Skoda пак са направили Super(b) кола (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

К огато Фердинанд Пиех е начело на Volkswagen, има изрично нареждане Skoda да поддържа по-ниско ниво на качеството, за да не пречи това на Volkswagen. Днес, нивото на качество не само че е еднакво, но и чехите получиха огромния кредит на доверие да разработят и произвеждат VW Passat успоредно със Superb.

Това стана, след като през годините чешките специалисти си извоюваха славата, че са ненадминати, стане ли дума за отваряне на вътрешно пространство (и много повече от това). А в един семеен автомобил, вътрешното пространство е основополагащо.

Тази експертиза бе достатъчна на Volkswagen да повери разработването и производството на деветия Passat на Skoda. С тази разлика, че моделът на VW се предлага само като комби, докато чешкият му събрат – като комби и хечбек.

Зад волана на Skoda Superb Limo

Момент, хечбек ли казах? Да, правя го, защото по номенклатура Skoda Superb е именно хечбек (лифтбек най-точно), но кой би нарекъл модел с дължина почти 5 метра така!

Като изключа този страничен факт, спокойно мога да заключа, макар и в самото начало на моето ревю, че четвъртото поколение на Superb (излизащо на пазара в 90-ата годишнина на модела) е най-добрият сериен автомобил, който Skoda е произвеждала. Не ме вълнува фактът, че хората предпочитат SUV, това значи Kodiaq, просто този автомобил е Super(b).

Източник: CarMarket.bg

Новият Superb (няма да говоря за комбито тук) е лека еволюция във визуално отношение спрямо предшественика. Но пък е обърнато сериозно внимание на обтекаемостта на купето (по-силно наклонено челно стъкло, скосена линия на покрива, охлаждане на спирачките чрез въздушния поток от перката на радиатора и т.н.), като е постигнат коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,23, параметър, типичен за електромобилите. Това, от една страна снижава разхода на гориво, от друга минимизира шумовете. Одобряваме и двата ефекта.

Ще маркирам новата интерпретация на радиаторната решетка, както и второто поколение LED Matrix фарове с кристални елементи (с 36 индивидуални светлинни сегмента), каквито има и в новите тънки LED стопове. Шест са новите цветове за каросерията, а като опция се предлагат и 19-цолови джанти.

Източник: Skoda

Две думи ми идват на ум, когато трябва да опиша интериора: пространство и качество. Superb е брилянтен луксозен автомобил, ако търсите кола за дълъг път, с огромно пространство за краката. Моделът и без друго си беше ненадминат в параметъра вътрешен обем, сега дори е нараснал благодарение на увеличената с 43 мм дължина. Същото важи и за багажника, увеличен с 20 л до колосалните 645 л.

По средата на таблото е монтиран 13-инчов централен дисплей, приборното табло е 10-инчово, като за пръв клиентите могат опционално да поръчат и Head-up дисплей. Преработената структура на инфотейнмънт менюто улеснява боравенете със системата благодарение на трите основни меню икони: Home, Car, App. Навигацията е супер, затова не е необходимо да се прибягва да “гугълска“. Иначе имаме до 28 Simply Clever решения, като особено ми допада решението за почистване на централния дисплей от пръстови отпечатъци.

Източник: Skoda

Новост са трити т. нар. „Smart Dials“, работещи като контролери за климатика и подгрева/климатизацията на седалките, а централният предлага избор на режимите на задвижване. Той може да се конфигурира.

Споменах седалките (избор от три вида), затова не мога да подмина новите Ergo седалки с 10 пневматично контролирани масажни възглавници.

Последната дума във връзка с интериора оставям за качеството. Всяка точка на допир е добре преценена и дава приятно усещане. Такива например са дръжките на вратите, които е удоволствие да докосваш и използваш.

Източник: CarMarket.bg

Щедро е раздавано и под предния капак, където по традиция марките под шапката на VAG предлагат голям избор, макар той да бе ограничен през последните години. Но не и сега, клиентите на Superb имат избор между три бензинови и два дизелови двигателя. За пръв път 1,5-литровият TSI е с мека хибридна 48-волтова система. Двулитровите агрегати са съответно с 204 и 265 к.с., като вторият се предлага и с 4х4 задвижване. Системата може да изпраща до 100% от въртящия момент само към задните колела, както и до 85% от нютон метрите към само едно колело.

Дизеловите опции са със 150 и 193 „коня“, а всички двигатели вървят ръка за ръка със 7DSG.

По време на теста на модела в Карлови Вари бе разкрито, че Superb Limo ще се предлага и с плъг-ин хибридно задвижване. Първоначално бе обявено, че тази опция ще е само за комбито, не ето че е седанът ще може да се възползва от възможността да изминава до 120 км само на ток. Това ще е възможно благодарение на комбинация на 1,5 TSI, електромотор и батерия с капацитет 25,7 kWh.

Източник: CarMarket.bg

Изглежда правилно да започна с 1,5-литровия мотор със 150 к.с. (макар да го карах последен), защото предлага най-достъпната цена. Но тук трябва да се има предвид, че става въпрос за автомобил с почти 5 метра дължина, какъвто, когато се купува, се мисли ирационално. Все пак Superb Hatch е кола, която е насочена към fleet клиентите, така че вероятно ще има и покупки на този двигател. Но той иска да го натискате повече, особено извън града.

Резултатът няма да е удовлетворяващ, моторът се напъва, става шумен, а трансмисията или реагира бавно, или задържа предавките повече от необходимото. При спокойно каране ситуацията е обратната, двигателят е ненатрапчив, спокоен, изненадващо икономичен.

Но нека си го кажем така, всичко над този двигател изглежда удачно. Аз тествах топ изпълнението с 265 к.с. и 4х4, за дизел не ми остана време. Мисля, че тук ще падне основният избор на частните клиенти, за които икономичността няма да е основен движещ фактор, а философията на Мечо Пух ще е такава.

Източник: CarMarket.bg

Контролът върху каросерията прави голям скок в сравнение с последния Superb. Дължи се на адаптивната система на окачването DCC Pro, чиито двуклапанни амортисьори предлагат отделно управление на степента на компресия и декомпресия. Целта тук е била осигуряване на комфорт на пътя, но и предвидимото, линейно поведение. DCC Pro се предлага като опция за Selection и нагоре, част от пакета Drive Plus, стандарт за L&K. Иначе ходовата част разчита на класическа MacPherson схема на предния мост и усъвършенствано четиризвенно задно окачване.

Резултатът от всичко това е, че сега Superb е много по-стегнат на по-интересни за каране пътища, най-вече с по-малко накланяне на каросерията. Но истината е, че основните акценти са безмилостното елиминиране на шума и цялостната завършена возия на магистрала, където Superb е брилянтен.

Източник: CarMarket.bg

За цените може да се каже много, може и малко. Избирам първия случай, тъй като на сайта на официалния вносител все още се предлага Superb от предходното поколение. Там виждам Superb с 2,0-литров дизел с 200 к.с. и 4х4. Естествено, моделът е с много голяма отстъпка, защото трябва да се продава новият. В случая имаме изпълнение Edition за 73 483 лв. с ДДС.

Отварям ценовата листа и същата модификация (вярно, със 193 к.с.) стартира на цена от 74 580 лв. Казано по друг начин, разлика няма. Иначе най-ниската цена за модела е 65 460 лв. с ДДС (1,5 TSI със 150 к.с.). Конкуренти няма да посочвам, защото тази кола няма. Е, има, но те са с емблемите на BMW, Mercedes или Audi, а тук имидж няма как да измерим, цените също са несъпоставими.

Източник: CarMarket.bg

Основните акценти в новата Skoda Superb са изключителния финес при висока скорост, комфорт и изискан висококачествен интериор. Като просторен семеен автомобил, изглежда стилно и се откроява в пренаселения от SUV пътен пейзаж

Нещо повече, моделът е отлична алтернатива на Audi A6, като му отстъпва само по имидж. Но е също толкова изискан, просторен и добре конструиран като по-реномирания си конкурент. А и отличното му ценово позициониране го прави алтернатива, която всеки трябва да вземе предвид.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Skoda Superb 2,0 TSI 4х4

Размери

Дължина, мм: 4912

Широчина, мм: 1849

Височина, мм: 1481

Колесна база, мм: 2841

Тегло, кг: 1720 – 1856

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 265 при 5000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 1650-4350

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,6

Среден разход, л/100 км: 7,5 – 8,0

Вредни емисии СО2, г/км: 170 - 183

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 79 630

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зов за помощ: Младият писател Иво Христов отново води тежка битка за живота си

Зов за помощ: Младият писател Иво Христов отново води тежка битка за живота си

България Преди 1 час

През последния месец състоянието му рязко се влошава заради тумор в гръбначния мозък

Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

Столична община: Въвличането на прокуратурата е напълно излишно

България Преди 2 часа

Хекимян съобщи на брифинг, че ще подаде сигнал до прокуратурата

Шефът на АПИ: 35% от камионите минават с превишена скорост

Шефът на АПИ: 35% от камионите минават с превишена скорост

България Преди 4 часа

Някои са карали със 140 км/ч, заяви инж. Йордан Вълчев

Делян Пеевски се срещна с кмета на Лозница Севгин Шукри

Делян Пеевски се срещна с кмета на Лозница Севгин Шукри

България Преди 5 часа

На срещата е обсъдена реализацията на стратегията за ново начало на региона

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Малко дете оцеля след падане от петия етаж във Виена

Свят Преди 5 часа

Детето е паднало върху дървена маса

Зеленски: Украйна плени китайци, биещи се за Русия

Зеленски: Украйна плени китайци, биещи се за Русия

Свят Преди 6 часа

Зеленски: Разполагаме с документите на тези пленници

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

Сарафов с писмо за депутатските имунитети

България Преди 6 часа

Сарафов очаква Народното събрание да предостави на прокуратурата информация за предприетите действия

Какво уби Тутанкамон? Нови ДНК анализи разкриват причината за смъртта му

Какво уби Тутанкамон? Нови ДНК анализи разкриват причината за смъртта му

Любопитно Преди 6 часа

Тутанкамон управлява Египет едва девет години и умира на около 18-годишна възраст

Титаник

Нови подробности за последните часове на „Титаник“

Свят Преди 6 часа

Човешката трагедия на Титаник все още е много видима. Личните вещи на пасажерите на кораба са разпръснати по морското дъно

Младеж без книжка прави дрифтове в София

Младеж без книжка прави дрифтове в София

България Преди 6 часа

Мъжът се е явил в полицията, където е установено, че именно той е извършителят

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

"Спаси София": Системата за трафика е "пробита"

България Преди 6 часа

Бонев: Тя може да бъде използвана за рекет, проследяване и запис

„Хвърлен на лъвовете“: Венецуелец без присъда, затворен в Ел Салвадор

„Хвърлен на лъвовете“: Венецуелец без присъда, затворен в Ел Салвадор

Свят Преди 6 часа

Белият дом твърди, че той е член на престъпна банда, но не представя доказателства в подкрепа на обвиненията

Какво решиха министрите за войната по пътищата

Какво решиха министрите за войната по пътищата

България Преди 6 часа

Желязков отбеляза, че от кабинета са наясно с тежките наследени проблеми

Новата ера в трудовите отношения – електронна трудова книжка от 1 юни

Новата ера в трудовите отношения – електронна трудова книжка от 1 юни

България Преди 6 часа

Какво трябва да знаят работниците за нея

<p>Доналд Тръмп-младши идва в България</p>

Румънска медия: Доналд Тръмп-младши на източноевропейска обиколка, включваща и България

България Преди 7 часа

Джи4Медия твърди, че източноевропейската обиколка на Доналд Тръмп-младши ще включва и Чехия, Словакия, Унгария, Сърбия и България

д

Желязков на среща за парите на държавата: Приходните агенции имат гърба на държавата

България Преди 7 часа

"На фронта сте на очакванията за високи приходи. Планът за тази година е изключително амбициозен", изтъкна министър-председателят