Н а остров в северен Виетнам, конгломератът Vingroup изгражда най-амбициозният индустриален проект в историята на комунистическата (социалистическата) страна: завод, който трябва да е готов с първия „национален автомобил” на Виетнам в следващите две години. Vinfast, както се казва автомобилната марка на Vingroup, ще започне да произвежда електрически мотори в завода по-късно тази година, намиращ се до пристанищния град Хайпхонг, догодина трябва да се появи седан, а след това кросоувър.
Двата автомобила ще бъдат показани през октомври на автомобилния салон в Париж. На о-в Кат Хай в момента се строят стъклена централа и изследователски център. Проектът, за който Vingroup инвестира $1,5 млрд. в началната му фаза, е толкова голям, че се използват всички компании от северен Виетнам (и такива от южен), произвеждащи стълбове и колони. Производството на автомобили, обаче, ще е скок в неизвестното за виетнамската икономика, който може да се сравни с южнокорейския опит от 70-те години, когато Hyundai започва производство. В момента концернът е на 5-о място в света.
Проблемът за Vingroup е, че във Виетнам се залага основно на двуколесни, като през миналата година са купени под 250 000 автомобила в страната, което е около четвърт от колите, продавани в по-голямата и по-богата Индонезия.
Конгломератът Vingroup е най-големият компания за недвижими имоти в страната, произвежда храна, има вериги от магазини, управлява училища и университети, а в момента строи най-високата сграда в Индокитай.
Строежът на комплекса започва на 2 септември 2017 г., националният празник на Виетнам, на който се чества обявяването на независимост от Франция през 1945 г. “Има поговорка: всяка държава се нуждае от химн, флаг, армия, авиокомпания и автомобилни кампания,” коментира Робин Жу, старши анализатор на азиатските автомобили в Bernstein.
Първоначалната фаза на инвестицията е в размер на $1,5 млрд., като целият проект ще възлиза на $3 – 3,5 млрд. Плановете са годишно да се произвеждат по 300 000 електрически скутера и 250 000 автомобила, но до 2025 г. този капацитет трябва да се увеличи до 1 000 000 скутера и 500 000 коли годишно.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram.
Градовете с най-големи задръствания
Китайската Geely иска да стане най-големият акционер в Daimler
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!