Н овият стандарт WLTP удари сериозно голяма част от конвенционалните автомобили. Наложи се дебютът на някои нови модели да се отложи, а през лятото част от компаниите даваха огромни отстъпки за модели, сертифицирани по цикъла NEDC, за да изчистят наличностите. Сега става ясно, че и част от плъг ин хибридите не могат да отговорят на изискванията му.
Оказва се, че европейските субсидии за „зелени” автомобили (в Германия те се равняват на 3000 евро) се дават за модели, които отделят емисии СО2 под 50 г/км. Проблемът е, че по новия стандарт WLTP в тази норма не могат да влязат всички.
В резултат на това се наложи част от плъг ин хибридите да бъдат спрени от продажба. В момента не се приемат поръчки за Volkswagen Golf GTE и Passat GTE, макар до този момент тези модели да заемаха съответно четвърто и второ място по продажби в сегмента. VW обеща да реши проблема през юли 2019 г., когато ще бъде лансиран фейслифтът на модела, докато с Golf ситуацията не е ясно. Възможно е версията GTE да изчезни от гамата до появата на осмото поколение Golf.
Porsche спря поръчките за версиите PHEV на Cayenne и Panamera: макар те да формираха 69% от европейските продажби на тези два модела през първото полугодие. Към момента не може да се поръча и нито един плъг ин модел Mercedes, като продажбите им ще бъдат възстановени след два месеца. Единственият модел на BMW, който по новия цикъл отделя под 50 г/км въглероден двуокис, е 530е. Поръчки се приемат за BMW 225xe Active Tourer, но той не може да ползва субсидия, тъй като отделя 57 г/км вредни емисии. В нормите влиза и новият хибрид BMW X5 xDrive45e iPerformance, но след монтиране на батерия с по-висок капацитет. Неговите продажби ще започнат през 2019 г.
Добре подготвен за WLTP се оказа Outlander PHEV, който бе модернизиран миналата година, когато 2,0-литровият бензинов мотор бе заменен от 2,4-литро (също работещ по цикъла Аткинсън), подпомаган от батерия с капацитет от 13,8 кВт∙ч (увеличен от 12). Така той отделя 46 г/км.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Задвижване от Ф1 в този звяр на Infiniti
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!