„Роуг 1: История от Междуконтинентални войни” на борда на X-Trail (тест драйв)
Източник: netinfo
4

В сяка епоха създава свои приказни герои, които на фронта на автомобилостроенето днес носят обобщеното име кросоувъри. Тази приказка избрах да започне така: „… преди много години, в една далечна галактика…” се ражда джедаят Qashqai, съдбата на когото е да срази всички. Тогава на него се гледаше като на някакво недоразумение, но не мина много време и именно той започна това, което днес познаваме като революцията на кросоувърите.

Макар да се появява шест години преди Qashqai, X-Trail трябваше да преосмисли ценностите си. През 2000 г. той бе заложил на идеите, наложени от Patrol. Типичните офроудъри обаче бяха бързо изтласкани от Съпротивата. Така през 2014 г. и X-Trail се включи в надпреварата за предлагане на голям клиренс, но с пътно поведени на лек автомобил. Този юни прелетях до Виена, за да тествам заедно обновените Qashqai и X-Trail.

Не се изненадвайте, че споменавам постоянно и двата модела. Те споделят не само една и съща платформа, но и историята им в голяма степен се повтаря. Защото никой и не може да си представи в какъв феномен ще се превърне Qashqai, въвел за пръв път формулата кросоувър.

Същото се случва и с X-Trail, чието първо поколение се продава с над 135% над предварителните планове. Включвайки продажбите на Rogue, под който псевдоним се продава моделът в САЩ, през фискалната 2016 г. X-Trail е най-популярният в света SUV с продадени 766 000 автомобила, което е повече от всеки друг конкурентен модел. А от 2000 г. до момента моделът е реализиран в тираж от над 3,7 млн. бройки, което го превръща в най-продавания кросоувър в света.

Volvo XC60 е новото мерило в класа (тест драйв)

Обновеният Peugeot 308 предлага скандинавска изисканост (тест драйв)

Golf 7S като iPhone 7S: минимални промени за максимален ефект (тест драйв)

Този див, див запад на гърба на Mustang Cabriolet (тест драйв)

До 2007 г. X-Trail бе ръбат и калта често бе елементът, който персонализираше външния му вид. Но това се промени и рекордните продажби вече не се дължат на калта и сериозните му качества извън пътя, а на стила и дизайнерски похвати, които помагат да се прикрие размерът и да му се придаде излъчване на лек автомобил. При фейслифта за 2017 г. отново дизайнерите са били тези, които са имали най-тежката дума.

Акцентът в променената визия е последната интерпретация на „V-motion” радиаторна решетка на Nissan, което е по-широка от преди и оставя своя отпечатък в дизайна на бронята под нея. От двете страни на радиаторната решетка са монтирани нови халогенни фарове, които при топ нивото на оборудване Tekna са full LED. Тук късите светлини вече разчитат на динамични завиващи светлини (AFS), работещи съобразно скоростта на автомобила и ъгъла на завъртане на волана. И двата светлинни блока се характеризират с модерна нова версия на „бумеранг” светлинния подпис на X-Trail.

Задната броня на новия X-Trail е с променен дизайн, който й придава по-мощен вид с нови хромирани акценти. Задният светлинен подпис е модернизиран до full LED. В профила е добавена хромирана лайсна в основата на двете врати, като се предлагат нови като дизайн джанти.

Въпреки обновения си вид, ударението продължава да е поставено върху практичността, управлението и новите технологии. А за постигането на първото дизайнерите сгряха душата ми с работата си в интериора. Първото нещо, което забелязвам като водач, е новият, по-дебел волан с D-образна форма. Освен по-привлекателна форма, той предлага по-добър захват и по-интуитивен контрол на борд компютъра и круиз контрола. Но това е само началото на промените в интериора. Може и да не са кардинални, но направени на точните места гарантират по-приятно изживяване на борда на X-Trail. По-добрата сглобка е довела до неутрализиране на паразитните шумове, а по-качествените материали правят сетивния контакт много приятен. Електрическа пета врата улеснява достъпа до багажника, ако сте се натоварили в МОЛ-а, същото важи и за достъпа до опционалния 3-ти ред седалки. Аз не бих се наказал да седя най-отзад, но в Европа на 7-местната версия се падат 40% от продажбите. Обемът на багажника е нараснал до 565 л при 5-местната версия, а при 7-месттата е останал непроменен (440 л).

Акцент в интериора е новата аудио системата с 8 високоговорителя BOSE Premium, предлагаща се стандартно при ниво Tekna. Системата е специално настроена за X-Trail, под чиято предна пътническа седалка е монтиран и 8-канален цифров усилвател.

Голямата новост на технологичния фронт е автономното управление ProPILOT, което ще се предлага от 2018 г. ProPILOT ще контролира управлението, ускорението и спирането в едно платно на магистрала при движение с висока скорост или в голямо задръстване в града. Той се базира на три технологии – Lane Keep Assist, Intelligent Cruise Control и Traffic Jam Pilot (TJP).

Под предния капак най-после бе монтиран 2,0-литров дизел, който клиентите трябваше да почакат доста време. Този агрегат се появи още през 2016 г., което означава, че за фейслифта няма новости в областта на задвижването. Аз избирам него, тъй като той е оптималният вариант за големия модел. Предлага се с предно и 4х4, с 6-степенна „ръчка” и CVT. Попадам на версия със задвижване на четирите колела и механична трансмисия, което не е лошо предвид неособено високото ми мнение за безстепенните трансмисии. Системата All Mode 4x4-i в България си е задължителна, но в Европа на версиите с 4х4 задвижване са пада едноцифрен процент от общите продажби.

В автоматичен режим задвижващи са предните колела, но при загуба на сцеплание автоматично се превхърля въртящ момент и назад. Може да изберете и да заключите диференциала, като така разпраделението на нютон метрите е 50:50. Нищо новаторско, но повече от достатъчно, за да се позабавлявам на страхотната офроуд отсечка из австрийските планини, които организаторите бяха избрали. Тя не блестеше със сериозни изпитания за проходимост, но ми даде възможност да се позабавлявам. А и едва ли някой ще урови Z-Trail там, където можеше да мине първото поколение.

Изненадващо 6-степенната механична кутия извади на показ един съществен недостатък на двигателя, а именно сериозната турбо дупка, която на места ме караше да свалям с предавка по-ниска от това, което очаквах, че двигателят ще поеме. Не съм и очаквал някаква супер директна връзка между волана и пътя, с каквато могат да се похвалят други конкуренти, но X-Trail наваксва с Active Ride Control, което следи пътната настилка за вълнообразни неравности, като подава краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. За осигуряване на стабилност в завои се грижи Active Trace Control. Тя следи скоростта, ъгъла на завъртане на волана, отваряне на дроселовата клапа и спирачно усилие, подавайки спирачни импулси на вътрешните колела по време на завиване и на излизане от завоя с подадена газ.

Вероятно най-привлекателното в X-Trail е това, че няма да излъже очакванията ти. Може да качи до седем човека, да натоварите доста багаж или да теглите някакво тежко ремарке. Визията и интериорът са много изпипани, а големият дизел, макар и тези 380 Нм да идват чак след 2000 об/мин, вече трябва да неутрализира една от големите слабости на модела до момента. Технологичният арсенал е на едно от най-високите нива в сектора. Привлекателен семеен автомобил с качества, които трябва да го предпазят от Skoda Kodiaq.

Технически характеристики:

Nissan X-Trail 2,0 dCi 4х4

Размери

Дължина, мм: 4690

Широчина, мм: 1820

Височина, мм: 1710

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: 1625

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 177 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 204

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,4

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 149

Базова цена за модификацията, лв. с ДДС: 61 280

 

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Черните куртки от Hell's Kitchen 6 победиха своите предшественици

Черните куртки от Hell's Kitchen 6 победиха своите предшественици

Любопитно Преди 27 минути

Чоткин получи романтична вечеря със своята любима Камелия

Хиляди блокираха ключово кръстовище в грузинската столица

Хиляди блокираха ключово кръстовище в грузинската столица

Свят Преди 36 минути

Демонстранти блокираха Площада на героите, през който преминава по-голямата част от трафика в града

<p>&quot;Ние сме гражданско общество и редът трябва да надделее&quot;</p>

Байдън: Редът трябва да възтържествува

Свят Преди 2 часа

Това заяви президентът по отношение на общонационалните протести в университетите за Газа

Турция прекратява търговските отношения с Израел

Турция прекратява търговските отношения с Израел

Свят Преди 3 часа

Миналия месец Турция ограничи износа за Израел заради войната в Газа

Сърбия избра ново правителство

Сърбия избра ново правителство

Свят Преди 4 часа

Премиер ще бъде Милош Вучевич, а вицепремиер ще бъде Александър Вулин

САЩ са „дълбоко обезпокоени“ от ситуацията в Грузия

САЩ са „дълбоко обезпокоени“ от ситуацията в Грузия

Свят Преди 4 часа

Съединените щати изразиха загриженост относно грузинския законопроект за "чуждестранно влияние"

Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 година

Главчев: Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 година

България Преди 5 часа

Премиерът Главчев припомни, че България много отдавна е заявила желанието си за присъединяване към ОИСР

д

Как да ядем хляб и да отслабнем?

Любопитно Преди 5 часа

Дори диетолозите вече не препоръчват пълно премахване на хляба от вашата диета

Пърженото пиле, сервирано на "Титаник"

Пърженото пиле, сервирано на "Титаник"

Любопитно Преди 5 часа

На борда на кораба са били както най-богатият човек по онова време, Джон Джейкъб Астор, така и имигрантски семейства, всеки с мечта да започне нов живот

Жена загина заради буря в Северна Франция

Жена загина заради буря в Северна Франция

Свят Преди 5 часа

57-годишната жена загина днес при свлачище

Снимката е илюстративна

Поглед към древното минало: Реконструираха лицето на 75 000-годишна неандерталска жена

Любопитно Преди 6 часа

40-годишната неандерталска жена е починала в спяща позиция под огромен вертикален каменен знак

Лошо време в почти цяла България: Валежи, градушки и гръмотевици в петък

Лошо време в почти цяла България: Валежи, градушки и гръмотевици в петък

България Преди 6 часа

Жълт код за потенциално опасно време е обявен в почти цялата страна

.

Защо интернет се влюби в историята за късметлията, спечелил $1,3 млрд. от лотарията

Свят Преди 6 часа

„Как ще имам време да похарча всички тези пари? Колко дълго ще живея?“

Ето какви ще бъдат промените в движението на София за Великден

Ето какви ще бъдат промените в движението на София за Великден

България Преди 7 часа

Столична община въвежда временна организация на движението на пл. "Св. Александър Невски"

Полицията арестува младеж, хвърлил бомбички срещу синагога във Варшава

Полицията арестува младеж, хвърлил бомбички срещу синагога във Варшава

Свят Преди 7 часа

Посегателството срещу синагогата „Нозик“ беше извършено към 1 ч. в нощта срещу сряда, като са нанесени щети по фасадата на сградата

Арести на пропалестински демонстранти от Колумбийския университет в САЩ

Достигнаха точката на кипене: Сблъсъци между протестиращи и полиция в САЩ

Свят Преди 7 часа

Протестиращите срещу войната между Израел и Газа използваха лютив спрей, полицията отвърна с електрошок