С еднеш ли зад волана на този автомобил, егото на човек изведнъж става огромно, няма да крия. Все пак на свое разположение имам 600 к.с., задвижващи един тристаен апартамент в „Гео Милев”. Цената наистина е колосална, желаещи да я платят не липсват, защото в крайна сметка получават всичко, с което разполага Audi и Porsche.
Пресечената точка между тези две компании могат да се открият доста назад във времето, когато Porsche помогна за RS2, а Audi правеше Porsche 924 и 944. Но сега за пръв път „четирите пръстена” взимат продукт на Porsche и го превръщат в свой. И това е чудесно и за Audi, и за клиентите. Защото няма нужда компанията да похарчи колосални пари за напълно нова платформа (J1), която вече е разработена и може да се ползва. А клиентите получават продукт, който наистина впечатлява.
На първо място го прави с визия. Пропорциите са фундаментални за добрия дизайн. С други думи: дълго междуосие (2,9 м), широка следа, голяма дължина (4,99 м), големи джанти (21 цола) и скосена линия на покрива (по-ниска със 17 мм от тази на А7 Sportback). Дизайнът на RS e-tron GT е отправна точка за бъдещото оформление на електрическите модели на Audi, които ще залагат на по-плаващи линии от сегашните модели.
В този случай за мен профилът е най-привлекателен с тези джанти и скосена линия на покрива, оформяща задно странично стъкло с формата на стрела. Тя се акцентира от ръб, започващ от стоповете, минаващ над задния калник и завършващ малко пред задната дръжка на вратата. От същото място, но над долния праг започва друг ръб, който завършва точно пред предния калник и въздуховода зад предните колела. Изключително впечатляващи са задните светлини и карбоновият дифузьор. Акцентът отпред са лазерните фарове и четирите кръга в матово черната маска.
Специално внимание дизайнерите са отделили на аеродинамиката, постигайки коефициент на въздушно съпротивление от 0,24. Освен активните елементи, вторият основен фактор в концепцията за активна аеродинамика е електрически контролирания заден спойлер, който се изправя до две позиция, в зависимост от скоростта. Той работи заедно с равния под на купето, който завършва с широк дифузьор. Това позволява въздушният поток да излиза чисто отзад, като повдигането на задницата от този поток се компенсира почти напълно. Когато адаптивното задно окачване (стандартно при RS) снижи купето, то увеличава ефекта на притискане, оптимизирайки въздушния поток и подобрявайки стабилността.
Истинската детска радост идва, когато натиснеш педала на газта. По принцип не споделям ентусиазма на мнозина фенове, за които ускорението е основното при един електромобил, напротив. Но тук параметрите са такива, че няма как да не те накарат да изпиташ този необуздан адреналин, когато усетиш какво може автомобилът в режим overboost. Подобно на Taycan, RS GT разчита на два PSM електромотора: предният е с мощност 238 к.с., а задният с 456 к.с. Той е свързан към 2-степенна скоростния кутия. Сумарната мощност на системата е 598 к.с. и 830 Нм. Ако включите режим Dynamic или ланч контрола, в рамките на 2,5 секунди мощността скача до 646 к.с., за да ускорят тежащия 2347 кг автомобил до 100 км/ч за 3,3 секунди!
Целия материал може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!