Н ово проучване стига да извода, че производството на електрически автомобили ще стане по-евтино от това на производството на коли с ДВГ до 2027 г. За това „вина” ще имат новите производствени процеси и по-ниски разходи за батерии, казва Педро Пачеко, вицепрезидент на Gartner.
Цените на батериите падат, но производствените разходи ще спаднат по-бързо заради иновации като гигапресите, в които големи елементи от автомобила се пресоват като един детайл, вместо да се използват дузина заварки и лепения за свързване на множество по-малки детайли. Tesla, която Пачеко и други експерти посочват като иновационния лидер в намаляване на производствените разходи, е пионер при използването на гигапресите.
“Tesla и други погледнаха на производството по радикално нов начин”, казва Пачеко пред Automotive News Europe.
ЕС започва търговска война с Китай, ще налага мита на китайските EV
Toyota: EV целите са нереалистични, няма да се хвърлят пари на вятъра
Пачеко смята, че гигапресите могат да намалят разхода за производство на купето „с поне” 20%. Други икономии могат да дойдат от използването на батерии, които са структурна част от шасито, а не се монтират на пакети както досега.
Цената на батериите пада от години, казва той, но спадът в разходите за производство е „изненадващ фактор”, който ще доведе паритет между EV и ДВГ по-бързо от очакваното.
Електрическите платформи дават на производителите свободата да проектират поточни линии, подходящи за техните характеристики, включително по-малки задвижващи трактове и равен под.
За разлика от тях, „мултиенергийните” платформи налагат ограничения, защото трябва да могат да предлагат място за резервоар или място за двигател/трансмисия.
Дали и кога тези икономии ще се отразят в по-ниски цени в шоурума зависи от производителя, казва Пачеко, но той смята, че ценови паритет между сравними EV и конвенционални модели трябва да бъде постигнат през 2027 г.
Анализът на Gartner предвижда много силни продажби на EV, като през 2030 г. половината от общите продажби щели да бъдат на електрически коли.
Още по темата може да прочетете на специализирания автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!