Н ово проучване на Recurrent дава доста точни цени на разходите за смяна на батерии на някои от най-разпространените електромобили. Както сами може да се досетите, това не е никак евтин ремонт.
Веднага ще уточним, че всеки производител дава гаранция на батерията в години или пробег (което настъпи по-рано), затова тези разходи важат за електромобили извън гаранция. Разходът зависи и от това кой прави смяната на батерията: дали това извършва производителят на модела, дали смяната прави друг сервиз. Позовавайки се на данните на Reccurent, Bloomberg посочва, че средната цена за смяна на батерия възлиза на $137 на kWh.
VW: Производството на батерии е по-голямо предизвикателство от забраната на ДВГ през 2035 г.
Започвайки с BMW i3, проучването установява, че батерията на модела струва от $2500 за употребяван модел до $16 000 за нов от BMW. Това се равнява на $145/kWh за употребяван и до $727/kWh за нов модел. Що касае Chevy Bolt, GM сам обяви цената на батерията през 2017 г. на $15 734. Анализът на Recurrent установява, че дилърите на концерна правят смяна на батерията на цена около $16 000, без в нея да влиза цената за труда. Съотношението при най-евтината опция възлиза на $250/kWh, докато най-скъпата е $271/kWh.
В списъка фигурира и хибридният Chevy Volt, което означава много по-малка батерия. Въпреки това Recurrent изчислява, че цената за смяната й възлиза на $3000 до $8000. Но през миналия август стана известен случай, при който дилър начислява ненормалните $30 842 за смяната на батерията на въпросния Volt, от която сума за батерията само са искани $26 857, другото е било за труд.
Още любопитни цифри за други електромобили вижте на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!