Skoda пак са направили Super(b) кола (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
1

К огато Фердинанд Пиех е начело на Volkswagen, има изрично нареждане Skoda да поддържа по-ниско ниво на качеството, за да не пречи това на Volkswagen. Днес, нивото на качество не само че е еднакво, но и чехите получиха огромния кредит на доверие да разработят и произвеждат VW Passat успоредно със Superb.

Това стана, след като през годините чешките специалисти си извоюваха славата, че са ненадминати, стане ли дума за отваряне на вътрешно пространство (и много повече от това). А в един семеен автомобил, вътрешното пространство е основополагащо.

Тази експертиза бе достатъчна на Volkswagen да повери разработването и производството на деветия Passat на Skoda. С тази разлика, че моделът на VW се предлага само като комби, докато чешкият му събрат – като комби и хечбек.

Зад волана на Skoda Superb Limo

Момент, хечбек ли казах? Да, правя го, защото по номенклатура Skoda Superb е именно хечбек (лифтбек най-точно), но кой би нарекъл модел с дължина почти 5 метра така!

Като изключа този страничен факт, спокойно мога да заключа, макар и в самото начало на моето ревю, че четвъртото поколение на Superb (излизащо на пазара в 90-ата годишнина на модела) е най-добрият сериен автомобил, който Skoda е произвеждала. Не ме вълнува фактът, че хората предпочитат SUV, това значи Kodiaq, просто този автомобил е Super(b).

Източник: CarMarket.bg

Новият Superb (няма да говоря за комбито тук) е лека еволюция във визуално отношение спрямо предшественика. Но пък е обърнато сериозно внимание на обтекаемостта на купето (по-силно наклонено челно стъкло, скосена линия на покрива, охлаждане на спирачките чрез въздушния поток от перката на радиатора и т.н.), като е постигнат коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,23, параметър, типичен за електромобилите. Това, от една страна снижава разхода на гориво, от друга минимизира шумовете. Одобряваме и двата ефекта.

Ще маркирам новата интерпретация на радиаторната решетка, както и второто поколение LED Matrix фарове с кристални елементи (с 36 индивидуални светлинни сегмента), каквито има и в новите тънки LED стопове. Шест са новите цветове за каросерията, а като опция се предлагат и 19-цолови джанти.

Източник: Skoda

Две думи ми идват на ум, когато трябва да опиша интериора: пространство и качество. Superb е брилянтен луксозен автомобил, ако търсите кола за дълъг път, с огромно пространство за краката. Моделът и без друго си беше ненадминат в параметъра вътрешен обем, сега дори е нараснал благодарение на увеличената с 43 мм дължина. Същото важи и за багажника, увеличен с 20 л до колосалните 645 л.

По средата на таблото е монтиран 13-инчов централен дисплей, приборното табло е 10-инчово, като за пръв клиентите могат опционално да поръчат и Head-up дисплей. Преработената структура на инфотейнмънт менюто улеснява боравенете със системата благодарение на трите основни меню икони: Home, Car, App. Навигацията е супер, затова не е необходимо да се прибягва да “гугълска“. Иначе имаме до 28 Simply Clever решения, като особено ми допада решението за почистване на централния дисплей от пръстови отпечатъци.

Източник: Skoda

Новост са трити т. нар. „Smart Dials“, работещи като контролери за климатика и подгрева/климатизацията на седалките, а централният предлага избор на режимите на задвижване. Той може да се конфигурира.

Споменах седалките (избор от три вида), затова не мога да подмина новите Ergo седалки с 10 пневматично контролирани масажни възглавници.

Последната дума във връзка с интериора оставям за качеството. Всяка точка на допир е добре преценена и дава приятно усещане. Такива например са дръжките на вратите, които е удоволствие да докосваш и използваш.

Източник: CarMarket.bg

Щедро е раздавано и под предния капак, където по традиция марките под шапката на VAG предлагат голям избор, макар той да бе ограничен през последните години. Но не и сега, клиентите на Superb имат избор между три бензинови и два дизелови двигателя. За пръв път 1,5-литровият TSI е с мека хибридна 48-волтова система. Двулитровите агрегати са съответно с 204 и 265 к.с., като вторият се предлага и с 4х4 задвижване. Системата може да изпраща до 100% от въртящия момент само към задните колела, както и до 85% от нютон метрите към само едно колело.

Дизеловите опции са със 150 и 193 „коня“, а всички двигатели вървят ръка за ръка със 7DSG.

По време на теста на модела в Карлови Вари бе разкрито, че Superb Limo ще се предлага и с плъг-ин хибридно задвижване. Първоначално бе обявено, че тази опция ще е само за комбито, не ето че е седанът ще може да се възползва от възможността да изминава до 120 км само на ток. Това ще е възможно благодарение на комбинация на 1,5 TSI, електромотор и батерия с капацитет 25,7 kWh.

Източник: CarMarket.bg

Изглежда правилно да започна с 1,5-литровия мотор със 150 к.с. (макар да го карах последен), защото предлага най-достъпната цена. Но тук трябва да се има предвид, че става въпрос за автомобил с почти 5 метра дължина, какъвто, когато се купува, се мисли ирационално. Все пак Superb Hatch е кола, която е насочена към fleet клиентите, така че вероятно ще има и покупки на този двигател. Но той иска да го натискате повече, особено извън града.

Резултатът няма да е удовлетворяващ, моторът се напъва, става шумен, а трансмисията или реагира бавно, или задържа предавките повече от необходимото. При спокойно каране ситуацията е обратната, двигателят е ненатрапчив, спокоен, изненадващо икономичен.

Но нека си го кажем така, всичко над този двигател изглежда удачно. Аз тествах топ изпълнението с 265 к.с. и 4х4, за дизел не ми остана време. Мисля, че тук ще падне основният избор на частните клиенти, за които икономичността няма да е основен движещ фактор, а философията на Мечо Пух ще е такава.

Източник: CarMarket.bg

Контролът върху каросерията прави голям скок в сравнение с последния Superb. Дължи се на адаптивната система на окачването DCC Pro, чиито двуклапанни амортисьори предлагат отделно управление на степента на компресия и декомпресия. Целта тук е била осигуряване на комфорт на пътя, но и предвидимото, линейно поведение. DCC Pro се предлага като опция за Selection и нагоре, част от пакета Drive Plus, стандарт за L&K. Иначе ходовата част разчита на класическа MacPherson схема на предния мост и усъвършенствано четиризвенно задно окачване.

Резултатът от всичко това е, че сега Superb е много по-стегнат на по-интересни за каране пътища, най-вече с по-малко накланяне на каросерията. Но истината е, че основните акценти са безмилостното елиминиране на шума и цялостната завършена возия на магистрала, където Superb е брилянтен.

Източник: CarMarket.bg

За цените може да се каже много, може и малко. Избирам първия случай, тъй като на сайта на официалния вносител все още се предлага Superb от предходното поколение. Там виждам Superb с 2,0-литров дизел с 200 к.с. и 4х4. Естествено, моделът е с много голяма отстъпка, защото трябва да се продава новият. В случая имаме изпълнение Edition за 73 483 лв. с ДДС.

Отварям ценовата листа и същата модификация (вярно, със 193 к.с.) стартира на цена от 74 580 лв. Казано по друг начин, разлика няма. Иначе най-ниската цена за модела е 65 460 лв. с ДДС (1,5 TSI със 150 к.с.). Конкуренти няма да посочвам, защото тази кола няма. Е, има, но те са с емблемите на BMW, Mercedes или Audi, а тук имидж няма как да измерим, цените също са несъпоставими.

Източник: CarMarket.bg

Основните акценти в новата Skoda Superb са изключителния финес при висока скорост, комфорт и изискан висококачествен интериор. Като просторен семеен автомобил, изглежда стилно и се откроява в пренаселения от SUV пътен пейзаж

Нещо повече, моделът е отлична алтернатива на Audi A6, като му отстъпва само по имидж. Но е също толкова изискан, просторен и добре конструиран като по-реномирания си конкурент. А и отличното му ценово позициониране го прави алтернатива, която всеки трябва да вземе предвид.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Skoda Superb 2,0 TSI 4х4

Размери

Дължина, мм: 4912

Широчина, мм: 1849

Височина, мм: 1481

Колесна база, мм: 2841

Тегло, кг: 1720 – 1856

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 265 при 5000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1650-4350

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,6

Среден разход, л/100 км: 7,5 – 8,0

Вредни емисии СО2, г/км: 170 - 183

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 630

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пожар в притвора на църквата „Св. Богородица“ в Сливен

Пожар в притвора на църквата „Св. Богородица“ в Сливен

България Преди 1 минута

Огънят е тръгнал от късо съединение

„Спартан“ транспортира болно дете от Германия

„Спартан“ транспортира болно дете от Германия

България Преди 9 минути

В 17.08 ч. самолетът се приземи на летище „Васил Левски“

Тръмп поискал бързи избори за президент в Украйна

Тръмп поискал бързи избори за президент в Украйна

Свят Преди 3 часа

Украинската опозиция каза на САЩ, че не иска избори във война

Арестуваният за убийството на Тупак Шакур - "Невинен съм, имам алиби"

Арестуваният за убийството на Тупак Шакур - "Невинен съм, имам алиби"

Свят Преди 3 часа

"Не съм го направил", каза 61-годишният Дейвис своето първо телевизионно интервю

Русия отхвърли предложение за примирие в Украйна

Русия отхвърли предложение за примирие в Украйна

Свят Преди 4 часа

Захарова: Абсолютно неприемливо

ЦИК иска информация за санкционираните председатели на СИК

ЦИК иска информация за санкционираните председатели на СИК

България Преди 4 часа

Видеозаписи липсват от над 40 секционни комисии

Регионалният министър: Санирането няма да спре

Регионалният министър: Санирането няма да спре

България Преди 4 часа

Държавата дава 2,5 млрд. лв.

<p>Петкова:&nbsp;Нищо няма да гръмне за сведение на колегите от ПП-ДБ</p>

Томислав Дончев разясни основния проблем на България

България Преди 4 часа

Петкова: Нищо няма да гръмне за сведение на колегите от ПП-ДБ

Арестуваха българин, втурнал се към излитащ самолет

Арестуваха българин, втурнал се към излитащ самолет

Свят Преди 5 часа

Младият мъж е проявил агресия към полицаите

<p>Обвинения в дестабилизация на управлението в НС</p>

Обвинения в дестабилизация на управлението в парламента

България Преди 5 часа

Сачева: Не сме търсили подкрепа за бюджета от партии, които не са свързани със споразумението

Откачено ремарке блокира Подбалканския път

Откачено ремарке блокира Подбалканския път

България Преди 5 часа

Трафикът се регулира от полицията

Фентанил – новата смъртоносна заплаха стигна и до България, какво трябва да знаем

Фентанил – новата смъртоносна заплаха стигна и до България, какво трябва да знаем

България Преди 6 часа

Доза голяма колкото върха на молив може да бъде фатална

<p>Кой древногръцки бог отговаря на зодията ви</p>

Кой древногръцки бог отговаря на зодията ви

Любопитно Преди 6 часа

Нека предприемем божествено пътуване през звездите

<p>ЕСПЧ се произнесе по жалбата на&nbsp;Джорджеску за анулиране на изборите</p>

Страсбург отхвърли жалбата на Джорджеску за анулиране на изборите в Румъния

Свят Преди 6 часа

Той се класира на първо място на първия тур на президентския вот с близо 23% от гласовете

ПП-ДБ попита защо сесията на ЮНЕСКО няма да е в София, а в Париж. Желязков обясни

ПП-ДБ попита защо сесията на ЮНЕСКО няма да е в София, а в Париж. Желязков обясни

България Преди 7 часа

Манол Пейков коментира решението страната ни да не бъде домакин на събитието, въпреки меморандума от 2024 г.