Спомени от старите ленти: човекът, създал легендите на Mercedes-Benz
Източник: netinfo
2

Б руно Сако е роден на 12 ноември 1933 г. в провинция Удине, Италия. Любовта му към автомобилите се заражда още в детството му, когато, разхождайки се по улиците на Тревизо, покрай него минава Studebaker Commander Regal. Според негови собствени думи, Studebaker маркира живота на Сако и го убеждава да преследва кариера в сферата на автомобилния дизайн.

Сако следва в Техническия университет в Торино, като по време на следването си започва да създава дизайни за ателието Ghia. След като се дипломира, той работи известно време за Ghia и Pininfarina, преди през 1958 г. да се премести да живее в Германия, където получава работа като дизайнер и инженер в Daimler-Benz. Тогава е само на 24 години.

Първоначалният му план е да се задържи достатъчно дълго и да натрупа опит, но това се променя през 1959 г., когато среща Анмари Иб. Той се жени за нея и на следващата година им се ражда дъщеря, Марина.

Следвайки Фридрих Гейгер, който наскоро е определен за главен дизайнер на Mercedes-Benz след 25 години работа в компанията, Бруно Сако започва своя иновативна линия в дизайна.

Постепенно, стъпка по стъпка, Сако започва да налага името си и през 1970 г. става шеф на отдела за Дизайн и размери на купето. Пет години по-късно поема щафетата от Гейгер като ръководител на отдел Дизайн за всички модели на Daimler-Benz. Тази позиция той запазва до 1999 г., близо четвърт век.

Подобно на много други дизайнери, Сако е иноватор. Това, което го отличава от останалите, а начинът, по който обучава своята армия от дизайнери да мисли на същата вълна като него, иновативно. Повечето автомобилни дизайнери мислят своите модели с 5 до 10 години напред във времето, но италианецът скача с цели 30 години напред, за да направи своите модели неподвластни на времето.

“Развойният процес по един автомобил обикновено трае три до пет години. След това следва жизнен цикъл от около осем години. Последният автомобил от поточната линия се очаква, че ще остане в експлоатация около двадесет години. Така продуктовият жизнен цикъл се отваря до приблизително 30 години,“ обяснява Сако.

Най-известната му философия е, че “един Mercedes-Benz трябва винаги да изглежда като Mercedes-Benz”, без значение на ерата, когато е произведен. Големият успех в кариерата му се дължи и на факта, че той познава и инженерната част от създаването на един автомобил.

Той спазва последователно веруюто, че дизайнът и технологичната иновация вървят ръка за ръка. “Пределно наясно съм, че това противоречи на прословутата мисъл „формата следва функцията“ на архитекта Луис Съливан. Но за нас няма преимущество на технологията над дизайна или дизайна над технологията.”

Дълги години той е привърженик на „хоризонтална и вертикална роднинска връзка“, с която описва хомогенността и приемствеността в дизайна на Mercedes-Benz през годините.

Обяснено по-просто, хоризонталната роднинска връзка представлява общият бранд имидж между отделните елементи на един и същ производител.

„Вертикалната роднинска връзка“ е предпоставката моделите да не бъдат автоматично зачерквани като стилни фосили, всеки път когато се появи техният наследник, като така се гарантира устойчивост на дизайна през годините. За Сако това е от първостепенно значение, тъй като надеждността на Mercedes-Benz означава, че жизненият цикъл на моделите на компанията ще е по-дълъг от средния, т.е. няколко десетилетия.

Така стигаме до творенията му, които феновете на Mercedes-Benz все още определят като (или едни от най) най-красивите на компанията.

Сред най-известните му творения са Mercedes 600 W100 и 230 SL “Pagoda” W113 роудстър, които създава под ръководството на Фридрих Гейгер.

След като той поема дизайна, под неговото творческо ръководство излизат три поколения на S-Class (W126, W140 и W220), роудстърът R129 SL, първият C-Class (W202), C208 и A208 CLK, R170 SLK роудстър и M-Class (W163)

Вероятно защото е един от най-значимите модели за компанията, Сако изтъква като свой любимец модела 190 (W201). За S-Class W140 казва, че би бил неговият любим модел, ако не беше „с четири инча по-висок“.

Отнема му няколко години в началото на кариерата, за да разбере културата на Damler-Benz, но оттам насетне следва думите на Готлиб Даймлер на собствената му компания: „само най-доброто“.

След 40 години, 24 като главен дизайнер, Бруно Сако се оттегля от поста. Сега той се занимава с индустриален дизайн, но в сърцето на феновете винаги ще остане като един от най-великите в историята на Mercedes-Benz.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Сержант обяснява на новобранците: - Ако камък бъде хвърлен нагоре, то той ще падне на земята. Това се дължи на земното притегляне. Новобранец: - А…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Най-често срещаните предизвикателства при управлението на служители от Gen Z

Най-често срещаните предизвикателства при управлението на служители от Gen Z

Любопитно Преди 40 минути

Днес работодателите са изправени пред много сериозни предизвикателства

Какви са щетите след градушката в Старозагорско (ВИДЕО)

Какви са щетите след градушката в Старозагорско (ВИДЕО)

България Преди 44 минути

Силни бури се разразиха в централните и южни части на страната в четвъртък следобед

<p>Митов: Това е истинската причина да бъде свален Росен Желязков</p>

Митов: ПП-ДБ търси кризисен PR, затова беше свален Росен Желязков

България Преди 1 час

Така искат да излязат от темата с пуделите, пачките, митниците и връзките им с контрабандисти, отбеляза депутатът от ГЕРБ-СДС

Любимите храни на принцеса Даяна

Любимите храни на принцеса Даяна

Любопитно Преди 1 час

Да разберем заедно какви са нейните любими ястия и как можем да се вдъхновим от изтънчения ѝ вкус

Зодиите в любовта: Колко ревнив е всеки един зодиакален знак

Зодиите в любовта: Колко ревнив е всеки един зодиакален знак

Любопитно Преди 2 часа

Всяка зодия носи със себе си уникален подход към ревността

Кого почита църквата днес

Кого почита църквата днес

Любопитно Преди 2 часа

Свети Василий живял по времето на източния император Лициний (307-323 г.) и бил епископ на град Амасия в северната малоазийска област Понт

Протести във Венеция след въвеждането на такса за туристи

Протести във Венеция след въвеждането на такса за туристи

Свят Преди 2 часа

Стигна се до сблъсъци между полицията и демонстрантите

Пускат движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас

Пускат движението по АМ "Тракия" в платното за Бургас

България Преди 3 часа

От 5 март потокът от превозни средства се осъществяваше двупосочно в платното за София заради ремонт

Започва изплащането на великденските добавки за пенсионери

Започва изплащането на великденските добавки за пенсионери

България Преди 3 часа

Право на допълнителните средства имат около 534 хиляди българи

НС гласува увеличението на заплатите на военнослужещите

НС гласува увеличението на заплатите на военнослужещите

България Преди 3 часа

Според текстовете възнагражденият им ще се повишат средно с 30%

<p>Гърция няма да достави на Украйна системи за ПВО &quot;Пейтриът&quot; или С-300</p>

Мицотакис: Гърция няма да изпрати на Украйна нито С-300, нито "Пейтриът"

Свят Преди 3 часа

Той заяви, че страната му не може да достави оръжейни системи, които са от решаващо значение за самата Гърция

САЩ, Канада и Великобритания наложиха нови санкции срещу Иран

САЩ, Канада и Великобритания наложиха нови санкции срещу Иран

България Преди 3 часа

Мерките са насочени предимно към търговията и производството на безпилотни летателни апарати

Alphabet: AI е възможност, която идва веднъж в живота

Alphabet: AI е възможност, която идва веднъж в живота

Технологии Преди 3 часа

ИТ гигантът вижда огромен потенциал в технологията

Психолог обясни защо хората се страхуват от клоуни

Психолог обясни защо хората се страхуват от клоуни

Любопитно Преди 3 часа

Защо са толкова страшни клоуните четете в следващите редове

Новият член на НАТО се подготвя за война с Русия

Новият член на НАТО се подготвя за война с Русия

Свят Преди 3 часа

Близостта на Швеция до Русия кара най-новия член на алианса да се замисли дали неговата инфраструктура може да понесе атака от страна на Москва

Как да се освободим от стреса - 5 оригинални идеи

Как да се освободим от стреса - 5 оригинални идеи

Любопитно Преди 3 часа

Как да се справим със стреса четете в следващите редове