П ричината за въпроса от заглавието е ясен, затова просто ще си спестим увода.
По изключително интересен начин стои въпросът с автомобините гиганти, тъй като много от тях имат свои заводи или партньорства с местни компании в Русия. Почти всички обявиха, че спират експорта на автомобили и части.
Много повече въпроси се повдигат заради заводите, тъй като освен всичко там са вложени големи капитали, хиляди хора изкарват хляба си, има интереси и т.н. и т.н. Заговори се, а дори има и медийни спекулации по темата, че Русия се готви да национализира цели бизнеси, включително автомобилни, на фирми, които са се оттеглили или поне замразили производство.
Темата е много интересна, поради което Carmarket.bg се порови и получи информация от достоверни източници, за да обясни как стоят нещата към момента.
Каква точно мярка готви Русия в отговор на това, че десетки компании се изтеглят от страната?
На 4 март първият вицепремиер на Русия Андрей Белоусов се срещна с местния и чуждестранния бизнес и за първи път обяви, че държавата ще даде възможност за фалит по бърза процедура на компании, които трайно искат да напуснат.
Той начерта три възможности, обявени от “Интерфакс”:
Първо, фирмата продължава да работи в Русия, плаща заплати, осигуровки и данъци. И, ако доставките на суровини, материали и компоненти, са осигурени, работи с пълна сила. Трябва да плаща и задължения, ако има такива.
Второ, чуждестранни акционери прехвърлят дялови на свои руски партньори. Дава им се възможност впоследствие да се върнат и да продължат както преди. Тази опция била добре приета от руския бизнес и, според Белоусов, някои западни инвеститори вече се възползвали.
Трето, компания спира производство и уволнява служители. Това вече се третира от управляващите в Русия като умишлен фалит. Именно тук влиза ускорената процедура, при която държавата практически придобива активите и пасивите на дадено дружество, тъй като нейна първа цел била да има трудова заетост и социално благополучие на гражданите.
Глас в подкрепа на това предложение дойде и от управляващата партия “Единна Русия”.
Подробности за развитието на тези процеси, свързани конкретно с автомобилните компании, четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!