И зпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш вещае мрачни дни за европейската автомобилна индустрия, ако ЕС не се намеси и помогне срещу все по-осезаемата конкуренция от Китай.
Ако политиците в Европа не намерят отговор на натиска на китайските производители, ще има „ужасна битка“, коментира португалецът пред Automobilwoche в кулоарите на CES 2023 в Лас Вегас.
Компаниите от Стария континент може да бъдат принудени да намалят значително производствения си капацитет заради офанзивата от Изток, добави той.
Китайските гиганти разширяват дейността си в Европа с конкурентни превозни средства и агресивна ценова политика, каза болката си Тавареш.
„Разликата в цените между европейските и китайските автомобили е значителна. Ако нищо не се промени в сегашната ситуация, европейските клиенти от средната класа все повече ще се ориентират към китайските модели. Покупателната способност на много хора в Европа намалява осезаемо”, опасява се един от силните хора в бранша.
Европейският режим за регулиране на емисиите не помага на автомобилните производители в региона, каза Тавареш.
„Регулацията тук гарантира, че електрическите автомобили, произведени в Европа, са с около 40 процента по-скъпи от сравнимите, произведени в Китай“, продължи той.
Още за надвисналата опасност над европейската автомобилна индустрия четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!