьорската ми седалка с отлична странична опора) и отличната ергономия в интериора. Не по-малко важни са системите за активна и пасивна безопасност, но няма да се впускам в дълбините на огромния списък такива. Ще маркирам само най-новото поколение на адаптивен темпомат ACC, който е част от стандартното оборудване на всички версии на Tiguan от ниво на Life. Този темпомат е основа за системата Travel Assist, която гарантира асистирано шофиране със скорост до 210 км/ч (автономно управление Ниво 2).

Източник: Vesti.bg

Но лично аз съм най-доволен от фаровете. Серийно те са LED, но в моя случай се радвам на матричните IQ.LIGHT, които се предлагат за пръв път в Tiguan. Нося над 2 диоптъра (и ми трябват още), затова може да разберете патосът, с който говоря именно за фаровете, тъй като в завоите между Сарти и Сикия „гледат” вместо мен. Във всяка от предните светлини се използва матричен модул от 24 светодиода, който може да създаде различни гъвкави и интерактивни светлинни функции, които значително подобряват осветяването на пътното платно и могат да се прожектират върху пътната настилка. Това ще рече един постоянен танц на светлините спрямо трафика и околната осветеност, но резултатът за мен е един: отлична видимост. Тук ще допълня, че новост при Tiguan е динамичната анимация на LED мигачите. Светодиодните задни светлини също са обновени, като при върховите версии на оборудването те също включват анимирана функция на мигачите.

На пазара Tiguan стартира от 51 534 лв. с ДДС за базовото ниво с 1,5-литров TSI двигател със 130 к.с. Моят тестови модел (ниво Elegance) започва от 82 175 лв. с ДДС, което не е никак малко.

Технически характеристики

Volkswagen Tiguan 2,0 TDI 4MOTION

Размери

Дължина, мм: 4486

Широчина, мм: 1839

Височина, мм: 1654

Междуосие, мм: 2677

Тегло, кг: 1715

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 200 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 216

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 6,5

Вредни емисии СО2, г/км: 169

Цена на модификацията, лв. с ДДС: 82 175

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Решаващ разговор за Шенген: Атанас Илков е на ключова визита в Будапеща

Решаващ разговор за Шенген: Атанас Илков е на ключова визита в Будапеща

България Преди 13 минути

Срещата е организирана от Унгарското председателство на Съвета на ЕС

<p>Ден на пирати, крале и президенти</p>

Ден на пирати, крале и президенти – 22 ноември в историята

Любопитно Преди 38 минути

Ден на възходи и падения, вижте какво се е случило на 22 ноември

Силните изпращат двама от своите на елиминации в “Игри на волята”

Силните изпращат двама от своите на елиминации в “Игри на волята”

Любопитно Преди 7 часа

Анджела и Силвия ще се изправят срещу Малвина и Магдалена от Храбрите утре вечер

Румъния подписа със САЩ за купуване на изтребители F-35

Румъния подписа със САЩ за купуване на изтребители F-35

Свят Преди 8 часа

Румъния планира да "пенсионира" F-16 през 2040 г.

САЩ наложиха санкции на десетки руски банки

САЩ наложиха санкции на десетки руски банки

Свят Преди 9 часа

Включително най-голямата, която досега не беше санкционирана

Гейц оттегли кандидатурата си за главен прокурор на САЩ

Гейц оттегли кандидатурата си за главен прокурор на САЩ

Свят Преди 10 часа

Гейц: Министерството на правосъдието на Тръмп трябва да е работещо

Посолството на Украйна награди и Бойко Борисов и Кирил Петков

Посолството на Украйна награди и Бойко Борисов и Кирил Петков

България Преди 10 часа

Отличията са от Върховната рада на Украйна

Последни номинации очи в очи в Big Brother тази вечер

Последни номинации очи в очи в Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 10 часа

Зрителите подкрепят фаворите си в приложението на NOVA PLAY

Путин: Русия удари Украйна с нова хиперзвукова ракета

Путин: Русия удари Украйна с нова хиперзвукова ракета

Свят Преди 11 часа

Путин: Конфликтът в Украйна придоби глобален характер

САЩ отхвърлиха заповедта за арест на Нетаняху

САЩ отхвърлиха заповедта за арест на Нетаняху

Свят Преди 11 часа

САЩ: Дълбоко сме обезпокоени от бързината, с която прокурорът е поискал заповед за арест

<p>КС образува дело по искане на президента</p>

Конституционният съд образува дело по искане на президента

България Преди 12 часа

КС ще се произнесе за втори път по тези въпроси

Разминаване между ЕК и Австрия за България в Шенген

Разминаване между ЕК и Австрия за България в Шенген

Свят Преди 12 часа

Австрия готви нови условия за България и Румъния

Съдът отложи делото срещу Марин Димитров

Съдът отложи делото срещу Марин Димитров

България Преди 12 часа

Съдът назначи и медицинска експертиза, която да установи колко сериозно е положението на Димитров

ГЕРБ-СДС в СОС поиска оставката на Цветомир Петров

ГЕРБ-СДС в СОС поиска оставката на Цветомир Петров

България Преди 13 часа

Зам.-председателят на СОС Ваня Тагарева припомни, че Петров е бил избран с гласовете на ГЕРБ-СДС

Евгений Иванов: Не трябва да мълчим, трябва да бъдем обединени

Евгений Иванов: Не трябва да мълчим, трябва да бъдем обединени

Любопитно Преди 13 часа

Българският и международен бизнес и гражданско общество заедно за по-добра среда

Наредиха на Захарова да мълчи за ракетата: Маша... не коментирай

Наредиха на Захарова да мълчи за ракетата: Маша... не коментирай

Свят Преди 14 часа

Тя нарече "некомпетентни и фалшиви" твърденията, че обаждането е било режисирано