В ъпросният автомобил започва живота си като Enfield 8000, електрически градски автомобил, задвижван от колосалните 8 к.с., които могат да го ускорят до 65 км/ч. След това той бива закупен като реставрационен проект (след като е повреден при наводнение) от автомобилния журналист и телевизионен водещ Джони Смит, като намерението му е да го превърне в електрически драгстер.
Проектът отнема две години, преди да застане на стартовата линия. След като е реставрирано купето от фибростъкло, в специални отделения под предния капак и багажника са вградени 188 литиево-йонни клетки, генериращи 2000 ампера и 400 волта. Те захранват два DC 9-инчови мотора, които задвижват задните колела.
Резултатът е 800 к.с. и 1627 Нм. Те ускоряват мъника от 0 до 160 км/ч за 6 секунди. Това е много по-бързо от McLaren 650S, Nissan GT-R и Lamborghini Aventador. Прякорът му Flux Capacitor изглежда съвсем на място.
Автомобилът се състезава в клас Street Eliminator, той има пълна легализация за движение по пътищата, стъпва върху гуми с грайфер и трябва да измине 42 км по време на квалификациите.
“Независимо че много състезатели ми казваха, че кола с междуосие 1,72 м не може да се движи безопасно, както беше нашето желание, Enfield ги опроверга,“ коментира Джони.
„Моменталният въртящ момент е нещо, което никога не съм изпитвал за повече от 15 години тестове на спортни автомобили.“
Досегашният рекорд на 400 метра за електромобил с легализация за движение по пътищата се държеше от Джон Уейланд (10,25 сек).
Абсолютният рекорд на 400 метра е 7,631 сек.
Четете още:
10 емблематични американски автомобила
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!