Н астанаха дни, когато с носталгия си спомняме за автомобили, които рязко се открояваха от всички останали. Такъв беше Skoda Yeti, който в най-добрите си години се продаваше в пъти по-слабо от Tiguan. Сега модата е мащабиране (а платформата MQB е идеална за целта) на 3-4 кросоувъра в гамата, разликите между които се заключават в детайлите.
Такъв е и случаят с Kamiq, най-малкият член в SUV гамата на Skoda, който произлиза от Scala. Да, Kamiq не изпъква така, както го правеше Yeti преди години, но със сигурност ще се продава много повече от него, макар в днешно време дизайнът да е основополагащ при избора на кросоувър в компактния клас.
Казвам това, тъй като Kamiq не е от най-ярките представители в класа, когато става въпрос конкретно за дизайн, но той блести в други направления. Иначе най-откроимото решение във външния облик си остават разделените и обърнати предни светлини, като отгоре са дневните (могат да се поръчат като пакет с „бягащи” мигачи), които се сливат в горния край на радиаторната решетка, а отдолу са фаровете.
Всички светлини са LED, а сребристите елементи (прагове, задна престилка и защитната скара под пода отпред) и матово черната радиаторна решетка могат да направят Kamiq много по-атрактивен. За това „вина” могат да понесат и алуминиевите 18-ки и 8-те металика (плюс 3 на по-късен етап).
Kamiq е вторият модел на чешката марка с нова интериорна концепция. Вътрешният му дизайн се доминира от свободно стоящия дисплей, чийто размер от 9,2 инча (с аудио система Amundsen, топ изпълнението от трите налични с три различни големини на дисплея) е един от най-големите в сегмента. С размер от 10,25 инча, виртуалният кокпит е също сред най-големите в сегмента.
Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat
Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)
Големият акцент, както във всеки друг модел на Skoda, е огромното вътрешно пространство спрямо конкурентите му. Но дизайнерите не са се задоволили само с това. Предлагат се опции за комфорт, характерни за по-висок клас автомобили, като например волан и предно стъкло с погряване, подгрев на предните и задните седалки. Има три цвята на амбиентното осветление. Четири са USB входовете, има станция за индуктивно зареждане на смартфон. Обемът на багажника е 400 литра, което пак го вади пред конкурентите, но е с 67 л по-малък от на Scala, чието междуосие е една идея по-късо.
Една Skoda не би била Skoda, ако не предлагаше характерните Simply Clever решения. Такива са защитите на ръба на вратите, преносимо LED фенерче в багажника и още 20-ина подобни, но мен особено ме впечатли преносимата кафе машина. Дребни, наглед не толкова важни неща, но в дългите връзки са важни детайлите.
Задвижването е на висота. Три са бензиновите мотори, като базовият 1,0-литров TSI с три цилиндъра генерира 95 к.с. и 175 Нм. С 6-степенна „ръчка” и 7-степенен „автомат” се предлага турбо моторът 1,0 TSI със 115 к.с. Топ изпълнението е 1,5 TSI със 150 к.с., 250 Нм, като трансмисиите са същите като горните две. Дизеловият 1,6 TDI е с четири цилиндъра, 115 к.с., 250 Нм, SCR катализатор с впръскване на AdBlue и филтър за твърди частици (стандартно).
Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208
Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)
Изключително интересно е новото метаново попълнение 1,0 G-TEC. Трицилиндровият двигател е с мощност 90 к.с., максимален въртящ момент от 160Нм, като върви с 6-степенна механична кутия. Уверенията на вносителя са, че с този двигател 100 км ще ви излязат 5 лв., но и 7 лв. да са – пак е предложение, което изглежда повече от атрактивно. Още повече, че за него вносителят предлага еко бонус в размер на 2000 лв., ако върнете или върнете регистриран стар автомобил за бракуване или обратно изкупуване. Това ще рече базова цена от 33 100 лв. с ДДС. Като не трябва да се забравя, че всеки нов Kamiq върви с подарък безплатно „Каско”.
За съжаление не можах да тествам тази версия, затова трябваше да се „задоволя” с най-мощната. В момента 1,5-литровия TSI е един от най-търсените и един от най-развитите бензинови мотори. Разполага със система за изключване на два от цилиндрите, което постоянно се показва в таблото. Това намалява разхода на гориво, като без проблем дава средно около 6,5 – 6,8 л/100 км, без да съм го жалил на магистралата от Сандански до София. Моят бе и с автоматичната 7DSG. Проблемът е, че при по-високи скорости шумът в купето се увеличава над този, който предишния ден усетих в Scala.
Иначе окачването е стегнато, но с уклон към комфортната возия, а не спортната, каквато и не бива да се очаква от подобен род автомобили. Задното окачване е торсионна греда, а 4х4 няма.
Пътният просвет е с 37 мм по-голям от този на Scala. Моделът може да се поръча и със спортния контрол на шасито (Sport Chassis Control), като тук просветът се снижава с 10 мм. Водачът може да конфигурира двете настройки на шасито в менюто Driving Mode Select, който идва в комбинация със Sport Chassis Control и предлага избор от 4 режима на шофиране: Normal, Sport, Eco и Individual.
В сферата на активната и пасивната безопасност палитрата е пълна, като трябва да се отбележи, че моделът се предлага с до 9 въздушни възглавници. Има пълна свързаност, а постоянната интернет връзка е гаранция за функцията eCall, чрез която се предава информация за местоположението и състоянието на автомобили в случай на инцидент. Гласовият асистент Laura (активира се с произнасяне на „Okay, Laura”) също е интересно нововъведение.
Тестваме най-продавания модел на Renault
KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)
Цените вече ги засегнах,, затова няма да задълбавам. Факт е, че у нас Skoda предлага едни от най-атрактивните бонуси и намаления, които още повече правят предложението на марката неустоими за клиента. Неслучайно изминалата 2019 г. е най-добрата за марката у нас. А ако някой си зададе въпроса, защо да избера Kamiq пред братовчедите Seat Arona или VW T-Cross, то отговорът е, че Kamiq е „King Size” – той е огромен по стандартите на малките кросоувъри.
Технически характеристики
Skoda Kamiq 1.5 TSI 7DSG
Размери
Дължина, мм: 4241
Широчина, мм: 1793
Височина, мм: 1553
Междуосие, мм: 2651
Маса, кг: 1197
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1498
Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 5000-6000
Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 250 при 1500-3500
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 190
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,0
Среден разход, л/100 км: 4,9
Вредни емисии СО2, г/км: 113
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 37 290
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!