П реди дни BMW представи шестото поколение литиево-йонни батерии. Те ще бъдат в основата на Neue Klasse, която ще дебютира на пазара през 2025 г. Батериите възприемат цилиндричната форма на клетките, каквато за пръв път въведе Tesla, за сметка на плоската, призматична форма, която се използва в момента.
Томас Албрехт, ръководител на подразделението Efficient Dynamics, заявява пред Autocar:
“Батериите Gen6 ще ни дадат 30% или повече пробег от настоящите батерии Gen5, но няма да прескочим границата от 1000 км, макар да можем. Не смятаме, че подобен голям пробег е необходим.”
Времето за бързо DC зареждане също се очаква да се подобри с до 30%, което означава, че ерата Gen6 за BMW ще може да поддържа ултрабързо зареждане до 270 kW, на колкото е способен Porsche Taycan.
Изчислява се още, че новите пакети батерии може да тежат с 10-20% по-малко спрямо Gen5, които тежат грубо около 300 кг.
Новите цилиндрични клетки на BMW използват уникален химичен състав. Те са с 46-милиметров диаметър и височина 95 или 120 мм. Използвайки по-малко кобалт, но повече никел, те ще идват от китайския производител CATL.
Промяната в дизайна на клетките ще доведе до по-тънък пакет, което ще улесни процеса на монтиране, като батерията вече ще стане интегрална част от структурата на автомобила.
Какво обещава още BMW – четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!