Е то го второто попълнение в кросоувър гамата на Skoda. От компанията решиха да „убият” Yeti, като на най-но място извадиха Karoq. Освен новото име, моделът е изцяло нов като дизайн спрямо предшественика си, но този дизайн вече ни е познат от Kodiaq.
Макар от пръв поглед Karoq да прилича на умалено копие на по-големия Kodiaq, новият модел има своя собствена идентичност, вглеждайки се в детайлите. Най-съществените разлики се откриват в дизайна на фаровете и стоповете, които, макар и да приличат като цяло на тези в Kodiaq, имат видоизменена форма, а LED светлинният подпис също е нов.
Karoq е побратим с Volkswagen Tiguan и SEAT Ateca. Той е дълъг 4382 мм, широк е 1841 мм, висок е 1605 мм, а междуосието му е 2638 мм. Karoq не прави изключени от другите модели на компанията, предлагайки огромен за размерите си багажник, в случая той е 521 литра, а при сгъване на задните седалки товарният обем скача на 1630 л. Ако и те са недостатъчни, то трите задни седалки могат да се демонтират изцяло, като така обемът за превоз става 1810 литра, а в тази конфигурация Karoq може да се нарече ван. Тези седалки са част от системата VarioFlex, която запознатите с марката ще си спомнят от Roomster
Любопитното в интериора на Karoq е изцяло дигиталното приборно табло (опция), каквото се предлага за пръв път в модел на марката. Срещу допълнително заплащане клиентите могат да получат full-LED фарове, безжично зарядно за смартфон, електрическа врата на багажника, 10-цветно LED амбиентно осветление на интериора, Wi-Fi хотспот и LTE модул за топ инфотейнмънт системата.
Двигателите и трансмисиите са познати. Нов за модела и компанията е 1,5-литровият TSI Evo мотор със 150 к.с., който дебютира във фейслифта на Golf. Той е оборудван с технология за изключване на цилиндри. Другият бензинов мотор е 1,0-литров със 115 к.с. Дизелите са добре познатите 1,6 – и 2,0-литрови TDI мотори. Трансмисиите са 6-степенна механична и 7-степенна DSG. ПО-скъпите версии на модела ще се предлагат със задвижване на четирите колела, докато по-ниските с предно.
Skoda пуска Karoq в продажба от втората половина на 2017 г., обещавайки да увеличи кросоувър гамата си в следващите години. Затова няма да е изненада, ако до година-две видим познато лице, но на платформата и размерите на Fabia.
Четете още:
Porsche, каквото не сте виждали: с екстрите гони $20 млн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!