Рожденикът Hyundai Tucson черпи щедро (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
0

С тигнеш ли юбилейна годишнина, партито е голямо, дори мащабно. В рамките на седмица бях на две 50-годишнини, домакините на които се бяха раздали, за да полеем обилно факта, че влизат във втория си половин век с много верни приятели и в чудесно здраве.

Първата кръгла годишнина (10 я изключвам) също е повод за тежко парти, но на 20 хормоните бушуват, кинтите не са толкова много (ако не си на тати момчето), затова се набляга предимно на пиячката. Но не и в този случай, Hyundai Tucson отбелязва своята 20-годишнина доста пищно: с фейслифт в средата на жизнения цикъл и специална серия 20th Anniversary Edition.

Зад волана на Hyundai Tucson

Нещо повече, „партито“ по повод рождения ден е наистина мащабно. От 2004 г. досега моделът има над 7 млн. приятели по света, като в Европа те са близо 1,4 млн. През 2022 г. Tucson бе най-продаваният компактен SUV на континента, а през 2023 г. в чешкия завод на Hyundai в Носовице бяха произведени почти 245 000 бройки от модела. Тази цифри подсказват за значението на модела за корейската експанзия в Европа.

Източник: CarMarket.bg

Затова не е учудващо, че Tucson се е подготвил подобаващо за 20-ата си годишнина. Юбилеят съвпадна с плануваното освежаване в средата на жизнения цикъл на четвъртото поколение на модела. За да съм честен ще кажа, че външният облик не е забележимо променен. Но все пак ще отбележа еволюцията на Parametric Dynamics. Това ще рече нова радиаторна решетка и променени светлинни блокове Parametric Jewel в нея. Досега в решетката имаше четири четири реда ламели, колкото бяха и четирите вертикални светлинни блока, вградени в нея. Сега ламелите са три, светлинните блокове също са три, по-дебели. Леко променена е и бронята. Отстрани не се забелязват промени, запазените са характерните ръбове.

Всичко това изглежда доста атрактивно, но все пак трябва да отбележа, че този дизайн предизвиква двуполюсни мнения, което е добре, защото никой не остава равнодушен. А и със специалния пакет 20th Anniversary Edition е гарантирано, че това това няма как да се случи. Започвам със специфичния матов Pine Green Matte (2500 лв.), 19-инчов джанти в Satin Dark Grey, много емблеми на кактуси (препратка към родния едноименния град Ту(к)сон в Аризона), черни странични огледала и интериорен пакет от черна кожа и текстилен велур с шевове в зелен оттенък (5000 лв.).

Източник: CarMarket.bg

И ако това е чисто козметика, не отричам ефекта й, но сумарно излиза 7500 лв., големите промени са в интериора. Освен седалките и централната тапицерия на вратите, интериорът е напълно преработен, включително арматурното табло, централната конзола, волана и централния подлакътник.

Най-осезаемата промяна е свързана с въвеждането на панорамния извит дисплей, съставен от два 12,3-инчови дисплея като в Ioniq 5 и Ioniq 6. Воланът е нов, 3-спицов и по-конвенционален от досегашния. Вентилационните отвори вече са разположени през средата на арматурното табло, а не както преди по горния му ръб.

Източник: CarMarket.bg

Панелът на климатичната система е като в новата Kona, променен е и контролният панел под средния подлакътник. Изпъква и новият превключвател за режимите на трансмисията, изнесен вече на волана, както и повече от обикновения брой физически бутони, нещо, по което Hyundai коренно се различава от повечето конкуренти. Аз ги приемам, защото чрез тях управлението на климатичната система и аудиото по време на движение става по-интуитивно.

Не бих могъл да използва определението интуитивно, когато се налага да изключите някоя система за подпомагаме на водача, например дразнещото пиукане при превишаване на скоростта или вибрациите и дърпането на волана при настъпване на осевата линия. Тук това може да се направи само след заравяне в менютата и подменютата на централния дисплей, което изисква време и концентрация, при това след всяко стартиране на двигателя.

Източник: CarMarket.bg

В областта на задвижването е пребогато, макар че трябва да отбележа, че в основата на всичко е 1,6-литровият турбо двигател. И все пак, Tucson се предлага с 48-волтова меха хибридна система, със самозареждащ се хибрид и с, голямата новост, плъг-ин хибрид. Всяка една от тези хибридни разновидности идва във версии с предно и 4WD задвижване, така че изборът си е сериозен.

“Ръчка“ няма, няма и 3-цилиндров двигател, а мощността си е сериозна. Казвам това, за да направя една препратка към изцяло обновения Qashqai, който започва от 138 к.с., следва 156 к.с. с механична и CVT трансмисия (предно и 4х4), а най-мощната версия е-Power e със 190 к.с. Tucson отговаря със 160, 215 и 253 к.с. при плъг-ин хибрида, винаги с автоматик, а не с дразнещ вариатор. Така че в това отношение предимството е ясно в коя посока отива.

Източник: CarMarket.bg

Аз тествах HEV-версията с предно, една от отличителните черти на която е гигантският багажник с обем от 616 л, което е с един над този на Tiguan, макар 48-меката хибридна версия да е само с 546 л. Другата отличителна черта е средният разход (по каталог) от 5,6 л. Той може да се постигне при шофиране предимно в града, където 1,5-литровата батерия ще задвижва повече само електромотора. Но дори и извън града, с трима на борда и прилично пълен багажник, върнах Tucson при 7,1 л/100 км среден разход.

Hyundai Tucson е добър в града. Видимостта е отлична благодарение на големите странични прозорци и приличен изглед отзад, с доста подходящ диаметър на завой. Окачването (McPherson отпред и многораменно отзад) е донякъде твърдо за този тип кола, но не и прекалено. При набиране на скорост обаче се успокоява малко, така че няма да усещате неравностите, докато пътувате по магистралата.

Източник: CarMarket.bg

Не очаквайте да ви носи удоволствие в завоите на „Петрохан“, което би било и несправедливо да търсим нещо подобно от този тип автомобил. Кормилното управление е прекалено леко и не дава никаква обратна връзка за случващото се с предните колела. Ситуацията е като при трибют рок банда, която прави всичко добре, но няма как да взриви публиката по начина, по който го прави оригиналът. Тук ще вметна, че трансмисията при HEV и PHEV е 6-степенна автоматична, докато при мекия хибрид и 6-степенна с двоен съединител. Тя се затруднява леко при желание за повече динамика, което увеличава шума от двигателя. Като цяло обаче интериорът е отлично обезшумен.

Интересното е, че в техническите спецификации Hyundai не се свени да дава ъгъл на заход и отход, което ще рече претенции за офроуд възможности, но при 170 мм просвет такива не бива да се очакват. Тук е моментът да отбележа, че моделът предлага два режима на задвижване – Eco и Sport, разликата между които е осезаем, както и три режима за движение по различни пътни настилки: Snow, Sand и Mud, които се контролират чрез превключватели, разположени в предната част на конзолата на средния подлакътник, точно пред поставката за безжично зареждане на смартфон. Apple CarPlay и Android Auto се свързват безжично, има четири USB входа.

Източник: CarMarket.bg

Обновеният Hyundai Tucson продължава да впечатлява с поразителния си външен вид, макар той да е дискусионен и да предизвиква двуполюсни мнение. Разнозначни възприятия на интериора обаче не може да има, намирам го за страхотен, качеството на материалите също е на изключително високо ниво. Хибридната версия предлага и огромен багажник, както и много добра икономичност. Но това си има цена.

Преди малко направих сравнение с основоположника на класа, който също премина през задължителния фейслифт (промените са основно отвън, докато при Tucson са вътре), като там всички параметри са в полза на корейския модел. Като погледна обаче ценовата листа, ситуацията се обръща драматично в полза на Qashqai. Направих справка и с ценовата листа на Peugeot 3008, който е ново поколение. Неговата стартова цена е 65 358 лв. (хибрид), докато тази на Tucson започва от... 82 150 лв. с ДДС (мек хибрид). Така единствен конкурент (вадя от уравнението Kia Sportage) остава VW Tiguan, също напълно ново поколение. Пропускам базовото ниво на VW, за да има реална съпоставка между високите нива (Premium Plus и Luxury) при Tucson, така стигам до стартова цена на Tiguan от 80 935 за 1,5-литров мек хибрид. Съпоставката на плъг-ин хибридите също е в полза на Tiguan с около 1500 лв. Така че за партито на рожденика Hyundai Tucson ще трябва да извадите подобаващо количество банкноти, за да присъствате на купона.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Hyundai Tucson Hybrid 215

Размери

Дължина, мм: 4510

Широчина, мм: 1865

Височина, мм: 1650

Междуосие, мм: 2680

Маса, кг: около 1575

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Системна макс. мощност, к.с.: 215

Системен макс. въртящ момент, Нм: 265

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 186

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,2

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 126

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 89 100

Още ревюта на нови модели може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЕС и САЩ се споразумяха за максимален натиск над Русия

ЕС и САЩ се споразумяха за максимален натиск над Русия

Свят Преди 3 часа

Калас и Рубио са разговаряли за необходимостта от сътрудничество

Човек намери учебна граната в новия си дом в Бургас

Човек намери учебна граната в новия си дом в Бургас

България Преди 5 часа

Живеещите в сградата са евакуирани, а районът отцепен

Кенет Мертен вече не е посланик на САЩ в България

Кенет Мертен вече не е посланик на САЩ в България

България Преди 6 часа

Мартин Макдауъл става временно изпълняващ длъжността посланик

МВнР предупреди българите да не пътуват до Конго

МВнР предупреди българите да не пътуват до Конго

България Преди 7 часа

При необходимост, българските граждани могат да се свържат с българското посолство в Абуджа

Медицинският ни хеликоптер аварира в полет

Медицинският ни хеликоптер аварира в полет

България Преди 8 часа

Екипажът следва процедурите в Ръководството за Летателна Експлоатация и предприема кацане

Самолет се запали на летище в Южна Корея

Самолет се запали на летище в Южна Корея

Свят Преди 8 часа

Огънят е тръгнал от опашката

Ирландски турист пострада тежко край Банско

Ирландски турист пострада тежко край Банско

България Преди 9 часа

Ирландският гражданин е паднал в улеите в посока хижа "Бъндерица"

МВнР: Българите от "Вежен" ще бъдат посетени от консула в Стокхолм

МВнР: Българите от "Вежен" ще бъдат посетени от консула в Стокхолм

България Преди 9 часа

На този етап срещу екипажа не са повдигнати обвинения и няма задържани

.

Причината за фаталната катастрофа с хеликоптер, при която загина собственикът на Лестър Сити, е установена

Свят Преди 9 часа

Трагичният инцидент отне живота на собственика на клуба Вичай Шриваддханапрабха и на другите пътници Кавепорн Пунпаре, Нусара Сукнамай, както и на пилота Ерик Суафер и неговата партньорка Изабела Роза Лехович

Хаос във въздуха: Пасажер опита да отвори аварийния изход на самолет (ВИДЕО)

Хаос във въздуха: Пасажер опита да отвори аварийния изход на самолет (ВИДЕО)

Свят Преди 9 часа

Видео от случилото се показва как пътникът се опитва да отвори вратата

Какво става, след като падне правителството в Сърбия

Какво става, след като падне правителството в Сърбия

Свят Преди 10 часа

Правителството, чийто мандат е прекратен, според закона в Сърбия, може да изпълнява само текущи задачи

Жена роди близнаци в двора пред шуменската болница

Жена роди близнаци в двора пред шуменската болница

България Преди 10 часа

Съпругът ѝ е асистирал при раждането на първото бебе

,

Германец живя под вода 120 дни и постави световен рекорд

Любопитно Преди 10 часа

За опит за рекорд Рюдигер Кох е живял в доста комфортна среда на 11 метра под водата, край бреговете на Панама

Кои са  най-необикновените малки хотелски стаи в света? (СНИМКИ)

Кои са най-необикновените малки хотелски стаи в света? (СНИМКИ)

Любопитно Преди 10 часа

Хотелски стаи, в които се побира само едно легло

Памела Андерсън позира с ултракъса пола за ELLE (СНИМКИ)

Памела Андерсън позира с ултракъса пола за ELLE (СНИМКИ)

Любопитно Преди 10 часа

57-годишната звезда от "Спасители на плажа" участва в секси фотосесия

Перник обяви грипна епидемия

Перник обяви грипна епидемия

България Преди 10 часа

От четвъртък се забраняват свижданията в болниците, забраняват се детските и женски консултации