BMW Серия 3 е ядрото на моделната гама на баварците до степен, че нейните силни черти (и слабости) определят самата марка. В средата на жизнения цикъл на 7-то поколение на модела, технологията се намесва в обичайното освежаване на модела, който дава същинския смисъл на баварското мото The Ultimate Driving Machine.
Проблемът е, че дните, когато Серия 3 беше като автомобилна валута, подобно на VW Golf, вероятно отминаха, благодарение на безмилостния преход към SUV. Но продажбите на емблематичния 3-обемен баварски седан остават константа, като от 2019 г. до момента от последната генерация са продадени около 1,1 млн. автомобила (от общо 16 млн. от 1975 г. насам).
Това значи само едно: баварците няма да изоставят своята икона, въпреки че на небосклона предстои да изгрее друга звезда, тази на Neue Klasse. Предишният път, когато това се случва – през 60-те години – тя оправи финансите на компанията и дизайнът на Хофмайстер процъфтява оттогава до днес.
Сега счетоводният баланс на BMW не се нуждае от спасител, но новата електрическа вълна ще преосмисли цялата баварска гама и философия до степен, че част от облицовките в интериора ще бъдат направени от рециклирани рибарски мрежи.
Интериорът в обновената „тройка” продължава да предлага кожа (много), алуминий и карбон, но и нещо коренно различно от досега.
Именно тук „тройката” е претърпяла най-забележимите промени, които баварците започнаха да разгръщат с електрическите iX и i4. Сега на ред на Серия 3 да се сдобие с BMW Curved Display (два дисплея с диагонали 12,3 и 14,9 инча, обединени под една повърхност). Години наред баварците бяха консервативни по отношение ергономичността, която предлагат физическите бутони, но броят им вече е сведен до минимум, като дори контролът на климатика става през дисплея. Контролерите между седалките остават константа, но осмото поколение на операционната система наистина предлага отлична интуитивност при работа с нея.
Когато седмото поколение (G20) дебютира преди три и половина година, имаше хора, които веднага възроптаха срещу по-смелия дизайнерски подход. Днес критиците мълчат, защото същите тези дизайнери не лепнаха радиаторната решетка от Серия 4 и тук, което запазва по-класическия облик на модела спрямо двувратия събрат.
Иначе, нехарактерно за този етап от развитието на всеки модел, дизайнерите не са си почивали и са направили някои видими промени в предницата на колата. Общата формата на светлините е останала (почти) непроменена, но светлинните блокове са различни. Променен е и „пълнежът” на „бъбреците”: вместо хромираните декорации вече виждаме матово черни ребра. Нова е и пчелната пита в бронята, както и страничните въздуховоди в нея, насочващи въздушния поток към колелата.
От пиле – мляко. Това потенциалният клиент може да намери под предния капак. Седанът се предлага с три, а комбито с четири плъг-ин хибрида. Отделно имаме четири бензинови и четири дизелови версии с четири и шест цилиндъра, включително последното поколение 4-цилиндров бензинов агрегат с изпускателен колектор, интегриран в главата на цилиндъра.
Целия материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!