А еромобилът Liberty Pioneer Edition ще струва 499 000 евро. За да го получите, що трябва да оставите капаро от 25 000 евро. Ако в последствие се откажете от поръчката, капарото остава за компанията PAL-V.
Холандците планират да реализира 90 бройки, след което в продажба трябва да влезе по-достъпният Liberty Sport. Предплащането за него ще е 10 000 евро, а крайната цена „само” 299 000 евро.
Първите ентусиасти, решили да отделят толкова пари за нещо, чието използване е спорно (меко казано) към днешна дата, ще могат да поръчат екстериорна боя и изпълнение на салона по свой вкус. По-важното е, че ще могат да се възползват от пълна подкрепа на инструкторите на компанията при обучението за пилотиране. За него ентусиастите ще трябва да се сдобият с лиценз за летене, което може да стане в школата на PAL-V.
За движението си по земя и (летенето) въздух двуместният PAL-V използва комбинирана трансмисия, двигател Rotax и две витла. Може да се зарежда с обикновен бензин. За подготовката на автомобила за полет, според конструкторите му, са необходими само 10 минути. Носещото витло се отваря автоматично, докато задното витло и останалата летателна конструкция трябва да се регулира ръчно. За излитане са необходими от 90 до 200 метра.
В „земен” режим мощността на триколесния Liberty се равнява на 100 к.с. Ускорението от място до 100 км/ч става за по-малко от 9 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч. Средният разход на гориво е 7,6 л/100 км.
Във въздуха аеромобилът е способен на 180 км/ч, а минималната му скорост може да е 50 км/ч. Мощността на двигателя достига 200 к.с., а максималната височина на полета е 3500 метра. Продължителността: 500 км.
Максимално допустимото тегло при излитане е 910 кг. Първите клиенти ще получат Liberty в края на 2018 г.
С аналогична разработка се занимава компанията Airbus. Най-известният летящ автомобил е AeroMobil, но добри опити имат още немската Carplane, американската Terrafugia. С проект на летящ автомобил се занимава и съоснователя на Google Лари Пейдж. Вероятно има доста хора, които виждат бъдеще в този вид транспорт. Въпросът е: какъв е времевият срок, в който да се реализират този вид транспорт, защото към днешна дата си остава екзотика за ентусиасти с дълбоки джобове.
Четете още:
Доживяхме да видим китайски клонинг на… Lada
Audi Q5 постига идеалния баланс (тест драйв)
Renault-Nissan с почти 10 млн. продажби, за малко да измести GM от третото масто
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!