Т ози AMG-Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II 1992 е истински състезателен автомобил. Екземплярът е от годината на първата му тутла в Германския шампионат за туристически автомобили. Това е автомобил, който определя законите на аеродинамиката преди 30 години. И сега излиза на търг на RM Sothеby’s, затова поглеждаме назад към историята на този култов модел.
Състезателната история на 190 Е започва в началото на 80-те години, когато Mercedes-Benz иска да го пусне в Group B. Но когато сигурността става причина ФИА да дръпне шалтера на рали чудовищата в Група В, Mercedes прави същото със състезателните амбиции на 190.
Макар официално проектът да е погребан, група инженери продължават да разработват състезателна версия на базата на 190-ката. Тяхното прикритие е работа по спортна версия на 190 Е за пътя, която има една единствена официална проява на писта. Това става в надпреварата Nurburgring Race of Champions през 1984 г., която Аертон Сена печели.
Автомобилът се продава достатъчно добре, за да покрие хомологационните изисквания на FIA за Group A. Така, работещите в сенките инженери, снабдили своето отроче с 2,3-литров двигател от Cosworth, заинтересоват колегите си в AMG – по онова време все още отделна компания от Mercedes.
Към 1986 г. темпото в шампионата DTM се диктува от 190 Е, но Mercedes все още не вярва на проекта и не го подкрепя официално. Оказва се, че 2,3-литровият двигател е слаб и конкуренцията е по-бърза, затова към Cosworth е отправена молба за 2,5-литров двигател. Той ражда Evolution I, след това и Evolution II.
Според документите, предоставени на аукционната къща, 2,5-литровият редови мотор генерира 373 к.с. и 300 Нм въртящ момент.
Още за този емблематичен спортен модел четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!