Е дин ден „София диша”, 364 дни „София не диша”. И така десетилетия наред.
През цялото това време Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) изнася данни за постоянното застаряване на автомобилния парк. Реакция няма. Да не говорим, че и последните опити за стимулиране на покупката на електромобил се провалиха, но поне имаше опит, защото в дългите мирни години преди това също не се случи абсолютно нищо. Освен че автопаркът продължи да застарява и към края на 2020 г. средната възраст на автопарка в страната е над 19 години (при 10,5 средно в ЕС).
Вчера заместник-кметът на Столична община Дончо Барбалов публикува във „Фейсбук” профила си статистика за състоянието на автопарка в София.
Но да не се заблуждаваме: тези тенденции не са само в резултат на пандемия и война, те текат десетилетия, но добре че има и такива данни, които да дадат тласък на по-сериозни разговори по темата.
Според данните на г-н Барбалов, преди разгара на пандемията (2019 г.) новите леки коли в София са 54 542 броя, но през миналата (2021 г.) броят им пада на 40 948, от общо 874 997 регистрирани леки автомобили в столицата.
И тук, макар да е ясно на всички, трябва да напомним: по улиците на София не се движат регистрирани само в града автомобили. Така спокойно може да се предположи, че в столицата има поне 1 млн. автомобила, вероятно и повече.
Заместник-кметът продължава да изрежда цифри. Той изтъква факта, че преди пандемията в София са били регистрирани 690 нови автобуси (без тези на градския транспорт), а през 2021 г. – 231 броя.
Още данни за състоянието на автопарка четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!