Е вропейците ще се отправят към урните това лято, за да изберат новите членове на Европейския парламент. Лука де Мео, изпълнителен директор на Renault Group, изпрати отворено писмо, в което очерта предизвикателствата пред автомобилната индустрия и дава своите възгледи за посоката, в която той смята, че политиката трябва да поеме по отношение на автомобилния отрасъл.
Де Мео, който е и президент на Асоциацията на автомобилните производители в Европа, подчерта, че индустрията е изправена пред уникално предизвикателство. Тя трябва да се декарбонизира, като в същото време се адаптира към възхода на технологията, която трансформира производителите в доставчици на мобилност.
Битката на Европа срещу китайската инвазия ще е дълга, тежка и без ясен изход
Наистина ли китайските автомобили атакуват Запада
Де Мео пише, че европейските автомобилни компании са поставени в особено неизгодна позиция в този преход, тъй като Китай инвестира масирано в автомобилния сектор, а САЩ въвежда данъчни облекчения за произведените в Америка електромобили и батерии. В същото време той твърди, че европейските производители биват задушавани от екологични регулации.
„Целта на това регулаторно бреме е да направи Европа шампион в екологичната защита, надявайки се, че това ще допринесе за социалния прогрес на световно ниво“, пише Де Мео. „Проблемът е, че другите търговски блокове следват бавно този тренд, което има отрицателно влияние върху конкурентността на европейския бизнес.“
План от шест точки
За да бъдат разрешени тези проблеми, Де Мео представя план от шест точки. Първо, той иска ЕС да разработи индустриална стратегия за своя бизнес сектор, в центъра на който е автомобилната индустрия. Второ, той иска производителите да се срещнат с учени, профсъюзи, НПО-та, за да се разработи тази стратегия, която ще подкрепи индустрията по същия начин, по който, казва Де Мео, Китай подкрепя своите производители на коли и батерии, а също и другите свързани бизнеси.
Всички детайли от обръщението на Лука де Мео към европейските политици четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!