И змамите с манипулирането на пробега са едни от най-големите проблеми на вторичния пазар по целия свят. Самото установяване на престъпление и отговорността, свързана с превъртането на километражите, e изключително сложно от правна гледна точка.
Най-голямата платформа за проверка историите на автомобили carVertical проведе изследване, за да установи километражите на кои коли най-често биват манипулирани. Повече от 570 000 доклада за автомобилни истории са анализирани с цел по-голяма точност в резултата.
От всички доклади за автомобилни истории изследвани през 2020 г., по-голямата част от измамите с пробега се наблюдават при дизеловите возила, или иначе казано почти три четвърти (74,4%) от всички докладни за автомобилни истории с установени корекции в пробега. Дизеловите агрегати обикновено са предпочитани от водачи, които ежедневно изминават по-големи разстояния. Това е и основната причина, поради която километражите на тези автомобили биват често превъртани на вторичния пазар.
При употребяваните бензинови коли не се наблюдават толкова измами с пробега – около 25% от всички установени манипулации се случват с бензинови двигатели.
Измамите с пробега при електромобили и хибриди са рядкост, заемайки едва 0,6% от установените случаи на манипулация.
Една от основните причини за популярността на манипулациите с пробега сред недобросъвестните търговци е лесната печалба. Един километраж може да бъде превъртян срещу едва няколко стотин евро, дори при колите с високо ниво на сигурност и съвременен софтуер.
Както разкрива проучването на carVertical, в зависимост от възрастта и състоянието на даден автомобил втора ръка, връщането на километража може изкуствено да вдигне цената на екземпляра с цели 25%. Данните сочат, че цената на коли, внесени от САЩ обикновено могат да се покачат с изумителните до 6000 евро, а това се постига единствено чрез манипулиране данните за пробега.
Според проучването, най-често манипулираните коли са тези, които са произведени между 1991 и 1995 г. Километражите на превозните средства от тази възрастова група средно биват върнати с 80 000 километра.
Показанията на автомобилите произведени от 2016 до 2020 г. биват връщани средно с 36 000 километра. Въпреки това, последствията от такива измами при тях могат да бъдат няколко пъти по-лоши от тези при представителите на по-стари възрастови групи.
Проучването открива, че понякога манипулациите с пробега могат да достигнат до 200 000 и дори 400 000 километра.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Електрическата KIA EV6 е по-бърза от Porsche Taycan
Така изглежда 56-инчовият дисплей в Mercedes-Benz EQS
Кога ще ги стигнем… румънците по електрификация на автопарка
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!