Н адпреварата за монтиране на все повече и по-големи дисплеи в автомобилите достига нови висоти. Но Оливер Ципсе, големият човек в BMW, смята, че това е грешка. Той вярва, че тази тенденция ще е краткотрайна.
"Разсейването на водача е основна причина за инциденти, а не бързото шофиране,” заяви Ципсе по време на изложението CES в Лас Вегас.
Изпълнителният директор на BMW заяви, че е „абсолютно убеден”, че екраните на централната конзола, които налагат водачът да отмести вниманието си от пътя, скоро ще са история.
"След 10 години няма да ги има. Вероятно регулаторът няма да го позволява."
Надпреварата на инчовете води до намаляване на безопасността в автомобилите
Това изказване на Ципсе не е случайно. На изложението в Лас Вегас производителят представи концепцията i Vision Dee, оборудван с Head-up дисплей, който проектира информация върху цялото челно стъкло. Разширяването на проекционната площ на Head-up дисплеите може да изобразява най-важната информация в зрителното поле на водача, което няма да налага той да отмества погледа си от пътя.
„С нашата технология всеки в автомобила може да вижда една и съща информация, дори хората отзад,” казва Домагой Дукес пред Automotive News миналата година в Мюнхен.
Вижте как ще изглежда кокпитът на BMW Neue Klasse на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!